Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Davy

26. 10. 2023
0
5
101

Davy

 

Hledám davy, vyzařující elán vášně pro cit i spontaitu.

Hledám davy, pro které je jistota ctnostná dáma někdy však lehká děvka s nabídkou úlevy.

Hledám davy,  podobající se papírku pod jazykem, který nasává sliny novoty.

Hledám davy, které vyjadřují abstrakce prostřednictvím slov nahoty.

Hledám davy, pro které je dotek neznámého ostřím pravdy známého.

Hledám davy, se střepy celků prožiku své chvíle na promenádě snů.

Davy a rámy.

Žiletky a dámy.

Hledám davy na projekci stěn ze stroje novodobé vymoženosti.

Doby, která září dynamickou spletí elektřiny jejího mozku.

Hledám i ty, v bahně spirituality s intuicí výšin jejich stromu.

V Bahně čistého sametu lidskosti.

Hledám i ty, kteří věří, že Bůh žije v pekle a je soudruh Lucifera.

"Soudruhu?"

"Otče?"

Ale hledám i ty, kterým božská naděje hýčká osudy soudkosti v zápřahu koní k jejich cestě snové spásy.

Hledám davy, občan zvrhlé utopie.

Pošetilé požehnáním výsostí - vyrytých kamenných tváří lepších časů.

 


5 názorů

Safián
před 6 měsíci
Dát tip

Nevím, co je to soudkost. Jinak mi to připadá jako rozvodněný začátek delší básně, kde se až v posledním verši dozvíme, o co v básni půjde. To se už ale nekoná. Ostřelování cíle kolem dokola aniž se ho dotknu, připomíná Nezvala.


Janina6
před 6 měsíci
Dát tip

Davy, to je ošidné - mohou se spojit pro nějaký účel, nadchnout se pro nějakou stejnou myšlenku (častěji se ale spíš spojí proti něčemu), ale pochybuju, že by se našel celý dav s podobným prožíváním, způsobem myšlení...  To bych spíš hledala jednotlivce...



Adam Horváth
před 6 měsíci
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Vůbec jsem se neřídil pravidly psaní a jde to vidět, ale chtěl jsem zaznamenat ten momentální stav a myšlenku od základu až tak suruvě, že je určitě diskuzí, jestli to vůbec má nějakou hodnotu. Je to celé stavěné ja impulzivním psaní volných asociací a málo jsem do toho míchal dál.


Radovan Jiří Voříšek
před 6 měsíci
Dát tip Adam Horváth

... a možná, že se nikdo nenajde pro množství roztodivných parametrů...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru