Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rekonstrukce

Výběr: Muamarek
18. 04. 2023
14
24
538
Autor
Bříza

pod oknem halda syrové hlíny

a před ní jáma morová

po zemi táhnou zborcené stíny

s nohama jako z olova

 

muži tu pracují v barevných krojích

s poklopem z plastu na lebce

tím blátem bude nelehké projít

těm kdo dnes brečí v kolébce

 

těm co jsme zchystali namísto věna

výhodné dlužní úpisy

smysl co mizí do ztracena

a trochu jedu na krysy

 

 


24 názorů

Olda
před rokem
Dát tip

Mojše Houbeles = Starej rendl - klidni se


Rhodesie
23. 04. 2023
Dát tip

Paráda!

Co mi to jenom připomíná? Už vím,  rekonstrukci,  kterou jsme dodělali v listopadu...


Bříza
21. 04. 2023
Dát tip

Moc děkuji pane 


Muamarek
21. 04. 2023
Dát tip

Pro mě baladické, obsahově silné verše s jasným a zřetelným apelem. Báseň má spád, náboj i jedinečnou atmosféru. Cením ji proto vysoko. 


Bříza
20. 04. 2023
Dát tip

To Safián

Ale jstě že vidím. Nicméně byl jsem přímo vyzván k vysvětlování. Na výzvu je slušné reagovat. Tedy jsem zvolil obecnou rovinu, abych nemusel explicitně dělat ze čtenáře hlupáka. A stalo se, co jsem čekal.

Udělal ho ze sebe sám. Pokud se Mojše nad básničkou upřímně urazil, do té míry, že se pokouší urazit mne, pak myslím báseň (ač jistě nijak zvláštní) nebyla psána nadarmo.

:)

 

Hezký den


Litarts
20. 04. 2023
Dát tip

Pane Safiáne,

tato báseň mnohého čtenáře nutně zarazí svým suchopárným popisem nesmyslných skutečností. Odložit zde logické myšlení není možné, imaginativní stránka je tak slabá, že neumožňuje báseň pochopit či prožít třeba jako surrealistické dílo. Takový náboj nemá.

Vaše přirovnání mého světa, ve kterém žiji, k nesrozumitelnosti toho ženského jen dokládá Vaši ohraničenost ve světě uměleckých dimenzí.


Safián
19. 04. 2023
Dát tip

Břízo, cožpak nevidíš, že je zbytečné něco vysvětlovat? Poezie je široký obor a málokdo ji chápe v celé šíři. Pan Litarts žije ve svém světě, kterému je těžko, stejně jako ženě, porozumět. A Mojše? Nadaný člověk, trochu neruda, u kterého mě velmi překvapuje, že nerozumí nepřímému vyjádření a nazývá je "lidovou" pokleslostí.  Takoví, upřímě uraženi, hledají chybu na straně autora. Ale možná ti věcně porozuměl a urazilo ho to, o čem ta básnička je. Kdo to ví, odpoví ... Máš tu ale i jiné. Atkij tě pochopila docela dobře. Ty nikdy nebudeš populárním autorem. Ale určitě můžeš být dobrým reprezentantem svého směru.


Bříza
19. 04. 2023
Dát tip

Mojše:

Rád jsem Vás poznal - a ať je líp . . .


Bříza
19. 04. 2023
Dát tip

Mojše:

Je mi líto, že nejste v pohodě. Ale to j asi tak všechno, co pro Vás mohu udělat. Jestli se chcete hádat, najděte si prosím jinou "oběť".


Litarts
19. 04. 2023
Dát tip

Srovnáváte nesrovnatelné, ale je možné, že Vám to někdo pochopí. 


Bříza
19. 04. 2023
Dát tip Jarmila_Maršálová

Lit.: Máte dosti sebevědomí - označit za nesmysl, pokud něco nechápete.

Může to být také tak, že jiný pochopí. Lidé jsou různě omezemí. Já třeba neumím Japonsky.


Litarts
19. 04. 2023
Dát tip

Citům i pocitům se musí svítit rozumem, zní staré pravdivé přísloví. A to platí i v poezii. Vy jste své pocity přivedl k rozumovým nesmyslům a tím právě vybočil z reality.


Bříza
19. 04. 2023
Dát tip

Mojše:

Je mi to trochu trapné vysvětlovat - 

pocit je pravdivý (autentický) a z něj má vycházet myšlení, jako jeho artikulace a vyvlékání skrytých významů na zřetel. Je - li tomu naopak a myšlenky "způsobují" pocit, pak jsme dost často mimo realitu. Proto chcete - li pochopit význam poezie, naslouchejte primárně pocitu.

Co míníte slovy "lidová pokleslost"?


Litarts
19. 04. 2023
Dát tip

Když vypojím myšlení, tak necítím nic. Myšlení se tady nedá vypojit. 


Bříza
19. 04. 2023
Dát tip

Lit.: - to je mi otázka . . . když vypojíte myšlení, jak to na Vás působí? Co cítíte?


Litarts
19. 04. 2023
Dát tip

O čem to je? O opravě vodovodu či jiného podzemního vedení před oknem? To ale jistě brzy dodělají, takže ti v kolébce, jak povyrostou, tam budou chodit normálně. A ta poslední sloka je také nesmyslná. 


atkij
18. 04. 2023
Dát tip Bačkovský

Tak trochu Krylovské...

 


Benetka
18. 04. 2023
Dát tip

Mám rád syrovou hlínu. Vždycky mi před očima naskočí ta scéna z filmu Duch jak vona tam hněte ten džbánek či co a von ji tam vobchmatává... Ách... Romántikúš erotikúš...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru