Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

HLASOVÁNÍ PM - PROZAICKÁ DÍLA ZA ČERVENEC 2023

12. 08. 2023
0
15
479

Milí Písmáci,

zahajujeme Hlasování. Do čtvrtka 31. 8. 2023 je možné formou:

  1. místo - název díla, 2. místo - název díla. 3. místo - název díla - vybrat své favority z předložených próz.

V pravidelné soutěži Próza měsíce byla nominována díla:

 

Tajemství spánku

Věk hříšné nevinnosti

Poušť

Misantrop

Milovník příběhů

Když dva dělají to samé a stejně je všechno jinak

 

Je dobré okomentovat, proč volíte právě tu kterou povídku/miniaturu, pokud jste to předtím nenapsali přímo pod ni.

 

Díky, příjemné chvíle u čtení přeje Redakce prózy.


15 názorů

lastgasp
před 8 měsíci
Dát tip
  1. Misantrop
  2. Když dva dělají to samé . . .
  3. Poušť       

Gora
před 8 měsíci
Dát tip
  1. Misantrop
  2. když dva dělají to samé a stejně je všechno jinak
  3. Poušť

Nejuceleněji pojaté, filozoficky naladěné téma hodnotím kladně v Misantropovi, výsostnou poetiku, autorký i čtenářský prožitek v - když dva dělají to samé... a neotřelé vize v Poušti, všechna bych dala na první místo.

Lastgaspovu velmi vtipnou povídku, Janiny zábavnou a Dannyho literární "prvodílo" hodnotím rovněž kladně, jen ty stupínky nelze přistavět:-).

Dobré kolo soutěže, zajímavé soupeření, kultivovaná díla.


Cookie Moon
před 8 měsíci
Dát tip

Moje hodnocení je hodně subjektivní (neodráží skutečný kvality)

Nejbližší je mi asi 1. Milovník příběhů. Důvody jsem rozepsal v komentáři

2. Tajemství spánku - zajímavý nápad, který by šel rozvést do něčeho většího

3. Věk hříšné nevinnosti - chytlavé oddechově čtení, řemeslně dobře napsané

 


Zajíc Březňák
před 8 měsíci
Dát tip Cookie Moon

1. Poušť (Cookie Moon) Apokalyptické čtení, které je znepokojivým způsobem aktuální. Zdařilé podobenství mnoha významových rovin týkajících se mimo jiné vztahu civilizace a divoké přírody, ale i vnějšku a vnitřku, zdání a skutečnosti. Až na drobné detaily, kterých si všimli jiní, brilantně napsané.
2. Misantrop (Stargazer)
Zajímavé čtení s mnoha filosofickými myšlenkami a přesahy, zdá se mi, že je to hlavně o neschopnosti se rozhodnout (mimo jiné u vypravěče příběhu). 
3. Věk hříšné nevinnosti (lastgasp)
Zábavný, napínavý a lehce eroticky laděný text z dob "nedávno minulých". Napsaný vypsanou rukou zkušeného autora.

---
Milovník příběhů (Janina6)
Nápady naditý text se zajímavými a vtipně podanými literárními odkazy. Těžko žánrově zařaditelný. Vyzdvihuji pasáž s výroky lidí na pláži.
Tajemství spánku (Danny)
Nápad dobrý, zpracování by si zasloužilo více péče a více prostoru.
Když dva dělají to samé a stejně je všechno jinak (Philogyny)
Zajímavé postřehy z oblasti, která mi (bohužel) není zas až tak blízká...
---
V červenci se urodilo mnoho pozoruhodných textů... 


Philogyny
před 8 měsíci
Dát tip

Já bych chtěla dát hlas

První k povídce Milovník příběhů, četla si znovu a zase vtáhlo, přistihla se, že se usmívám...

Druhý k povídce Misantrop. Tohle téma je mi hodně blízké. 

Třetí  Věk hříšné nevinnosti. Povídka mi něco připomněla ...a ráda se směju. Asi tak. 


Stargazer
před 8 měsíci
Dát tip

3. KDYŽ DVA DĚLAJÍ TO SAMÉ A STEJNĚ JE VŠECHNO JINAK

Citlivé přírodní téma. Líbí se mi přirovnání „ticho tišší než sám les“.

Možná jsem natvrdlej, ale nějak mi nesedí předposlední odstavec. Nepřeskakují tam nějak osoby? „popošel ke mně a chtěl mi ukázat fotky v mobilu. Usmála se, ať se moc nepřibližuje, že snídám každé ráno cibuli s tuňákem (…) A pak jsem zjistila, že to byl majitel honitby, do které chodila.“


Stargazer
před 8 měsíci
Dát tip

1. MILOVNÍK PŘÍBĚHŮ

Tak vtipné to bezesporu je! :-) A to i pro čtenáře, který vyhledává ta nejtemnější témata – jako jsem já. "…v té změti proplétajících se chapadel těžko určovat otcovství."

Stylisticky nadprůměrné. Super nápad s těmi ukrytými literárními příběhy. Zahrnul bych úryvek do státní maturity z ČJ: Najdi v textu odkazy na 2 slavná literární díla...

Přemýšlím, o které literární ryby příběh ještě rozšířit... o Bílou velrybu, o Pavlovy Zlaté úhoře?

2. VĚK HŘÍŠNÉ NEVINNOSTI

Říkám si, jestli delší životní zkušenost napomáhá autorům v tvorbě. Přeci jen, čím víc toho zažijeme, tím víc je o čem psát. Tvé příběhy pojímají celou druhou polovinu minulého století – až do dneška.

Tentokrát lehčí téma. Nicméně, v povídce je znát tvoje vypsaná ruka. Dobré!

P.S. 50. léta nebyla zrovna „věkem hříšné nevinnosti“


Jamardi
před 8 měsíci
Dát tip
  1. Misantrop
  2. Milovník příběhů
  3. Věk hříšné nevinnosti

K3
před 8 měsíci
Dát tip
  1. Poušť - uhrančivé
  2. Misantrop - výborná povídka
  3. Když dva dělají to samé a stejně je všechno jinak - strhující vtažení do nitra přírody.                  Tentokrát mi bohužel nezbylo místo na další výbornou mikropovídku Tajemství spánku.                

1 Poušť

= První odstavec nejlepší! Takový lákavý „kyberpunk“, spousta originálních nápadů a kontrastů!

= 2 Misantrop

Nosné téma, post-apokalyptické, až hororové zpracování. Vzbuzuje otázky.

= 3 Tajemství spánku

Dobrý nápad, miniatura má šmrnc, je to takové správně „weird“ a s napětím.

Pomyslná bramborová medaile jde za Milovníkem příběhů. :-))


Janina6
před 8 měsíci
Dát tip

1. Poušť

2. Když dva dělají totéž... 

3. Misantrop 

Víc jsem se rozepsala v komentářích. Všechny tři texty jsou skvělé, pořadí jsem nakonec zvolila podle toho, jak často se k nim vracím... a v tomto směru vede Poušť, která má pro mě přímo magickou atmosféru.


Alegna
před 8 měsíci
Dát tip
  1. když dva dělají to samé a stejně je všechno jinak - psáno s láskou k lesu a jeho obyvatelům
  2. Misantrop - sedlo mi téma i způsob napsání
  3. Poušť - zajímavě dobře napsané

Rozhodování bylo těžké


Gora
před 9 měsíci
Dát tip

Díky, Hanko, za tvé Hlasy.

Jen pro další na vysvětlenou - tři názvy, které vyberete, mohou být klidně POD SEBOU, mně se jen při napsání číslovek (při uvedení "vzoru")vše slilo do jednoho řádku a nešlo upravit zpět:-)...


8hanka
před 9 měsíci
Dát tip
  1. Philogyny _ ocarila ma citlivym vnimanim zivota v lese a schopnostou skvele to podat nam ostatnym...jej laskyplny vztah k lesnym tvorom dojima, vtahuje nas do pribehu, ukazuje, aky vie byt clovek...mam chut pridat sa k nej, vyliezt na posed, obdivovat pyzamkove prasiatka a ich velke mamy,  srny, lane, lisky...Bivojka...a Princa...               2. Janina6 _ aj jej sposob podania pribehov mi je blizky, milujen pribehy zo zivota a vidim, ze nie som zdaleka sama, aj ked by ich  zralok so mnou urcite pocuvat nechcel.               3.lastgasp_ zaujal ma pohlad na urcitu etapu zivota mladeho chlapca, ktory este nevie, ako na to...hoci ma sancu, nie je dostatocne sikovny, aby si uzil pekne chvile v zenskom objati...verim, ze casom nadobudol zrucnost aj v tomto smere.           

Gora
před 9 měsíci
Dát tip

Přátelé v próze, začalo Hlasování v PM, raději ještě připisuji info do komentáře, aby neušlo vaší ctěné pozornosti, když není možné poslat adresná avíza. G.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru