Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce (srpen 2023) - HLASOVÁNÍ soutěže

11. 09. 2023
1
12
544

 

Do Nominací za srpen byla přihlášena tato prozaická díla: 

Sestra

Cestou do Kalkaty

Grand Canyon

Cesta ze školy

Linuxový Joe: 1.díl

4. Kohout k snídani 5. Konečně o té snídani

Princ a Král

 

 

Možnost hlasovat začíná 12.9. a končí v sobotu 30.9. ve 20,00hod. Dobře se bavte, prosíme o alespoň stručnou kritiku či zdůvodnění vybraných /ideálně tří/ děl za měsíc srpen.

S díky

Redakce prózy.


12 názorů

lastgasp
před 7 měsíci
Dát tip Gora

Opravuji a omlouvám se

  1. Sestra
  2. Grand Canyon
  3. Cestou do Kalkaty

lastgasp
před 7 měsíci
Dát tip

1 Cesta do Kalkaty

2 Grand canyon 

3 Cestou do Kalkaty


Stargazer
před 7 měsíci
Dát tip
  1. Cestou do Kalkaty
  2. Sestra
  3. Cesta ze školy

Zajíc Březňák
před 7 měsíci
Dát tip

1.Cestou do Kalkaty - působivě poskládaná dějová pásma.
2. Sestra - kultivovaná povídka s historickou tematikou.
3. Grand Canyon - text k zamyšlení.
---
Linuxový Joe: 1. díl - vtipná povídka, pro běžného čtenáře bez znalostí IT poněkud náročná.
Kohout k snídani. Konečně o té snídani - velice poutavý a humorně pojatý cestopisný a kulinářský fejeton.
Princ a Král - zvláštní text.
Cesta ze školy ...


Gora
před 7 měsíci
Dát tip
  1. Grand Canyon - oceňuji originalitu, poetiku a cit pro český jazyk.
  2. 4. Kohout k snídani  5. Konečně o té snídani - precizní díly z delšího cestopisu humoristy.
  3. Princ a král - vypravěčská schopnost nevšední úrovně, jako bonus přináší autorka zaujetí přírodou a básnické  vidění světa.

V srpnovém kole se sešlo několik výrazných próz, nebylo snadné vybrat tři nej. Cesta do Kalkaty je rovněž špičková, rozhodně moc dobře, že ji můžeme číst i my, kdo jsme na Písmák přišli později... Z lidského hlediska, ale i literárně mne zaujala i Cesta ze školy. Autor má bezesporu pozorovací talent a originální pohled. Linuxový Joe je svérázná, zajímavá kompilace slavného díla s IT světem. Sestra má výborný námět,  avšak za zpracování, které se sklouzlo spíš po povrchu, u mne na "bednu" nevystoupala.


Za mě:

  1. Cestou do Kalkaty; jak je vidno, jedná se o již jednou zde publikovaný text, což se mi teda vůbec nelíbí... ale když se od toho oprostím, první místo si určitě zaslouží, je to napsané parádně, bez hluchých míst, nenudil jsem se...
  2. Princ a Král; miniatura, možná tady toho úsečného stylu bylo až moc, má to ale svoji poetiku... 
  3. Grand Canyon; jak už někdo psal, je to spíš úvaha, jako povídka mi to nepřišlo, zajímavý náměť, možná by bylo dobré ho časem ještě rozvinout...

Jinak nebyla špatná ani Cesta ze školy, která už se mi do TOP3 nevyšla. Ostatní díla mě až tak nezaujala, i když svoji kvalitu měla.

 


Alegna
před 7 měsíci
Dát tip

Velice těžké rozhodování, všechny texty si zaslouží být vybrány, takže ostatním se tímto omlouvám a vybírám:

  1. Cestou do Kalkaty
  2. Grand Canyon
  3. Princ a král

K3
před 7 měsíci
Dát tip
  1. Sestra
  2. Cestou do Kalkaty
  3. Grand Canyon                                                                                                                                                                                                                                                                                        V tomhle kole se sešla nebývale silná sestava. K těmhle třem by se dala klidně přiřadit další. Být spravedlivý je vždy těžké. O pořadí mi trochu pomohla délka a závažnost textů...

Philogyny
před 7 měsíci
Dát tip

Grand Canyon

Cestou do Kalkaty

Cesta ze školy


Janina6
před 7 měsíci
Dát tip K3, Alegna
  1. Sestra. Příběh o hrdinství, o tom "obyčejném", prostém, bez patetických gest, bude vždycky aktuální. Navíc je to psané výtečným stylem.
  2. Grand Canyon. Tohle je úžasně hluboká sonda do duše... do přemýšlivé duše, která hledá harmonii. I tady oceňuji překrásnou češtinu. 
  3. Princ a Král. Sice jen miniaturka, ale vešlo se do ní tolik života a zároveň i poezie, osobitého vidění. A člověk, který nechodí po lese jako turista, nýbrž v něm pracuje a rozumí mu po svém, mě vždycky zaujme. (Podobně jako Revírník...)         Doopravdy mě mrzí, že nemůžu ocenit body všechny texty. Protože nejméně pět bych jich dala na první místo :) a vyloženě nepovedený není ani jeden.

Jamardi
před 7 měsíci
Dát tip
  1. Cesta ze školy - zachycení sledu myšlenek a obrazů až do malých detailů tak, že mi to jako celek sedí dohromady
  2. Cestou do Kalkaty - šikovné zachycení prolínání přítomnosti a minulosti
  3. Sestra - zachycení důležitých skutečností byť méně uvěřitelných nebo udivujících

Gora
před 7 měsíci
Dát tip

Právě začalo HLASOVÁNÍ!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru