Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bůh, Závist a Anihilace

28. 11. 2023
7
10
145
Autor
Ozzozorba
 
V době kdy Bůh rozsvěcoval vesmír a vytvářel hvězdy a planety, přilétla Závist a pískla zlostí.
 
„Tvé výtvory nejsou perfektní. Planety jsou málo kulaté a vůbec celý vesmír je pokroucený. K tomu všemu dáváš do stvoření příliš modré barvy a všechno to dohromady neladí mému vkusu pro krásu a dokonalost,“ a odplivla si do černé díry.
 
„Lépe tvořit nedovedu.“ odpověděl Bůh.
 
Závist poskočila jako by ji někdo bodl a pravila: „Dej mi sílu a tvé dílo dovedu k dokonalosti.“
 
Bůh přidal Závisti "moc proměny jednoho v druhé" a od té doby Závist pronásleduje každý boží výtvor a proměňuje jej ve smrt.

10 názorů

Ozzozorba
před 5 měsíci
Dát tip Gora

tak jednoho vyhrálo


Charybdis
před 5 měsíci
Dát tip

V černé díře zdokonalovala svou bledost Bohyně. Po vyrušení se šla podívat, co se to děje, a okomentovala to: Tam, kde vládne láska, závist je ztracená...


Janina6
před 5 měsíci
Dát tip Gora

Nerozumím... tady jde jen o gramatiku - proměna něčeho (2. pád) v něco (4. pád). Třeba ta slavná proměna vody ve víno (nikoli voda ve víno). Ale samozřejmě když tam tu chybu chceš mít, mně do toho nic není ;)


Ozzozorba
před 5 měsíci
Dát tip

Aha, ale jedno v druhé je tam záměrně. Není to jednoho v druhé (muž, žena ...) Jedno v druhé mi připadá že zahrnuje toho více... ale uvozovky tam nechám, ty se mi líbí :)


Janina6
před 5 měsíci
Dát tip

Ozzozorbo, já jsem nenavrhovala úvozovky, ale opravu slova jedno na jednoho (moc proměny jednoho v druhé) ;)


FAV
před 5 měsíci
Dát tip

Jo, to odpovídá mému empirickému výzkumu života, proto je na světě chaos.


Gora
před 5 měsíci
Dát tip

Podařená mini. Ještě se přimlouvám k opravě tvaru, která napsala Janina (jednoho).


Ozzozorba
před 5 měsíci
Dát tip

:) díky přidám uvozovky


kuba.49vojenciak
před 5 měsíci
Dát tip

Už první věta je krásná, ta mě chytla, úžasně poetická 


Janina6
před 5 měsíci
Dát tip

Skvělá miniatura. 

Možná by znělo líp "moc proměny jednoho v druhé".


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru