Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nikdykde 83.

16. 04. 2023
12
9
223
Autor
Benetka

Tenhle song poslouchal mmj. poslouchal v r. 2007:

https://www.youtube.com/watch?v=y6120QOlsfU&ab_channel=Darude

I.

Když se psal rok 2007 měla moje matka 60* Co se pamatuji nikdy neměla neschopenku. Všechny nemoci "statečně" přechodila. Dokonce když jednou spadla ze žebříku když lezla na půdu pro seno a měla no... Minimálně otřes mozku a pár zlomených žeber tak prostě doktor prostě nee. Pracovala v JZD Jiřího Dimitrova jako dojička krav. A myslela si že bez ní by ten dobytek zcela jistě pošel. No a nakonec když si měla užívat zaslouženou penzi málem pošla ona. Teda... Nakonec se jí to povedlo i úplně no... Ale prostě všecky ty přechozené angíny a jiné moribundusy se jí vrátily. A tak jsem si řek´ že jí trochu ulehčím život. I koupím jí myčku nádobí. A tak se i stalo. No... Jenom můj o 13let mladší brácha s rozumem na úrovni asi 7miletého děcka mi div že neplakal na rameni že neví co jí má koupit. Hih. Tak jsem mu řekl že se teda šábnem a dáme ten můj dárek na půl. To jest každý 6000 káčé. Sice mi to dal až za půl roku pak ale newa no... Tady můj Hrušecký kamarád Joška jí to pak tam v CH.N.V. zapojil a... A co myslíte? Kolikrát ji použila? Pokud tipujete desetkrát tak jste možná i trošku přes... Pak když jí bylo 67 tak si jednoduše umřela. A můj pobůchaný tupý tata pak milou myčku vypakoval pod vrátnicu. A stála tam... Minimálně deset roků. Skoro mě až bolelo srdce když jsem to viděl. Nakonec se mi jí zželelo a vzal si ji k sobě domů. To už tu nebyla AnděLenka ani Adámek. Nicméně... I tady jen tak stála. Furt jsem si řikal - myčka pro jednoho? Zbytečný přepych. Jenže teď jsem od nového roku dvakrát po sobě řešil ucpaný odpad od dřezu a tak jsem si řek´ jářku: Zapojíš myčku. To se lehko řekne a... Hmmm... V mé předchozí práci jsem vydával ze skladu materiál pro VTP. Což znamená VodoTopoPlyn. A všechny ty řemeslníky co tam chodily mám uložené v mobilu. Protože často to bylo o domluvě co kdy a jak. A potom voláš a chceš zapojit myčku a nikdo nemá čas. Jo jo nestíhám. Zavolej mi za týden. Za čtrnáct dní. Někdy. Jo. Někdy určitě! A AnděLenka mi řiká: Tak zkus hodinového manžela. I volám jednomu do sousední vesnice a prej že: Za 4 měsíce!!! Hihihihi... Prej že hodinový manžel... Už jsem tu holku dlouho neviděl a tak jsem se minulý čtvrtek v rachotě zbalil o hodinu dřív a jel za ní do práce. Zbytečně. Ona tu práci fláká jako kdyby jí ta firma patřila nebo co?! Už je dávno doma řiká mi Pája. Její šéf a majitel firmy. Ale tak... Kecal jsem aspoň s ním a taky s Františkem (jeho otcem kterého taktéž zaměstnává - mimochodem: Kdyby bylo nějak ouvej tak k němu můžu jít pracovat taky heč! :) I zmínil jsem že nejsem schopen sehnat někoho kdo mi zapojí myčku. A prej že: Tak si to udělej sám! Jo. Sám si to dělám už... Ééé... To sem nepatří. A řikala mi to i AnděLenka. Jenže... Já už se na to necítím. Že bych doma ještě něco kutil. Su už na to starý. Cítím se na to že bych ještě provětral mladá děvčata co by mohla být mojí dcerou. Na to ešče nésu starý. Ale ináč... Zavináč tečka cz. Najednou přijelo auto zaparkovalo před firmou a pak se k nám přihasil sympatický mladý muž. A Pája řiká: Hele - zapoj tady Slávkovi myčku. To je AnděLenčin bývalý manžel. Podávám mu ruku a řikám: Já su Slávek. A ty? Petr. Kdy ti to mám přijít zapojit?!?!?! Ufff!!! To mi poser kozy!!!!!! Člověk kterého znám sotva pět minut má víc ochoty než já newim kdo! Bylo před svátky a tak řikám: Přijeď kdy chceš - třeba příští týden? OK on na to. Pak ještě zavolal a padlo to na čtvrtek. Přijel večer a skoro tři hodiny jsme se s tim trápili. Ale podařilo se! Jen bylo potřeba vytvrdit spoje na trubkách a... A v pátek jsem byl po práci víc mrtvý než živý. Takže ta finální část padla až na včerejší dopoledne. Uklidil nepořádek po instalaci a dokončil napojení a nastrkal nádobí do Electroluxu a nastudoval návod a dal tabletu 3v1 do přihrádky a spustil program a...... A! Jelo to!! Myčka napouští jak má a vypouští jak má!!! A nádobí je umyté a čisté... Ach Pane. Tichá modlitba Tobě. Řikám Petrovi co jsem dlužen? Prý že 300 ká materiál a 400 ká práce. No ale já mám jenom Litr. Nevadí. Pošlu Ti přeplatek na účet. Jenže jak jsem tak byl včera šťastný že to všecko je tak jak má být a píšu mu to a on furt že číslo účtu... I napsal jsem mu: Nech si ty tři stovky. Zasloužíš si je. Za ochotu za snahu za čas a tak... ;)

II.

Minulý týden na zelený čtvrtek...

Jako Fénix z popela opět povstala DOLNÍ HOSPŮDKA!!! Akorát že Slávek je... Zdrženlivý? Nechtěl se tam cpát hned z kraje nebo... Nebo tak. A navíc se nerad mačká a tísní s příliš příliš mnoha lidmi na jednom místě. Tak. A ani mu nebylo dvakrát moc dobře. Vlastně za ty čtyři volné dny co byl doma krom jednoho nákupu nevytáhl paty. Takže až dnes KONEČNĚ!!! zavítal do své hospůdky která čekala na své žíznivce skoro 2 roky po tornádu. A... Je úplně jiná. Úplně. Jeden až zírá. A... Taky přemýšlí a vyvolává si zpět z paměti ten film jak to tu bylo před tím?! Ale tak... Člověk si zvykne na všechno. 

Jenom ty vzpomínky nejdou vymazat.


9 názorů

APodezDívka
před rokem
Dát tip Benetka

Tak to vidíš. Myčku máme doma co si pamatuji a máma mě vždy hubuje že mýt sice nemusím, ale aspoň bych mohla to nádobí z Božky vytáhnout... :)


To jsou prostě lidé, ty můžeš pomáhat hned a oni  ne. A cizí může. Ale tak to je.


Zeanddrich E.
před rokem
Dát tip Benetka

 

Vždycky si rád Tvoje věci přečtu, krajane (bonusem pro mne je navíc to, že alespoň nějak znám ty obce, o kterých píšeš..). 

Mimochodem - neznáš v Charvátské nějaké Janoškovy, výrobce a opraváře nábytku?

 


Philogyny
před rokem
Dát tip Benetka

Když se mi nedávno pokazila myčka a já před sebou viděla tu horu nádobího, co bych měla umýt, popadla mne panika... Maminka si hollt nenechala do ničeho kecat a já se přiznám, hrnce si většinou taky myju sama, je to svým způsobem relax. :)


Gora
před rokem
Dát tip Philogyny

O hospůdce - vaší - povypravovali i v televizi... myslela jsem - škoda, že tam zrovna nesedí Ben. Ještě tam totiž nikdo nebyl, jen majitel:-). 

Šikula Petr.


Benetka
před rokem
Dát tip

Petr sem -do Tvrdonic- jezdí až z Boršic. A to je kurwa světa lán. Kdo by chtěl tak si to najděte na Mapa.cz


Kočkodan
před rokem
Dát tip Benetka, Alegna, Philogyny

Jsem rád, když předměty neleží (nestojí, nevisí)ladem a člověku slouží. Tudíž vítám probuzení mycího agregátu z jeho jím nechtěného dlouhého spánku. A chválím budiče Péťu.


8hanka
před rokem
Dát tip Benetka, Alegna, Philogyny

príbeh o umývačke ma fakt dojal...celý...od mamy až po sympaťáka, ktorý ťa videl prvý raz a hneď bol ochotný zapojiť umývačku a aj ju skutočne  zapojil... a tie tri stovky naviac si zaslúžil, človek by niekedy zaplatil oveľa viac a niet komu...takých ľudí treba vyvažovať zlatom...ďalší reálny príklad toho, že lepší neznámy  človek ako "kamarádíčkovia"...


Alegna
před rokem
Dát tip Benetka, Philogyny

Kdepak nejdou vymazat, jen si je trochu přibarvujeme :). Zvykneš si ....


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru