Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Otázky

24. 01. 2024
8
11
154
Autor
Jinys

Žijeme v době, jako již mnohokrát, kdy se společenské hodnoty a nehodnoty, často mění jako směr pohybu písku v přesýpacích hodinách.

Za pomoc mám poděkovat.
Vždy, kdy mi pomůže někdo, jehož preferované životní hodnoty se blíží těm mým.
Na tom se většina lidí shodne.

Mám poděkovat za pomoc darebákovi?
Darebákovi, který zradil všechny se kterými se v běhu času kamarádil?
Darebákovi, který raboval a vypálil vzdáleným příbuzným dům a nešetřil ani jejich životy?
Darebákovi, který mi pomáhá jen kvůli tomu, aby si zachránil krk?
Darebákovi, který se dosud rval s mými přáteli, kteří mi pomohli výrazně víc než on?

Podle mého vidění světa, ano.
Klíč od domu mu ale rozhodně nedám.

Mohu si položit i další otázky:
Kdo je můj pomocník?
Je to darebák, nebo hrdina, kterého život nemilosrdně chytil pod krkem?
Měl právo stát se tím čím se stal?
A co vlastně chtěl?
Mám já, právo ho soudit, když jsem nechodil v jeho botách?

Pokud si budu klást tyto a další otázky, a trpělivě na ně hledat odpovědi, budu vědět podstatně víc než přihlouplí křiklouni, ale asi to pro mě nic nezmění na tom, že:
Za pomoc mám poděkovat.

Je na zváženou, učiním-li tak zdvořilou, chladnou úklonou hlavy, podáním ruky, pamětní deskou, nebo sochou v nadživotní velikosti.



11 názorů

Alegna
před 3 měsíci
Dát tip

Za pomoc se má poděkovat jednoznačně. Například: mám souseda, co bije děti a ženu, nejede výtah a on mi pomůže z těžkým nákupem do schodů, pokud si nechám pomoc, poděkuju, to neznamená ovšem, že změním názor na to, že je to člověk, co ubližuje blízkým a z vděčnosti ho budu hájit, chválit atd. 


Janina6
před 3 měsíci
Dát tip Alegna

Obecně stále platí to samé. Poděkování za pomoc je samozřejmost. Pokud bys to ovšem hnal do takového bludiště, kde figurují jména jako Vlasov, dala bych větší důraz na zvážení, jestli tu pomoc nezbytně potřebuju zrovna od někoho takového... Ale nakonec stejně: když pomoc přijmout, pak i poděkovat. Nemám ráda "boření pomníků" podle momentálního směru větru...


Jinys
před 3 měsíci
Dát tip

... byste...
Že jo?

Místní IT specialist by se mohl polepšit a umožnit komentáře opravovat!
:-(  


Jinys
před 3 měsíci
Dát tip

Milé Písmačky a Písmáci.

Opravdu by mě zjímalo, co by jste (ne)napsali, pokud bych do textu zakomponoval jména Koněv a Vlasov.
:-) 
Ano Zeanddrich E., mám na mysli právě tuto specifickou formu díků...


Zeanddrich E.
před 3 měsíci
Dát tip

... .

(myslím jinak, že desky a sochy jsou samostatnou kategorií poděkování... :) ).


Alegna
před 3 měsíci
Dát tip K3

Za pomoc se má poděkovat každému, alespoň tak to cítím


Jinys
před 3 měsíci
Dát tip Janina6, Alegna

Janina6

Možnost pomoc odmítnout?
Ale ano, stává se to.
Například Praha, rok 1945... 


K3
před 3 měsíci
Dát tip daddy, Janina6, Alegna, Gora

Když mi pomůže darebák, poděkuju i jemu za pomoc.


Janina6
před 3 měsíci
Dát tip

Pardon za překlepy, já to na tom mobilu prostě nevidím... :(


Janina6
před 3 měsíci
Dát tip daddy, Alegna, Zeanddrich E.

Podnětmá úvaha.

Ještě bych se zeptala, jestli mám možnost pomoc odmítnout. Pokud by mi ji nabízel někdo, o kom mám tak moc nevalné mínění, tak ji pokud možno odmítnu a nemusím se mu cítit zavázána. 

Ale jsou situace, kdy nám jde o zdraví, o život, to určitě nebudu řešit, kdo mi pomohl a samozřejmě mu poděkuju.

Zatím mám to štěstí, že obvykle nepotřebuju od lidí větší laskavost, než pustit sednout v tramvaji... a za to poděkuju každému. A vlastně,, proč by se za dobrý skutek nemělo poděkovat komukoli? Má darebák zah dobrý skutek dostat vynadáno? To by si ho příště asi rozmyslel...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru