Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

České vesnice

25. 07. 2023
10
12
212
Autor
MilanH

České vesnice

pro něj byly

doslova

vesnicemi španělskými


12 názorů

Jamardi
před 9 měsíci
Dát tip

Karle, je to nadřazené. Nepsala jsem, že není ani že by to tak mělo říkat. Uvedla jsem pouze příklad, kdy by mohl někdo tvrdit, že se s někým z vesnice (nebo obrazně z vesnice) nemůže domluvit.


K3
před 9 měsíci
Dát tip

Mně to oslovení nevadí, nakonec mi tak nikdo neříkal, sám jsem ve městě bydlel třicet let. Spíš mi vadí to spojení venkovský balík a normální člověk. Z toho cítím závan nadřazenosti. Jakýmsi městským rozdílem který ale už ani neexistuje. Naopak znám spoustu lidí z města na které by to označení balík sedlo mnohem víc. Vím ale žes to nemyslela zle.


Jamardi
před 9 měsíci
Dát tip Janina6

Janino, máš pravdu. Karle, omlouvám se, není jednoznačné, co si každý pod tím představuje.

Já si myslím, že pokud člověk z vesnice přijde do města, je velmi pokorný a velice se chce přizpůsobit, tak mu nikdo neřekne, že je vesnický balík. Jedině  kdyby byl moc hloupý. Ale čím je hrdější, váží se nějakého svého zvyku, tím pomaleji se přizpůsobuje..... Představovala jsem si doktora Janderu ze seriálu Sanitka. Pamatuji si, že děkoval Evě, že mu pomohla, aby se v Praze vyznal, ale stejně později občas říkal, že je kluk z vesnice a tak.....


Al Jal Úd
před 9 měsíci
Dát tip

Byly byl-li bys češtinář, ale o tom to psaní není! Jinak pěkné 


Janina6
před 9 měsíci
Dát tip Jamardi, K3

Vida, a já myslela, že venkovský balík je prostě přezíravé označení pro člověka, co se "nevyzná ve velkém světě", totiž - není z Prahy... ;)


Jamardi
před 9 měsíci
Dát tip Janina6

Karle, normální člověk je člověk, který si myslí, že má pravdu. Vesnický balík je člověk, který nemá ty správné zájmy, nemá správné informace, není ochoten uvažovat jako "normální člověk". Pokud má "normální člověk" nos hodně nahoru, nemusí výraz "vesnický balík" vůbec použít a vyjde to nastejno. Ty jsi to nikdy neslyšel?


K3
před 9 měsíci
Dát tip

Kdo je vesnický balík a kdo je normální člověk?


Jamardi
před 9 měsíci
Dát tip

"S vesnickým balíkem se normální člověk nedomluví", to jsem někde slyšela.


Biskup z Bath a Wells
před 9 měsíci
Dát tip Janina6

španělským


Janina6
před 9 měsíci
Dát tip

A čím pro něj byl český jazyk?


Norsko 1
před 9 měsíci
Dát tip

Neumí čésky


Biskup z Bath a Wells
před 9 měsíci
Dát tip Zajíc Březňák, Marian67

vesnice BylY


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru