Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Svědomí

28. 08. 2023
3
6
126

 

Svědomí

 

Tak co, šeptá každý večer svědomí

Tak co, byl jsi  přes den vědomý?

Máš odpovědnost, nebo je všecko jedno?

Odpovědnost i za lidské dno?

 

Není čeho se bát? 

Netřeba se ani rvát?

Klid a nohy v teple?

Klid a jednou nohou v pekle?

 

Kohout kokrhá, slunce vychází

Kdo a jak se svědomím zachází?

Připij si na zdraví,  i když jsi na poušti.

Protože když chceš, hřích se odpouští.  


6 názorů

Antonín Bogar
před 8 měsíci
Dát tip

Jamardi, Radku, díky za kritiku. Vaše rady beru velmi odpovědně. 

I když verše svědomí - vědomý, vychází - zachází jsem napsal vědomě. Je to  itrochu hříčka.

A taky jde o to, jak se některá slova liší třeba pouze předložkou a nebo i-y a jak mají různé významy.

V každém případě ještě jednou díky za kritiky. 


Tondo, pěknej závěr. K ostatnímu mám připomínky: i když jde o smíšené verše, rýmy, když už se použijí, měly by sedět. Třeba - vychází - zachází, se liší jen předložkou a to je málo. Uplně nejlepší rýmy jsou takové, které mají jiný slovní základ a nebo jde o různé slovní druhy: vychází - na mlází, nesází, na bázi, bez sazí ...


Jamardi
před 8 měsíci
Dát tip

Oceňuju náměty na zamyšlení.

Hřích se odpouští jak v kostele tak třeba účelovým neklidem, holedbáním se, že se něco dělá, ale za výsledek stejně nezodpovídá. Dobrý řečník umí překroutit situaci tak, aby on vypadal svatě. Umět rychle odpálkovat to se cení jako umění obchodníků, sportovců......a že rychle promění něco v hovno, to nevadí. Střevům to trvá déle.

Kdo se rve, ten se bojí nebo nebojí?

Moc klidu taky škodí, ale schválně jsem napsala, co jsem napsala právě protože vím, co to udělá, když někdo udělá z klidu nejhorší hřích.


Gora
před 8 měsíci
Dát tip

Půjde, určitě!


Antonín Bogar
před 8 měsíci
Dát tip

Gora, já se snažím postupně zlepšovat. Snad mně to půjde. Léta jsem nepsal.

Díky za kritiku.


Gora
před 8 měsíci
Dát tip

Tondo, pro někoho je svědomí jen slovo, pro jiného vnitřní zákon... téma není špatné, ale jsou tam rytmické nedostatky.

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru