Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

svět

30. 12. 2023
9
8
173
Autor
Marian67

svět

jako místo k asanaci

redukci snů a živé tkáně

prostor k řízené depilaci

všech 

kteří rostou nečekaně

placatý tác s odřeným víkem

pod kterým chodí pišišvoři

tam

kde se všechno končí křikem

tam

kde ti k uchu míří škvoři

 

svět

jako místo k olíznutí

dva prsty tam a třetí k nosu

jako když někdo jiné nutí

zamilovat si třeba vosu

kde

není nic, co platilo by

déle než klesne pěna v pívu

hlavně si nabrat do zásoby

jsi - li živ

aspoň odraz vlivu


8 názorů

Janina6
před 4 měsíci
Dát tip Marian67

Pěkné (a po úpravách ještě lepší)!


Gora
před 4 měsíci
Dát tip Marian67, Poeteroristka

Umíš.


Marian67
před 4 měsíci
Dát tip

změnil jsem špinavé na odřené a to už by mohlo být lepší, co myslíš?


Marian67
před 4 měsíci
Dát tip gabi tá istá, Alegna

Litarts, díky za pohled skutečného Mistra...hned se cítím lépe :))


Marian67
před 4 měsíci
Dát tip Gora

děkuji za názor, Safiáne


Litarts
před 4 měsíci
Dát tip

Formu nemá smysl vůbec hodnotit a obsah, trapné pokřikování na špatný svět? Je takový, jací jsme sami. 


Safián
před 4 měsíci
Dát tip Gora

Pokračování. Omlouvám se, skočilo mi to na stránku.

Podobně a akusticky lépe se dá říci: placatý tác se špinavým vikem, kde se daktyly vzájemně vyruší a přízvuk zůstane na liché slabice. V češtině mají trocej a jamb (který pakticky neexistuje) mnohem blíže, než v jiných jazycích.


Safián
před 4 měsíci
Dát tip Gora, Janina6

Tvůj talent opět slaví. Tentokrát spolu s jistou nedbalostí, která u básníka tvých kvalit překvapuje. 

Např. verše: jako když někdo jiné nutí / aby miloval třeba vosu - maji nesmyslnou mluvnickou konstrukci. Pokud mě neklame paměť, nepoužil jsi ji tady poprvé. Přitom stačilo obsadit úvodních pět slabik druhého verše jinak. Např: jako když někdo jiné nutí / zamilovat si třeba vosu.

Také verš:  placatý tác s špinavým víkem. Zbytečné úsilí dodržet jambický spád přivodí akustickou křeč, shluk souhlásek c, s, š. Přitom o pár řádků dál použiješ bez rozpaků a zcela přirozeně trochej: kde se všechno končí křikem.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru