Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Měsíc a mrak

26. 01. 2024
16
20
176
Autor
Alenakar

 

Nad jíní vyšel měsíc sněhobílý,

na černém nebi po půlnoci trůní...

On chtěl by zůstat do svítání u ní

a ona šeptá: spěchej domů, milý.

 

Chce objímat ji ještě aspoň chvíli...

Tam venku zvolna mrzne voda v tůni.

Noc bez zrcadel, mrak a tichý únik,

tma, ve které se rychle rozloučili.

 

Mrak - temný vějíř před měsíční tváří...

Pak zadní branka vrzne znenadání.

On otočí se naposledy za ní:

 

stín za sklem okna - ještě zamávání!

To setkání se nekonalo ani...

Jen měsíc tuší, že ti dva jsou lháři.

 

 

 


20 názorů

Alenakar
před 3 měsíci
Dát tip

Deštníčku,

jsou to zamilovaní lháři. Zamilovaní se závazky bývají lháři často, protože, milé že, - co jiného jim zbývá?


Alenakar
před 3 měsíci
Dát tip

Janino,

jsem ráda, že se ti sonetek líbí. Lháři jsou to proto, že on je ženatý a ona je vdaná.

Jde o tajnou schůzku, při které mizejícímu milenci pomáhá chápající mrak vytratit se nepozorovaně. I velkorysý měsíc umí přimhouřit oko.


Janina6
před 3 měsíci
Dát tip

Hezky vázané. Přemýšlím, proč by museli být lháři... chce zůstat u ní...


Markel
před 3 měsíci
Dát tip

mám ráda tvoje básně *


Zajímavá vazba. Zvlášť v závěru, kde to je: ABBBBA by se mohlo zdát, že už je těch "B" příliš, ale ono to kupadivu nevadí a jde rozpoznat záměr, nikoliv těžkopádnost. 


Alenakar
před 3 měsíci
Dát tip

fjordo,

jsem ráda, že básnička na chvilku potěšila.


Alenakar
před 3 měsíci
Dát tip

Hanko,

kdyby se děj neodehrával o půlnoci, tak by to mohlo být takové malé středověké "svítáníčko"...


Alenakar
před 3 měsíci
Dát tip

Evženie,

já moc často o lásce nepíšu,tak to trochu zkouším. I když tohle je asi "hříšná" láska.


fjorda
před 3 měsíci
Dát tip

Nádhera 


8hanka
před 3 měsíci
Dát tip Gora

Na mňa posobiš ako vždy -  povabný obrázok lúčiacich sa milencov s dokonalymi rýmami, ako pieseň, ktorá rezonuje ešte dlho po doznení...čítam si ju polohlasne, krásne melodická...tvoje rýmy sú proste skvelé...


Moc krásné.


Alenakar
před 3 měsíci
Dát tip

K3,

taky mám moc ráda Erbena, takže si srovnání s Erbenem vážím.

Ta básnička ale zatím není baladou. Třeba se časem baladou stane, protože žárlivost je mocná zlá čarodějka. Zatím jde jenom o příběh s otevřeným koncem. 


K3
před 3 měsíci
Dát tip

Náladou připomělo Erbena.


Alenakar
před 3 měsíci
Dát tip

Jamardi,

ta básnička by měla být plná otázek. Vždyť se celá odehrává v přítmí a v příšeří. Někdy je lepší nic nevědět a nic se nedovědět.


Jamardi
před 3 měsíci
Dát tip

Zajímavý závěr. Pro mě s otázkou kdože je lhář.


Alenakar
před 3 měsíci
Dát tip

Kočkodane,

tohle by měla být taková básnička na hraní. Ale já netuším, jestli si s ní někdo bude chtít hrát.


Kočkodan
před 3 měsíci
Dát tip

Já víc než jen tuším (a již jsem to v minulosti zmínil), že ti jde veršování zatraceně dobře. Předposlední slovo souvětí samozřejmě postrádá veškeré pejorativní zabarvení.


Alenakar
před 3 měsíci
Dát tip

Norsko,

tebe nepřekvapím, ale někoho jiného možná ano. Já přece básně o lásce téměř nepíšu...


Norsko
před 3 měsíci
Dát tip

Ty nepřekvapíš .. Lpíš a lpíš ..  ulpělá


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru