Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak jsem pomáhala venčit psa

19. 09. 2023
10
16
183
Autor
Jamardi

Potkáváme se u silnice. Já jdu na houby do lesa, on má na sobě tričko a kraťasy a na vodítku bígla.

U přechodu máme semafor a tlačítko na zastavení dopravy. Už jsem ho mnohokrát použila.

Auta jsou ještě daleko, tak jsem přecházím. Muž nikoli.

Slyším zvuk semaforu.

On to vážně zmáčknul?

Otočím se a vidím, jak se zeširoka usmívá.

No co. Honem, abych už byla v lese.

Zabočím na cestu kolem lesa.

Není mi milé, když zjistím, že muž se psem jde za mnou. Pokračuji v rychlé chůzi a ještě přidám. Snad časem odpadne.

Jenže je pořád za mnou. Že by úchyl? Ale ne, venčí přece psa.

Nebudu se otáčet a nezpomalím. Uf, to je tvrdohlavý chlap.

Už mě bolí nohy. Zastavím na vyhlídce, říkám si. Je tam i lavička. Bude to vypadat, že jsem zastavila kvůli vyhlídce. Jak dlouho už takhle jdeme, běžíme? Kilometr?

Konečně stojím a oddychuji.

Muž s bíglem pokračují dál. To je dobře. Všímám si, že zpomalili. Jsem ráda, že se se mnou nedal do řeči. Zapotila jsem se a sundávám si svetr, který jsem si vzala, protože jsem měla pocit, že je venku chladno.

Po chvíli vyrážím nahoru do lesa, ale už je nikde nevidím. Museli se vrátit zpátky mezi zahrádkami.


16 názorů

Jamardi
před 7 měsíci
Dát tip

Romane, dík :)


Jamardi
před 7 měsíci
Dát tip

Rhodesie, tam chodí dost lidí, že bych něco našla jsem nepočítala, šla jsem na vzdálenější místa. Na tom úseku jsem se ani moc nebála, jen to bylo nepříjemné. Horší kdyby se rozhodl jít stejným směrem, ale naštěstí se to nestalo. Díky :)


Rhodesie
před 7 měsíci
Dát tip

Takže mezi silnicí a vyhlídkou jsi asi moc hub nenašla... Možná Ti šlo o hubu... :)


Jamardi
před 7 měsíci
Dát tip

8hanko, děkuju :)


Jamardi
před 7 měsíci
Dát tip

Milane, děkuju :)


Jamardi
před 7 měsíci
Dát tip

Bůh extáze, díky :)


Jamardi
před 7 měsíci
Dát tip

Dievča z lesa, mluvilo se o tom tolikrát, že na to musím pomyslet. Děkuju :)


Jamardi
před 7 měsíci
Dát tip

Evženie, taky jsem byla tvrdohlavá. :) Děkuju :)


dievča z lesa
před 7 měsíci
Dát tip

tiež jedným očkom mapujem terén, rešpekt je na mieste***


Pokud nic nejede, taky klidně přejdu. Jistější je se zastavit a něco hledat třeba v mobilu a nechat dotyčného předejít. :-)


Jamardi
před 7 měsíci
Dát tip

Alenakar, Ptakopysku, děkuju :)


Jamardi
před 7 měsíci
Dát tip

Luboši, byla jsem upozorněna, že se to může stát za každých okolností, proto s tím tak trochu počítám a současně i nepočítám, protože bych nemohla vystrčit ven nos a vlastně bych nemohla být ani doma. Na té stezce je klid, ale současně tam vždy potkám alespoň jednu osobu, většinou dvě osoby. Tentokrát jsme dlouho nikoho nepotkali, ale přece jenom skoro na konci proti nám někdo šel. :) 


Jamardi
před 7 měsíci
Dát tip

Biskupe, to tlačítko je tam na to, aby mohl chodec bez pocitu nebezpečí přejít silnici. Jenže provoz není vždy stejně hustý a od doby, co je hotový obchvat kolem města, je ten provoz menší. Tlačítko jsem mnohokrát použila, protože jsem to potřebovala. Je fakt, že řidiči vždy zastaví, je to jejich povinnost a jsou tam asi kamery, tak nechtějí riskovat. Ale proč je zastavovat, když je to zbytečné? Nemohu soudit, co si myslel jen podle úsměvu, mohl to zmáčknout automaticky bez přemýšlení. Jisté je, že neměl problémy s nohami ani nebyl slepý, protože viděl, že jsem se otočila. Jenže dál jsem už nic jistě nevěděla.

Děkuju :)


Kočkodan
před 7 měsíci
Dát tip

škoda, já už jsem se začínal těšit na popis přepadeníčka… ;-)


kuba.49vojenciak
před 7 měsíci
Dát tip

Nevím, styl mi přijde kostrbatý, bez emocí, chvílemi až moc spisovný 


trochu tajemna i všednosti...

U přechodu máme semafor a tlačítko na zastavení dopravy. Už jsem ho mnohokrát použila.

= že je u přechodu tlačítko a že už jsem ho použila, to se rozumí samosebou...

On to vážně zmáčknul?

= co je na tom tak překvapivého, že někdo zmáčkne tlačítko?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru