Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Další vývojový stupeň lidstva?

16. 05. 2023
7
16
200

 

 

 

 

 

Další vývojový stupeň lidstva?

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Přemírně šprechtit je vskutku lidské;

dnes, v tzv. době postfaktické, však vytrácí

se prý pravý význam slov… .

 

 

Zdá se, že ohledně toho, co všechno by

se mohlo dít, zatím v klidu je prostý lid.

 

Vzhledem k tomu ale, že slova jsou tvůrčí čin,

nemusí být člověk zrovna filosof, aby si

doved představit, čím, při ztrátě jejich

smyslu, způsoben

může být hned celý řetěz katastrof!!

 

 

Konec světa?! - Co tě nemá;  jenom

asi jistá změna - další pokolení

lidstva možná budou pouze němá… .

 

 


16 názorů

Zeanddrich E.
před 11 měsíci
Dát tip

 

Zoroastere, vidíš asi někam, kam já nevidím (a ovšem bych raději ani vidět nechtěl... :) )


Safián
před rokem
Dát tip

Zeandrichu, já mám právě opačný dojem. Mám za to, že jsi tady podpořil myšlenku i zdařilým formálním úsilím. Dříve to bývaly většinou jen schválnosti, které přispívaly jen tím, že ztěžovaly čtení.


 

Zoroastere - metakorporace budou fungovat (v současném smyslu slova) asi jen dotud, dokud bude pro jednotlivce mít smysl tzv. pozemské bohatství, ..., hmotný majetek, apod.; myslím, že například nástup internetu je velikým demokratizačním prvkem - za relativně malých nákladů můžeš se dnes například  stejně celosvětově vyjádřit jak z New yorkského mrakodrapu, tak z prosté chatrče někde v tzv. třetím světě :)

(( ...)).   


 

Safiáne, jak jsem u své nějaké klasické poezie možná i nadprůměrně lpěl na formě, zde naopak mi jde vrcholně o obsah - tedy snad i na úkor rytmu... :)

 


 

Podle jistých zpráv ve vyšších světech bytosti spolu komunikují mimosmyslově; jedná se při tom údajně o jazyk, který je vesmírně všeobecně platným, kterému se tedy nepotřebujeme vyučovat ... :), 

 

(( ...)).

 - A v tom bych viděl naopak velkou naději současného zatím nepříliš veselého stavu :).

 


 

Říkám si, že zjevně narůstající vyprázdněnost slov je součástí  toho samého trendu, ve kterém, například, lidstvo (zejména po přelomu do tzv. čtvrté vývojové dimenze planety Země v prosinci roku 2012) spěje k tzv. bezpohlavnosti, ..., a od tzv. korporátního kapitalismu ke (snad) demokratickému celosvětovému eko - socialismu... .


 

Děkuji všem za návštěvu i za projevené názory, atd. :)


Benetka
před rokem
Dát tip

A pak?

Jaký bude ten následující.........


vesuvanka
před rokem
Dát tip

Zaujalo mě a trochu zamrazilo. Tip


Safián
před rokem
Dát tip

Zoroastere, díky. Hůře se to čte, ale je to přehlednější.


Safián
před rokem
Dát tip Benetka

Řadu let se stále více ukazuje, že by to tak mohlo být. Když odbočím k básni samé - líbí se mi, jak je podána. I když jsi mohl, asi na dvou místech věnovat větší pozornost rytmu. Zápis, který by na starém Písmáku, i přes tvoje formální schválnosti, asi působil docela přehledně, musím na novém několikrát posunout. Tip.


Zeanddrich E.
před rokem
Dát tip Benetka

 

No, Goro, ale tento můj příspěvek asi neměl zrovna (primárně) pobavit... :)


Gora
před rokem
Dát tip

Pobavils, Z.E., ale i zatrnulo... něco na tom je.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru