Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podnájemníci

16. 04. 2023
27
35
707
Autor
Gora

 

Předchozí díl:  Podnájemníci

„Ahoj, Tibore. Tak vyspáno?“ podíval se mu pátravě do obličeje manžel paní domácí, který právě vyšel druhým vchodem z domu. Tibor přikývnul na souhlas.

Následoval šéfa k parkovišti.

 

Dýchavičná dodávka se zvolna sunula od domu na kopec a z kopce polní cestou až na hlavní. O chvíli později zastavila před samoobsluhou.

„Patnáct deka vysočiny a plátek sekané, prosím.“

„To samý ještě jjednou,“ zamumlal Tibor.

Zas to udělala jako pokaždé, ta stará rašple s trvalou. Šéfovi nandala salám i sekanou do extra slabý průhledný fólie a pak teprv do papíru. To, co bylo pro Tibora, jen do papíru. Asi si říká, že někdo jako já nepotřebuje dva obaly. Hm, jednou jí to vytmavím! Když je za pultem kráska, co se jí podle naondulovaných řas a sexy hlasu přezdívá Amy, nikdy si nic takovýho nedovolí, ať obsluhuje kohokoliv, našince anebo gádži. Pokaždý na něj tou dlouhatánskou řasou mrkne. A neptá se podezíravě jako nějakýho žebráka:

„Můžu to nechat?“ ukrojí-li dvě kolečka salámu navíc.

 

„Nájem zaplatils?“

„Jo, ppřesně v termínu. Kam jedeme dnes?“sledoval výraz šéfova obličeje, ale tvářil se, že kouká z okénka. „ Ppotřeboval bych si dojít k holiči.“

„Do Frymburka. Neboj, to stihneš.“

„Ppane Mmusil, chtěl jsem se zzeptat. Moh bych si dnes přivést na pokoj ddámskou společnost?“

„Myslíš nějaký děvče? Proč ne? Co je zač?“

„Známe se z léčebny. Ona teď prodává v Budějicích v Albertu. Je už  ččistá jako já.“

„Hele, Tibore, žádný drogy, jinak letíš. Jasný?“

„Jasný.“

V práci tentokrát makal ze všech sil. Nářadí sklidil do kufru a nervózně přihlížel, jak se šéf loučí se stálým zákazníkem.

Cestou zpět pořád koukal do mobilu a s holičem si to rozmyslel. Už s ním nebyla řeč.

„Vyplatíte mě?“ bylo jediné, co ho zajímalo.

„To víš, že ano. Jen si uvědom, že to nebude extra slavné, když sis v pondělí a ve středu řekl o zálohu. Všude jinde bys bral ne jednou týdně, ale jednou za měsíc.“

 

Sotva se Tibor osprchoval a navoněl, schoval si pod matraci postele peníze v obálce, kterou mezitím vedoucí položil na stůl. Na doklad, kde měl rozepsané odpracované hodiny a zálohy se ani nepodíval. Zmuchlaný jej hodil do koše.

Ruce se mu třásly, i když odemykal bránu, o niž se zvenku opírala Sabrina. Bože, ta zhubla! Je kost a kůže. Následovala ho po cestičce do domu. Odfoukla z tváře dlouhou ofinu a rozhlížela se po bytě. Pořád pochodovala sem tam a ani si nedala bundu na věšák. Šla na záchod a dlouho se nevracela. Tibor po schodech vyšel do pokoje, vzal s sebou dvě láhve piva z ledničky a rozsvítil lampu. Byl rád, že má uklizeno. Letiště čistě povlečené. Sabrina byla jeho první návštěva v podnájmu. 

„Hele, ty nic fakt nebereš? Psals mi to na fejsu…“ podívala se mu dívka poprvé do očí. Ty její byly rozšířené a nádherné. Řekla jimi všechno, proč je vlastně tady a co ho to bude stát. Její roztržitá zmatenost zmizela. Tibor tušil, co za tím je.

Najednou měla vláčný pohyby jako kočkovitá šelma, jak tam seděla na posteli a protahovala se.

Nechtěl vypadat jako malej Jarda, aby jí vykládal, že je čistej a krom trávy už nic, a jako vůl chodí do práce, protože v bytě u bráchy a táty nebylo často ani co do huby, jen hromada nevypraných hadrů v koupelně, rozbitá televize a ožralej fotr nebo zfetlej brácha už mu lezli na nervy. Hrozila jim exekuce.

„Občas si něco vemu, to víš že jo.“ Zalhal.

„Já to tušila. Hele, ochutnej tohle. Uvidíš ten hukot!“ Odsypala dvě tablety ze sáčku se zipem, který vytáhla z kabelky.

V tu chvíli po Tiborovi přešla husí kůže, vybavila se mu léčebna se všemi příběhy hubeňourků, tak zdeptaných z drog, že se už ani nesnažili frajeřit, a podpis reversu, který si tam po dvou měsících vymohl. Vážná tvář psycholožky na středisku, kam pak docházel, všechny sliby, které dal sám sobě.

Na druhou stranu lákadlo bylo náhle na dosah a hlavně Sabrina. Ani není tak hubená, jen štíhlá, krásná a on ji nesmí zklamat. Víckrát by taky nemusela přijít…

Polkl prášky a zapil pivem. Zhasnul lampičku, aby nesvítila zbytečně. Už se ničeho nebál. 


35 názorů

Gora
před 8 měsíci
Dát tip

díky, jsou to pokračování pod stejným názvem, až dopíšu, dám je vcelku...


stanislav
před 8 měsíci
Dát tip

přesvědčivý, dokonce jaksi napínavý. to je fajne... 


geminy
před 10 měsíci
Dát tip Gora

Tip. Opravdu krásně píšeš.


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip Gora, geminy

Ještě jsem pořád zvědavá, co bude dál... ;)


Janina6
před 11 měsíci
Dát tip Gora

Četla jsem všechny a těším se na další :)


Gora
před 11 měsíci
Dát tip Janina6

Ahoj, Janino, mám tu myslím čtyři díly, dají se najít, pokud má díla seřadíš podle data... ale asi jsi je četla. Poslední napíšu co nejdříve, teď jsem toho měla MOC... díky za zájem.


Janina6
před 11 měsíci
Dát tip

Ty mě napínáš! Kdy bude další díl?


Gora
před rokem
Dát tip

Rhode, díky:-) za tepláky, pobavilo.


Rhodesie
před rokem
Dát tip

Ajajaj. Tak tady jsem napnutej jako moje guma u tepláky po obědě,  což je právě teď.

Nemůžu se dočkat pokračování,  což je asi největší poklona...


Gora
před rokem
Dát tip

Ivi, usmívám se:-))) a děkuju.


dopr****....a já mu tak fandím....noale...mám pocit, že se to ještě zamotá a pak zase rozmotá......nemáš tam ani slovo navíc.....po přečtení se jeden nemůže dočkat pokračování


Gora
18. 04. 2023
Dát tip

Děkuju, Evži... asi ano.


Je tak snadné podlehnout.


Gora
18. 04. 2023
Dát tip

Květoni, taky znám jen z doslechu, a jsem za to ráda. Děkuju!


Inu napsané je to velmi uvěřitelně, alespoň pro někoho, kdo nemá zkušenost se závislostí a zná to jen z doslechu. 


Gora
16. 04. 2023
Dát tip

Boženko, děkuji... je to už čtvrtý díl:-)


64T.B.S.
16. 04. 2023
Dát tip

Je to zajímavé počtení pa


Gora
16. 04. 2023
Dát tip

Phil, děkuji, cením si.


Gora
16. 04. 2023
Dát tip

Luboši, i tobě děkuji, že čteš seriálek.


Gora
16. 04. 2023
Dát tip

Alegno, děkuju...


Gora
16. 04. 2023
Dát tip

Karle, díky za optimismus...


Gora
16. 04. 2023
Dát tip

Janino, děkuju, že čteš!


Philogyny
16. 04. 2023
Dát tip

Taky jsem zvědavá na pokračování. 


Kočkodan
16. 04. 2023
Dát tip Philogyny

Hukot je určitě lepší poslouchat třeba u splavu, ne zažívat po působení drog. Rozhodně nelituji, že jsem si závislost tohoto typu nevypěstoval.


Alegna
16. 04. 2023
Dát tip Philogyny

Uf, dobře napsané, uvěřitelně, tudíž to člověkem zatřese, jsem zvědavá, co bude dál .....


K3
16. 04. 2023
Dát tip

Když mu někdo pomůže tak se z toho ještě dostane, musí to být těžké. Vím co odpírání dá třeba přestat kouřit. Uvidíme jak dál.


Janina6
16. 04. 2023
Dát tip Philogyny

No, začíná ten příběh dostávat nepěkný smyk... to asi neskončí happy-endem. Realita holt bývá krutá.


Gora
16. 04. 2023
Dát tip

Diano, ráda bych zachytila příběh hocha v různých souvislostech, ještě budou asi dva dílky... a děkuji moc.


Gora
16. 04. 2023
Dát tip

Andreino, děkuji. Je to již IV. díl, kdybys někdy měla čas podívat se na celý příběh. Ani tento díl není poslední.


Gora
16. 04. 2023
Dát tip

Jarmilo, děkuju i tobě, není ještě všem dnům konec:-).


Diana
16. 04. 2023
Dát tip

Napínavé a ne moc povzbudivé. Ale ty víš, o čem píšeš. *


Gora
16. 04. 2023
Dát tip

Jani, děkuju, no, třeba se Tiborův život ještě změní.


Andreina
16. 04. 2023
Dát tip

Pěkně napsané, ale hodně smutné. Nezvládl to, a myslím, že za to nestojí žádná ženská nebo v opačném případě chlap. Nezvládl to, a možná přišel o budoucnost.


Jamardi
16. 04. 2023
Dát tip

Příběh se odvíjí a Tibor se řídí do průšvihu. Chtěla jsem napsat, že se těším na pokračování, ale nehodí se to. Mohu jen doufat, že se z toho vyhrabe.


vesuvanka
16. 04. 2023
Dát tip

Irenko, jako vždy velmi pěkně a poutavě napsané, TIP. Myslela jsem, že Tibor pi vzpomínce na léčebnu a sliby, které dal sám sobě, nabídce odolá, ale bohužel neodolal... Jsem zvědavá na pokračování, i když asi veselé nebude.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru