Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V Prahe niekde na Staromáku - Ok - ro - vá

04. 05. 2023
6
12
200
Autor
Abakus

myslím, že to postačuje ako trenažér na jar, budovanie vtáčich sídiel...

1.   Int -  hniezdo nad orlojom

Maruška prejde pazúrom po okraji hniezda. Poklepkáva po jednotlivých častiach hniezda. Záber na poličku so zaváranými komármi – s nápisom „Povodeň 2002“

Maruška

Tu už ozaj dávno nik neutieral prach. Dve muchy mesačne...Bude to chcieť nový obklad, izoláciu...

Straka realiťák

Najlepších staviteľov zoženiete u Flekú. A je tu aj vodovod.

Záber na hnijúce deravé potrubie. Trochu prerastené machom.

Maruška

Krucinál, kto toto staval? Myslel vôbec na nás?

Jozef

Nejaký turista Hanuš.

A má to aspoň niečo nehýbajúce sa?

Straka realiťák pokúša sa pootočiť mapu a určiť polohu hniezda. Márne.

Straka realiťák

Teraz všetko. A dovoľujem si upozorniť, že hniezdo je orientované na východnú stranu.

Straka realiťák

Ku Flekum to máte rovno a okolo druhej veži zabočíte doprava....

Maruška

A si si istý, že trafíme večer domov?

Straka realiťák natiahne krídlo a otrčí pazúry.

Straka realiťák

Poprosil by som tie muchy.

Jozef

Máte aj iných klientov?

Straka realiťák

Praha hlási koniec, stop stav pre túto sezónu. O rok sa uvidí. Niečo si naplánovalo tytyty –  pre prestárle vtáky, ktoré nie sú  schopné postarať sa sami o seba. 

Maruška

Je tu klíma ?

Straka ďobne do steny hniezda – spraví doň dieru.

Straka realiťák

Teraz už je.

2.   int – sami v hniezde kontrola signálu

Maruška

Aký je tu signál?

Jozef

/Zapíska/

Kúsok Brahmsa - uspávanka

Maruška

Môže byť.

3.   int - U flekú

Pivo stoly všetko v miniatúrnom prevedení pod stropom. Je tam aj obraz cisára Fratiška Jozefa. Žiadna mucha by si nedovolila...

Jozef prilietava pomaly pristáva  a ešte vo dverách zaspieva kostolným hlasom

Jozef

Nalejte mi bieleho vííína.

Všetci stíchnu a otočia sa k nemu. Iba stará sova otočí hlavu dokola a prevráti oči hore. Cez krídlo má prehodenú bielu dečku.

Sova

Odkiaľ?

Jozef

Z Egypta.

Sova

To vidím. Ale sem  si ako  dostal?

Jozef

Okolo chrámu svätého Víta, cez Malostranské záhrady a potom som sa stratil.

Sova iba prehodí cigaretu z jednej strany zobáka na druhú.

Sova

A kde bývaš?

Jozef

Nad orlojom.

On sklopí zrak.

Nastane ticho. Iba vrabec ešte chvíľu značí karty.

Sova

/Potichu/

Všetci tam raz musíme.

Drozd z kraja stola

No hej veže.

Praha nie je obyčajný les, alebo deluxe  prales. Lacné ubytovanie, mizerná doprava, skoro žiaden hmyz...

Ďateľ leží rozvalený na stole a skĺzava mu čapička cez oko.

Ďateľ

A všetky stromy sú zdravé...

Sova

To chce Blady Mary.

Začne miešať do šajkru nasype trochu ľadu dva komáre, trochu ginu a obsah vyleje do škrupinky  - posunie jedným gestom po dlhom stole smerom k Jozefovi.

Záber na klavír, prípadne na niečo fúkacie v rohu. Sedí tam stará vrana a hrá jedným pazúrom pomaly po klávesoch.

Zvuk

Jazz

4.   Int - Veľké upratovanie hniezda

Maruška zametá stonožkou upevnenou na tyči – vpredu jej svietia zložené oči a tak vidí každú smietku niekoľkokrát v trojrozmernom pohľade. Maruška vymetá pavučiny. Pavúky extra odkladá do kýblikov. Triedi ich do rôznych nádob.

Maruška

Na raňajky, na olovrant, na záves, na raňajky, pre svokru, teraz...

Zhltne jedného pavúka a pokračuje v upratovaní.

Maruška

Na dlhé letné večery...

5.   Int - Maľovanie hniezda

Jozef prilietava s kýblikom a brkom.

Maruška

Jozef! Akú si zohnal farbu?

Jozef sa pozrie do kýblika, zaloví brkom a zamyslene odpovedá

Jozef

Asi žltá.

Maruška sa priblíži ku kýbliku

 Maruška

Toto je odkedy žltá? Ok-ro-vá.

 


12 názorů

Kočkodan
před 11 měsíci
Dát tip

Já bych vypíchnul vypíchnutí… chci říci instalaci klimatizace. Ale vtipností je tam neuriekom.


Abakus
před 11 měsíci
Dát tip Janina6

Ahoj Gora,Alegna, Aru, niniw, dievča z lesa, Janina 6, ďakujem za zastavenie sa.  S posledným kýblikom mimoriadne hnusnej okrovej farby natieram palety...

   
   
   
   
   
   

Alegna
před 11 měsíci
Dát tip

Vidím,  nejsem sama, kdo si při čtení představuje animovaný film :)


Abakus
před 11 měsíci
Dát tip dievča z lesa

Diveča z lesa  - no ja neviem, mizerne kreslím a pomaly sa hýbäm.


dievča z lesa
před 11 měsíci
Dát tip

animovaný filmík  pre dospelákov***


Janina6
před 11 měsíci
Dát tip Aru

Však některé animované filmy a dokonce i komiksy jsou pro dospělé...


Abakus
před 11 měsíci
Dát tip Janina6

Dievča z lesa, to by šlo, ale aj nešlo - asi to nie je až tak veľmi pre  deti. Dosť som vychádzala zo svojej švagrinej a jednej mojej straej mamy.


Janina6
před 11 měsíci
Dát tip

Jo! Animovaný film! Úplně to vidím :D


Abakus
před 11 měsíci
Dát tip

Ďakujem za prečítanie, zastavenie, mávnutie nejakým tým krídlom. Sorry za Prahu, ale tá gotika je neodoloateľná aj z vtáčej perspektívy. 

Bola to reakcia na to, že keď  som vzala svojho času deti do Prahy, tak cez orloj visel kus látky a všetky figúrky odpočívali. 

Janina6 - tak zase o veľa  si až tak neprišla-


dievča z lesa
před 11 měsíci
Dát tip Janina6

môže byť, chichi ... to by chcelo nakresliť do komiksu alebo animovať***


Janina6
před 11 měsíci
Dát tip dievča z lesa

Teď jsem teprve zjistila, že je to už třetí část! Běžím dohnat ty dvě předchozí. Koukám tedy na tvůj seriál od konce ;)


Janina6
před 11 měsíci
Dát tip Aru

Tak to je bomba :-D 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru