Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mlčenliví...

31. 01. 2024
21
18
301
Autor
Gora

Chumelilo.

Přišli se ubytovat v pracovních bagančatech, přes ramena tašku s veškerým majetkem. Ten, který připomínal Rasputina, nesl si pod paží hrnec s vařeným kuskusem. Nemluvili, jen jeden uměl trošku česky. Byli k ruce firmě "skaláků" - lezců po masivu, padajícího do výpadovky z Krumlova na Větřní.

Večer sedávali na židlích do kruhu. Volávali domů a měli vážné tváře. Chodili brzy spát. 

Nastaly Vánoce. Donesla jsem jim talíř cukroví. Putin je xindl, řekla jsem v kuchyňce, kde byla cítit paprika a smažená cibule. Všichni mi podali mozolnatou ruku a usmívali se. Popřáli hezké svátky.

Pobyli tu dva týdny, až do Nového roku. Za celou dobu si nikdo z nich nevybalil zavazadlo. Ani kartáček.

V lednici zůstal jejich hrnec s kuskusem a na lince dvě prázdné termosky.


18 názorů

kvaj
před 3 měsíci
Dát tip

Díky a není zač.


Gora
před 3 měsíci
Dát tip K3

kvaji, ráda tě tu vidím! a díky za komentář


kvaj
před 3 měsíci
Dát tip Gora, K3

To je zvláštní a pěkné. Člověk si může domýšlet různé symboly.


Gora
před 3 měsíci
Dát tip tanalarinova91

Jsem ráda, žes četla, dík.


tanalarinova91
před 3 měsíci
Dát tip Zeanddrich E.

Pěkné, Irčo, ostatně jako vždy. Někdy stačí i pár vět a přesto je v tom "síla" nebo jak to nazvat. Tip.


Gora
před 3 měsíci
Dát tip Zeanddrich E.

Díky, Romane.


Zeanddrich E.
před 3 měsíci
Dát tip Gora

... .

Nevím, proč mi nechodí některá avíza.. .

:::::::::::::::::::::::::::::::::::

Goro, jak už tady napsal Rhodesie - síla v nemnoha slovech, to je Tvoje parketa... . 


Gora
před 3 měsíci
Dát tip

Díky, Evži, je to tak.


Evženie Brambůrková
před 3 měsíci
Dát tip Gora

Smutný život.


Gora
před 3 měsíci
Dát tip

Přátelé, díky, že máme podobné "vidění"... dík.


Rhodesie
před 3 měsíci
Dát tip Alegna, Zeanddrich E.

Tohle je Tvoje parketa. Pár slovy nenuceně vypovědět určitou na pohled bezvýznamnou životní epizodku, ve které je ve skutečnosti mnoho řečeno i s trefně, jakoby mimochodem,  vykreslenou atmosférou...

 

Skvělý!


Diana
před 3 měsíci
Dát tip Alegna

Velmí působivé. Čteníře to nutí zamyslet se, představit si to.....


Jamardi
před 3 měsíci
Dát tip Alegna, Gora, Zeanddrich E.

Takoví lidé jako tito válku vždycky hodně odnesou. Moc pěkně jsi vystihla atmosféru, kdy se těžko mluví.

Kuskus je možná v určitých oblastech symbolem přátelství. Bývalá kolegyně, která se zajímala o Indii nám na rozloučenou donesla velký hrnec s kuskusem. 


Kočkodan
před 3 měsíci
Dát tip Alegna

Ani já nebudu moc řečnit – prostě souhlasím se všemi přede mnou.


kuba.49vojenciak
před 3 měsíci
Dát tip Gora, K3, supizmus, Alegna

Tohle je skvělý. Oceňuji narážku na Rasputina. Celkově melancholickému tónů přidává trochu humoru. 


K3
před 3 měsíci
Dát tip Gora, Alegna

8hanka to napsala přesně. Tak si představuju miniaturu. Není to jen výsek něčeho, působí to uzavřeně jako celek a ledacos to vypovídá. 


8hanka
před 3 měsíci
Dát tip Gora, K3, supizmus, Alegna

málo slovami tak veľa vypovedaného...


Safián
před 3 měsíci
Dát tip Gora, Zeanddrich E.

Když volávali, tak sedávali.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru