Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nikdy nenajdeme planetu, jako byla Země

28. 01. 2024
14
22
247
Autor
že

Nikdy nenajdeme planetu, jako byla Země

Od té doby, co se tu nedá žít uletělo několik světelných let,
líbání a doteky přes teleportování trvají jen chvilku.
Jako černobílí The Beatles, láska zmatená, nevybarvená.
Chtěla jsi za hvězdami a teď stárneme v raketě vzpomínek
a hned další písnička a další I love You, jsi tak medová.
Otvírám své další pivko a dávám si další vesmírný šluk.
Kolik doby uběhlo od toho, kdy bylo za pět minut dvanáct.

22 názorů

Lili.
před 3 měsíci
Dát tip

To je úžasně napsáno. Co v tomto díle čtu, to vidím v představě... naskakuje mi samo od sebe. Líbivé. Čtivé.


Benetka
před 4 měsíci
Dát tip

Já prostřednictvím svých snů přebývám i na paralelních Zemích... A že jich je!!! Prostě nekonečně nekonečno ne_? ;)


K3
před 4 měsíci
Dát tip

Jenom si říkám co s takovým textem? Dalo by se to doširoka rozepsat, aby se to dalo použít, takhle to je jen jako takový výkřik do tmy.


K3
před 4 měsíci
Dát tip

Duchem můžeš ale mladý být, že? Já jsem to nikdy na lehkou váhu nebral.


Gora
před 4 měsíci
Dát tip

Trochu  - s pomocí interpunkce - upravit text v závěru:

... jsi tak medová.
Otvírám své další pivko a dávám si další vesmírný šluk.
Kolik doby uběhlo od toho, kdy bylo za pět minut dvanáct?

Světelný rok je jednotka vzdálenosti, nikoliv času. 


Gora
před 4 měsíci
Dát tip K3

Zajímavá mini s přesahem.

Zde bych ukončila tečkou a poslední, silnou větu začala velkým písmenem:

 vesmírný šluk


K3
před 4 měsíci
Dát tip Alegna, Gora

Nevím zda chtě nebo nechtě je to velmi obsažný textík. Zvlášť první nostalgický řádek. Mrazí z něj. A poslední jaksi varovný. To mezi tím, Beatles a I Love you je nejspíš P.S. I Love you. Působí to jako poselství mladých lidí, mohlo by být jako úvod k románu či tak něco...


Kočkodan
před 4 měsíci
Dát tip

Našel jsem tvoje dílko a přečetl si ho.

A tohoto činu nelitoval. ;-)


Alenakar
před 4 měsíci
Dát tip Gora

Vím, že první větu svého textíku myslíš asi jako nadsázku, ale opravdu by se hodila spíše do oněch šedesátých nebo sedmdesátých let o kterých píšeš. Tehdy jsme ještě dokonce věřili, že jsme sami ve vesmíru, protože jsme neznali metody, jak vůbec objevit nějakou exoplanetu. Dnes se za exoplanetami honí celé týmy vědců a existují speciální dalekohledy, které nedělají nic jiného, než že objevují planety v jiných hvězdných soustavách. Známe jich už tisíce. Dokonce existují tzv. "superzemě", které jsou mnohem větší než naše planeta, jsou od hvězdy v ideální vzdálenosti a je na nich s velkou pravděpodobností mnohem starší a mnohem vyspělejší civilizace, než je ta naše. 


Rhodesie
před 4 měsíci
Dát tip Gora

Dooost dobrý... 


Alegna
před 4 měsíci
Dát tip

chtěla jsi za hvězdami a teď stárneme v raketě vzpomínek  - tak tenhle řádek je pro mě nej


Zeanddrich E.
před 4 měsíci
Dát tip

... .

Dávám TIP.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru