Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Copánky aneb Stařec a děvka

26. 06. 2023
18
35
392
Autor
Rhodesie
Velmi se těší
starý pán s pleší
na holku mladou copatou.
Musí však ještě,
za sucha, deště
mnohokrát hodit lopatou.
 
Dívka má jaksi 
přehnané taxy, 
však krásné vlasy havraní.
Našetří "many".
Bez bázně, hany
zaplatí slečnu na hraní.
 
Pak, téměř chromý,
lopatu zlomí,
půjde si vybrat do banky.
Hodinka stačí,
rád by byl mladší,
chce jí jen splétat copánky. 
 

35 názorů

dadadik
před 9 měsíci
Dát tip

já osobně s názvem nedělám vědu a rozhoduju se velmi rychle a většinou dám na první dobrou

ale možná u mých blbin to není tak důležitý :)


Rhodesie
před 9 měsíci
Dát tip

Díky. Taky to tak občas dělám. Kolikrát už mám něco napsanýho a pak mám problém s názvem.

Tady konkrétně jse uvažoval o dvou - buď "Stařec a děvka" nebo "Copánky". Tak jsem to nakonec spojil.

Díky za přečtení a tip.


Hlína
před 9 měsíci
Dát tip

Mě třeba ten název přitáhl ke čtení, nestíhám číst všechna dílka, tak klikám na názvy, co něčím zaujmou 


Rhodesie
před 9 měsíci
Dát tip

Hanko - Díky. Asi by ale chtěl,  aby ta umělá hlava voněla a hezký voněla... :)


8hanka
před 9 měsíci
Dát tip

keby si kúpil umelú hlavu s dlhovlasou parochňou, vyšlo by ho to oveľa lacnejšie,  nemusel by toľko hádzať lopatou, bola by kedykoľvek k dispozícii a  ani by sa netrpezlivo nemechrila ...

ospravedlňujem sa za nudnú polopatickosť,  v poslednej dobe som príliš praktická bez dostatku fantázie...


Zeanddrich E.
před 10 měsíci
Dát tip

 

(Hezké :) )


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip Gora, Savage Flame

Savage Flame, o.k., já jsem si na sebe nic nevztahovala, jen jsem se zamyslela nad básničkou i komentáři... vlastně si díky nim ujasňuju, jak to cítím já. Dík za fajn společnost, balím se domů z lázní a čeká mě návrat do reality... ;)


Savage Flame
před 10 měsíci
Dát tip Janina6

To Gora, Janina6: Neřekl jsem, že ho někdo nutíte a mám podobný názor na název jako ten, který jste vyjádřily i vy dvě. Jen jsem napsal, že je čistě na autorovi, jestli to změní, nebo ne a podotknul jsem, že nějaká reflexe tam už asi proběhla, protože název už autor mírně upravil, i když jinak, než bylo navrženo. To o nucení nevztahujte, prosím, na vás, nebylo to tak vůbec míněno... To byl příměr, že je to prostě na autorovi, nic víc... ;) S.f.


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip

Taky nemám s názvem žádný "problém", básnička se mi líbila už na první čtení a nic mi na ní nevadilo... Jen jsem si po přečtení Gořina komentáře uvědomila, že kdyby ten název nenapovídal, o jaký druh dívky jde, mohlo to být překvapivější čtení... a překvapení při čtení máme, myslím, rádi všichni... ;)  Myslím, že to není žádný "nátlak" na autora, když mu tohle sdělíme. Samozřejmě nad tím může mávnout rukou, o nic nejde... mně ten Gořin postřeh ale přišel zajímavý.


dadadik
před 10 měsíci
Dát tip

S názvem bych teda žádnej problem neměla, myslím, že autor promyslel


Gora
před 10 měsíci
Dát tip Janina6

S.F.: ono to je vlastně pokračování z debaty, která začala na jiném litwebu. Jen dotazuji autora, zda si všimnul, kolik lidí má podobný názor na název jeho díla. Nenutím jej ke změně, ale vyměňovat si názory je koneckonců hlavní důvod, proč sem vkládáme... něco se dozvědět. Hlas lidu... atd.


Savage Flame
před 10 měsíci
Dát tip Benetka

To Janina6: To sice ano, ale název už autor jednou pozměnil, i když jinak, než Gora navrhovala. Proč se nechce vzdát toho výrazu pro horizontální pracovnice těžko soudit. I mě přijde, že by líp vyznělo klidně nevinnější "dívka", nebo třeba "děva" a neinzerovalo by to pointu předem, ale já nejsem autor a mohu max navrhnout, ne však ho ke změně nutit. Tedy můžu to zkusit, kdybych chtěl, ale to je z mého pohledu zbytečnost a autor má svrchované právo, mě s mým návrhem, třeba i poslat k šípku, nebo i dál. Je to jeho dílko, ne mé... ;) S.f.


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip

Na tom, co radí Gora, něco je. 


Gora
před 10 měsíci
Dát tip Janina6

Všiml sis, Rhode, názoru ohledně názvu? Já jen, žes jej elegantně pominul. Být autorem, zamyslela bych se, jestli na něm přece jen něco není... zdravím!


Rhodesie
před 10 měsíci
Dát tip Gora

Goro, dada, Philo - Díky... :)


Philogyny
před 10 měsíci
Dát tip

pobavilo


dadadik
před 10 měsíci
Dát tip

:)


Gora
před 10 měsíci
Dát tip Benetka, Savage Flame, Poeteroristka, Philogyny, Janina6, Zeanddrich E.

Po všech stránkách velmi podařené, jen název bych pozměnila tak, aby byl jemnější, neprozrazující děj předem /stačilo by Stařec a dívka... pokud ne jen Copánky/.


Rhodesie
před 10 měsíci
Dát tip

Jamardi, Janino - Díky. Jsem potěšen. 


Rhodesie
před 10 měsíci
Dát tip

Kočkodane - Díky. Tvoje dredy taky drží hezky pevně pospolu... :)


Rhodesie
před 10 měsíci
Dát tip Savage Flame

Savage - Díky. Pobavilo. :)

Dědovi se tam nelíbila ta pěšinka uprostřed. I když dnes je tam většinou v módě pleš... :)


Kočkodan
před 10 měsíci
Dát tip Poeteroristka, Gora, Savage Flame, 8hanka

Opravdu moc pěkně upletené (svázané) dílko.

 

Stařík je ready

pohladit dredy,

vlasový porost.

Sic přišel o dost

na svojem kontu,

však dívka, češka,

cuchá mu ježka

(nepatří k Vontům),

on dýchá ztěžka.


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip Gora

To je tak milé!:  -) a kromě toho vázané fakt dobře. Žádná blbůstka, vtipná báseň se vším všudy.


Jamardi
před 10 měsíci
Dát tip

Jak to má velkou cenu, tak na to peníze dá. :)


Savage Flame
před 10 měsíci
Dát tip Benetka

Jeden cůpek, druhý cůpek...

Děva hledí tázavě.

"Já myslela, že mi dědo,

chcete plést cop na hlavě..." :D S.f.


Rhodesie
před 10 měsíci
Dát tip

Alegno, Kvaji - Díky moc.


kvaj
před 10 měsíci
Dát tip

*/ Tip.


Alegna
před 10 měsíci
Dát tip Gora

konec je dojemný


Rhodesie
před 10 měsíci
Dát tip

Bene, JVG, Nespoutané, Poslední... - Děkuji Vám všem.


Rhodesie
před 10 měsíci
Dát tip Benetka, Alegna, Poeteroristka

Poe - Díky. O víkendu se ožeru a pak předám zkušenost... :)


Nespoutaný
před 10 měsíci
Dát tip

Paráda :)


J. V. G.
před 10 měsíci
Dát tip

Skvělé!


Benetka
před 10 měsíci
Dát tip Savage Flame

...chce jí jen splétat copánky...

Oslovilo! ;)

 


Poeteroristka
před 10 měsíci
Dát tip

Smutné :) To raději nějakou tu alkoholem oplývající ;))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru