Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

PRÓZA MĚSÍCE ŘÍJEN 2023 - HLASOVÁNÍ

15. 11. 2023
2
18
550

Milí Písmáci,

do soutěže PM za měsíc říjen jsou nominována tato prozaická díla:

 

Dno

Slovensko střední Ameriky

Praha

Vědu v tom nehledejte, možná ponožky

Dveře

Domov

HRA OSUDU - Nečekaně tvrdý smeč

Pomáhali jsme babičce

 

Vybírat z děl pro 1.,2.,3. místo můžete od 16.11. do 30.11. 2023 (do 20hodin). U vašich favoritů nechejte prosím stopu v podobě komentáře, proč jste se rozhodli právě pro ně, díky.

 

Redakce prózy přeje dobrou zábavu!


18 názorů

lastgasp
před 5 měsíci
Dát tip
  1. Duo Stargazer
  2. Dveře Ozozorba
  3. Slovensko Květoň Záhajský  

Zajíc Březňák
před 5 měsíci
Dát tip

1. Praha - Originální živelný výlev o milovaném městě, trochu ve stylu Jacka Kerouaca.
2. Dno - Dovedně napsaná povídka se zajímavými postavami a charaktery. Pouze závěr je z mého pohledu poněkud rozpačitý.
3. Pomáhali jsme babičce - Hezky odvyprávěný příběh "jako ze života", i když přiznávám, že z trochu lepšího světa, než v jakém žijeme.
I když ostatní texty jsou všechny svým způsobem rovněž pozoruhodné, mě osobně nejvíce zaujaly tři výše uvedené.


... ještě poznámka ke "Hře osudu", mám na mysli prózu ve smyslu beletrie (její autor nám zprostředkovává uměleckým způsobem svůj vlastní svět na základě své vnitřní motivace), ale je mi jasné, že pojem beletrie není nikde úplně ukotven. 

Takže... abychom se do toho nezamotali... do prózy patří (není to psáno veršem) a své čtenáře si určitě najde; ostatně soutěž se nejmenuje POVÍDKA či MINIATURA měsíce, ale PRÓZA, tak to jen na vysvětlenou, jak jsem to pojal...


Za mě:

1. Praha; napoprvé mě tahle miniatura až tak nezaujala, ale popravdě v tomto kole jde zdaleka o nejoriginálnější dílko, které není napsané vůbec špatně.

2. Domov; super krátká miniatura. Kromě (nevím, jestli zamýšleného) rýmu "lese" a "nese", který mě rušil, velmi povedené.

3. Dveře; taková pohádka zdánlivě o ničem. Ale kromě předposledního odstavce, který mi přišel krkolomný, napsáno dobře, a to včetně dialogů.

 

U povídek "Dno" a "Pomáhali jsme s babičkou" jsem měl pocit, že by jim neuškodilo proškrtání, byly tam pasáže, které nijak děj neposouvaly dál, nebo se dokonce opakovaly...

"HRA OSUDU" = za mě to není próza, ale filmová recenze (a navíc filmu z roku 2005)

B.


8hanka
před 5 měsíci
Dát tip

1/ Pomáhali jsme babičcce - príbeh plný človečiny a lásky

2/ Slovensko střední Ameriky - Květoňove  osobité cestopisofejtóny ma vždy bavia a aj niečo naučia

3/ Dno - ktovie, kde máme to svoje my...

všetky diela majú niečo do seba, preto nemám príliš v láske súťaže, už len účasť vo výbere je víťazstvo samo o sebe


Gora
před 5 měsíci
Dát tip
  1. HRA OSUDU - Nečekaně dobrý smeč
  2. Slovensko střední Ameriky
  3. Praha

První a druhé místo jsem "obsadila" profi texty. Třetí si u mne v silné konkurenci dalších výborných próz tohoto kola vybojovala Praha...


Alegna
před 5 měsíci
Dát tip
  1. Pomáhali jsme babičce - příjemné, citlivé vyprávění 
  2. Vědu v tom nehledejte, možná ponožky - čtení plné fantazie
  3. Dveře - tak trochu pohádkové vyprávění

Bavilo mě číst všechny texty, poslední dobou je pro mě těžké vybrat jen tři


K3
před 5 měsíci
Dát tip
  1. Praha - při čtení jsem měl velmi dobrý pocit a ještě něco navíc, připomělo pražský mumraj.
  2. Pomáhali jsme babičce - Je v tom hřejivé teplo, dalo by se nazvat láska k člověku.
  3. Vědu v tom nehledejte, možná ponožky - mám rád fantazírování

Janina6
před 5 měsíci
Dát tip
  1. Praha - autorův styl je natolik "uhrančivý", že vlastně nepotřebuje ani výrazný příběh. Ukazuje svět kolem sebe zvláštním způsobem, poeticky a zároveň s až drsnou upřímností.
  2. Vědu v tom nehledejte, možná ponožky - tady mě naopak nadchl právě příběh, mám ráda trochu tajemství a nadpřirozena, navíc s překvapivým závěrem.
  3. Pomáhali jsme babičce - výborně vyprávěné, na to, jak je text dlouhý, se četl "jedním dechem" a k tomu přináší i pěkné poselství...

Gora
před 5 měsíci
Dát tip

Jen si dovoluji připomenout, že ideálně hlasujeme pro tři dílka... 


Jamardi
před 5 měsíci
Dát tip
  1. Dveře - pěkný příběh o tom, že důležité může být něco, co jsme si původně nemysleli.
  2. HRA OSUDU - Nečekaně tvrdý smeč - dobrá recenze na zajímavý film.

Gora
před 5 měsíci
Dát tip

lastgasp - díky za upozornění, při úpravě musela tvá povídka nějak "zmizet!", ale je zpět.


lastgasp
před 5 měsíci
Dát tip Gora

Gora - nějak jsem vypadl z nominace. Souhlas jsem dal.


Danny
před 5 měsíci
Dát tip
  1. Dno - zajímavý příběh ze života i s filosofickým podtextem
  2. Domov - krátké, ale hutné, oslovilo

Gora
před 5 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells

HLASOVÁNÍ V PM ZAČÍNÁ (od půlnoci dnešního dne)... do 30.11.


Danny
před 5 měsíci
Dát tip Zajíc Březňák, Gora, Biskup z Bath a Wells, Janina6

ahoj, je to k nevíře, ale za celý říjen nemám vůbec žádnou prózu :) tak tentokrát budu pouze hlasovat :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru