Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Průzračné prozření

19. 10. 2023
4
3
125
Autor
fjorda

Vytříbeně mění se 

Teorie chaosu

V chaos z teorií

 

Vystříbřeně svíjí se

Jako kráska z Laosu 

Nebo dáma z prérií

 

Nesmírná 

Vědomost 

Ale čeho vlastně? 

 

Oslňující 

Zjištění 

Zazní 

Polohlasně

 

Ostřím nože

Plnopravd

Co značí

Jednoznačně

 

Že teď 

 

To začne 

 

....

 

Letmý lesk poznání 

Nás vrací na začátek 

Točí se, jen točí 

Času kolovrátek 

 

Plní se míra vědomostí

A až ten nejmoudřejší ví

Jak nekonečné je

Lidské vědění


3 názory

FAV
před 4 měsíci
Dát tip

Chaos je jen nedostatečný odstup od pozorovaného, nic víc. Takže žádné jančení, klídek a pohodička. Útěk k získání odstupu dostatečného je povolen, ba někdy i žádoucí. Akorát vrátit se lze jen někdy, takže i před zdrhnutím je dobré se sám sebe zeptat, jestli je risk ztráty přiměřený.


Ostrich
před 5 měsíci
Dát tip

V první větě mi nějak vypadlo sloveso a tady to nejde opravit? Mělo by tam být, že je důležitější, z čeho plyne.

 


Ostrich
před 5 měsíci
Dát tip

U takového textu o tom, z čeho plyne, stejně jako na moři nejsou ani tak zajímavé vlny jako svět pod nimi.

Nekonečné mi lidské vědění přijde jen tehdy, bude-li se kolovrátek zvědavosti nekonečně točit. Ale dokážeme to? Kolik je mezi námi longtermistů a kolik těch, které nezajímá víc než perspektiva vnoučat? A pro jakou část populace je důležité poznání? Pro desetinu? Setinu? Teorie chaosu je krásná a chaos třeba z protichůdných teorií temné hmoty je ještě hezčí, víme, že něco je špatně, ale nevíme co, podivuhodný čas, kéž by ho někdo takhle líčil dětem - ale kdo to dělá ?

Nevím, jak je co myšleno, ale jinolamy jsou taky užitečné :o)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru