Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Střelec

02. 10. 2023
6
11
171

„Co jste si pomyslel, když jste ho minul na schodech?“

Co třeba: Nevypadal nijak podezřele, myslel jsem, že jde taky na oběd. Nebo: Vypadal rozrušeně, ale fakt by mě nenapadlo, že tam nakráčí a zastřelí osm hostů.

Visí mi na rtech jako malé děti.

Hlavně jim nakukat něco stravitelného. Pár diváků si popláče a vše bude v pořádku.

Pravda je: Potkal jsem ho a nevěnoval mu ani pohled. Byl to další zbytečný člověk, jakých potkávám tisíc denně. Bohužel jsem si nevšimnul, že má pod trikem schovanou bouchačku. To bych se šel najíst a vyčůrat jinam.

 

„Víte, že jste byl nominovaný na cenu za statečnost?“

Mávnu rukou.

Za pár dní se stane zas něco jiného. A všichni zapomenou.

 

„Jaký je to pocit zachránit lidské životy?“

Několik lidí zdrhlo zadním vchodem, když jsem zavolal na policajty.

Zrovna tak jsem mohl nezavolat. Nepřišlo mi to důležité. Nakonec převážilo, že jsem už nechtěl poslouchat to všudypřítomný naříkání a škemrání o život.

 

„Bál jste se, že přijde zkontrolovat kabinky?“

Bát se a bát se smrti jsou dvě různý věci. Smrti jsem se nebál. Ale rozhodně jsem netoužil po tom bejt zastřelenej na záchodcích nějakým vyšinutým magorem. To asi nikdo.

 

„Rozumíte tomu, proč to udělal?“

Měl se zabít doma. Měl nechat na ostatních, jestli chtějí žít, nebo ne, je to jejich volba.

Civím do reflektorů kamer. Naštěstí neproniknou do mých myšlenek.

Teď mě mají za hrdinu. Příště můžu být jednou z obětí. Nebo šíleným střelcem.


11 názorů

Biskup z Bath a Wells
před 7 měsíci
Dát tip Janina6, Gora

Rhodesie: děkuji, mně taky přišlo důležitý říct, že to pro něj nebylo důležité... spíš chtěl mít klid, nechtěl se do ničeho nechat zatáhnout... a podle něj je na každým, jak naložit se svým životem, a tu volbu by ti neměl nikdo vzít....


Rhodesie
před 7 měsíci
Dát tip Gora, Biskup z Bath a Wells

Mě se to líbí hodně. Hlavně ta část, že mu to nepřišlo důležité a úplný závěr...


Jamardi
před 7 měsíci
Dát tip

Teď už jsi z něho opravdu udělal debila.

A ztratila se jeho skutečně vyslovená odpověď na první otázku.


ještě jsem to upravil...to jen, kdyby si to někdo chtěl přečíst znova


děkuju moc za ohlasy :)


Jamardi
před 7 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells

Já to neberu. Zvlášť poslední větu vzhledem k tomu, že zavolal pomoc, což vůbec není cynické. Když člověk něco dělá, nemůže v tu chvíli myslet na smrt, protože nemůže myslet na dvoje současně, ale to neznamená, že se nebojí ve všech ostatních okamžicích. Nanejvýš by se tak odvážný volající mohl začít vyjadřovat třeba po důkladném zpracování nějakými zmrdy: "Ty se se mnou už nebudeš bavit, co? Ty jsi teď hrdina.""Ale... Ani nevím, jak jsem zavolal, bylo to takové puzení. Strašně jsem se bál, že se půjde do kabinek podívat.""Houby, ty ses nebál, to by jsi jinak nezavolal. Buď upřímný a přiznej, že ses nebál. Jiný by byl strachy posranej.""Jo, to je tak. Člověk se nejdříve dlouho bojí a pak se v něm něco zlomí a prásk! Jde někoho zastřelit." "Přesně! Nevíme, jak se komu posune v hlavě.""Ani není divu v dnešní době. To se může stát každému.""Třeba ty nebo já. :)))) Přijde na mě puzení a je to. :)))" "Hrdino, souhlasíš taky nebo ne???" "Ano, stát se může všechno." "Jsi upřímný, toho si cením."


K3
před 7 měsíci
Dát tip

Je to zdánlivě o ničem. Ve skutečnosti je to ale veliké téma.

Hrdina obvykle řekne: "Zachoval jsem se tak, jak by se zachoval každý normální člověk." A to je jediné správné. 

Na druhou nás nabádají: "Neriskujte. Do ničeho se nemíchejte, od toho je policie." 

Pak se najde někdo, kdo se zachová normálně a hrdina je na světě. Přitom se jen míchal do čeho se dle nich míchat neměl. Jako kdyby chtěli místo hrdinů vychovávat zbabělce:). 

Na textu je asi nejsilnější právě ten poslední řádek. Ty tři možnosti. Je to babank, protože ve skutečnosti nikdo neví jak by se zachoval.

Nejspíš by ale chtělo text trochu doladit. A kdyby se rozvinul, mohla by být dobrá povídka.

 


Biskup z Bath a Wells
před 7 měsíci
Dát tip Alegna

Gora: děkuji,... ty pohnutky... asi záleží, jak to komu sedne, jak to koho osloví

opravdu je to nehrdinský hrdina, jak píše Janina, který (kromě toho, že nestojí o slávu) je i dost cynický, sám se smrti nebojí a chce mít hlavně pokoj. Alespoň takový byl záměr.


Janina: děkuji, cítím to podobně :-)


Gora
před 7 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells

Pohnutky tak docela nechápu, ale napsané je to dobře...


Janina6
před 7 měsíci
Dát tip Alegna

Pěkná "zpověď" nehrdinského hrdiny. Přiznám se, že jsem celou dobu tak trochu očekávala nějaké překvapení (ve stylu "všechno bylo jinak"). Ale tys zůstal při zemi a napsal dobrý realistický příběh. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru