Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kameny

03. 06. 2023
10
7
191
Autor
Benetka

Už jsem ti to říkal?

MILUJI Tě.

Má ZLATOHNĚDÁ.

Ať už to znamená co chce...

https://www.youtube.com/watch?v=TKR_Shvzbyc&ab_channel=Kamelot

https://www.youtube.com/watch?v=2G0_h6nX-pU&ab_channel=PetrSawyer

Slávek má doma ve svém 1+1 stovky kamenů. Většinu z nich posbíral ještě než poznal AnděLenku a založil s ní rodinu. A ona mu pak řekla: Nemám nic proti kamenům. Pokud ovšem nejsou v bytě. Zařiď se podle toho. A tak se milé kamínky stěhovaly z bytečku do sklepní kóje. Neboť vyhodit je? Óuuu jé! To nééé! I když... Poté co zbyl po rozvodu doma sám a uklízel sklep a následně pak i stěhoval kameny zpět do bytu dělal selekci a některé z nich vynesl ven před dům. 

Včera odpoledne pan technik od O2 Slávkovi instaloval jejich internet. Deset let byl připojen vzduchem ze sousední vesnice M.N.V. Ale to připojení obzvláště v poslední době stálo za... Starou belu. A řekl mu to i Adam když byl u něj minulou neděli na návštěvě. Přistoupil tedy ku změně. A jelikož měl kdysi dávno doma pevnou linku od českého telekomu po které stále zůstáválo připojení volba byla jasná. Ještě tu neděli mu volala slečna z oné společnosti a_ Byla velmi milá ochotná vstřícná a trpělivá. A tak spolu uzavřeli byznys... No vida! Ani to netrvalo moc dlouho a má net po drátu. Zbývalo jen odtáhnout komody ode zdi by se technik dostal k zásuvce a kabelům. A tím pádem se musely sta kamenů přemístít někam jinam. No... Stejně už bylo načase pouklízet! :) A tak dnes uklízel jak jurodivý a přemisťoval a přeskládával kameny z5. Má tam mmj kameny od Adama z Hrvatski kam už s ním nesměl tenkrát jet... A taky spoustu kamínků od kamarádů kde všude byli po světě u moře. Plus spousta kamenů z jeho toulek po horách. Například z Loučné nad Desnou - Rejhotic kde měla firma ve které měl své první zaměstnání chatu a kam jezdil rok co rok na letní dovolenou. Nad Loučnou je kopec Mravenečník a hned vedle Dlouhé stráně. Nevěděl to tenkrát a tak když tam poprvé vylezl zíral jako vizír! Prostě uříznutá špička kopce a tam jezero. Aneb součást přečerpávací vodní elektrárny. Když je potřeba proud tak se voda žene dolů potrubím z kopce dolů přes elektrárnu do dolní nádrže. A naopak když je v síti přebytek tak se voda přečerpává z dolní nádrže do horní. Fascinující! A v Rejhoticích měl známého. Též milovníka kamenů. To se tak Slávek brodil v říčce desné pod mostem a hledal kamínky když v tom na mostě zastavila Škoda 100. Červená. Slávek měl tou dobou rovněž stovku. Žlutou. A ten chlápek jej uviděl a vystoupil z vozu a křikl na něj: Hej!? Máš rád kameny?! Jo to jo! Mám!!! Tak pojď se mnou... A seznámil jej se svou ženou a ukázal mu svou sbírku kamenů hornin a minerálu. Ukázal mu místa v okolí kde se co dá najít. A ukázal mu i mmj. Turmalín. Je to krystal který je řazen mezi polodrahokamy. V okolí Loučné se nachází jeho černá forma. Slávek při cestě korytem Divoké Desné našel KRÁSNÝ kámen prorostlý Turmalínem. I hodil si jej do batohu a vláčel jej zpět na chatu no... Dle mapy asi víc než pět kilometrů. A dnes při tom úklidu jej napadlo hodit jej na váhu. Zprvu na kuchyňskou ale tam mu to napsalo error. Váha je pouze do 5 kg. Takže na osobní. A! Rovných 7 kg! Takže s touhle vahou se vláčel pro lásku ke kamenům...

A pro lásku k ženám koupil ZLATOHNĚDÉ k MDD v lidl čokoládky_: Všiml si jak je vzala do ruky ale vzhledem k tomu že není peněz nazbyt je vrátila zpátky do regálu. A Slávek se tam pak vydal a koupil Jí je. Minulou neděli upekl perník s lískovými oříšky a jeho MILOVANÁ jej snědla asi tak půlku. Tak MOC! Jí chutnal!!! A Slávek je šťastný. Nejen že s Ní může být víc než kdy dřív. Ale taky že pro Ni může udělat víc než kdy dřív. A 1.6. Ji nabíral před domečkem a Ona mu podává čokoládku. To je pro Tebe Miri. Ach! A čím jsem si to zasloužil Sluníčko Moje?! To je za ten tvůj dobrý koláč. Jakožto dievča z Bánoviec zásadně každé buchtě řiká koláč. A já Jí řikám: V přihrádce máš dárek ke svátku. A aký mám sviatok? Přeci den dětí!!! Nuž... Ale ja som už žena. Hmmm... Jo asi jo. Ale pro mě jsi pořád děvčátko. A navždy budeš. Vždycky jsem chtěl mít dceru a! Teď ji mám!!! Usmála se. A byla tak ŠŤASTNÁ ZA ČOKOLÁDKY.

A pro lásku k stromům vždy když zahne ve svém autě na příjezdovou cestu k zaměstnání je pozdraví: Ahoj stromečky!

A ZLATOHNĚDÁ se přidává a tichým hláskem opakuje:

Ahoj stromečky.

Pane?

Pověz:

Jak jen Ji nemilovat_?!


7 názorů

Benetka
před 10 měsíci
Dát tip 8hanka, Janina6

I můj Adam se toho chytl a chtěl být jako táta! A nasbíral při svých toulkách po Hruškách moc hezké kamínky. Mám je uložené zvlášť od ostatních na botníku v předsíni... ;)

No a to s tim Chorvatskem: Měl jsem přání aby mi přivezl jeden kamínek. Ale On... Ne jeden ale asi deset a pořádných. To aby ti táto nebylo líto žes nesměl jet taky......


8hanka
před 10 měsíci
Dát tip Benetka, Janina6

krásne...pripomenul si mi mladšieho syna, síce už posledné roky kamene nezbiera, ale máme doma pomerne slušnú zbierku aj keď asi nie drahých(ale mne drahé sú)...do svojho bytu si ich neodniesol, ani zbierku mušlí ...nedokážem sa v nich preberať, ostalo by mi veľmi smutno, že som na to sama,  obaja dospeli a žijú svoj život inde...a keď sú doma, tak máme toľko iných aktivít, že na kamene zabúdam...a tiež máme jeden obzvlášť ťažký, kedysi ho dovliekol v ruksaku kvôli mlokom, čo choval 14 rokov v akváriu...

a minulý týždeň nám  pred oknom zasadili magnóliu, môj obľúbený strom, každý deň na ňu s láskou pozerám a dúfam, že sa dožijem dňa, keď začne kvitnúť...


Evženie Brambůrková
před 10 měsíci
Dát tip Janina6, Benetka

Kameny jsou tak krásné, taky jich mám pár pro vzpomínky.


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip Benetka, 8hanka

Krásné vyprávění... zaujala mě hlavně první polovina, ta, co je o kamenech. Turmalín jsem nikdy neměla, ale zato jsem se jako malá hrabala ve sklepě v uhlí, abych našla pyrit (a našla!) a taky jsme hledávali na polích v jedné oblasti na Vysočině ametysty. Ty byly opravdu krásné, s velkými krystaly. Jenom časem všechny ty parády zoxidují a ztratí barvu i lesk. Ale co už, to se od času dá očekávat... :-) Dík za příjemné chvíle s tvým povídáním.


Aru
před 10 měsíci
Dát tip Benetka

no... teda!

už skoro 37 let studuju lidské plemeno a pořád je to fascinující :D:D:D


Alegna
před 11 měsíci
Dát tip Benetka

Příjemné čtení


dadadik
před 11 měsíci
Dát tip Benetka

:)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru