Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ukolébaný měsíc

09. 02. 2024
17
15
140
Autor
Alenakar

 

 

Vzdálené hromy -

Osika se roztřásla

i v mírném vánku

 

Průvan v kostele -

S knězem se uklánějí

plamínky svíček

 

Jen pomaloučku

vychází druhý měsíc

z listí leknínů

 

Vítr se ztišil -

Ukolébaný měsíc

právě usíná

 

Tanec světlušek -

Na větvi dvě nehybné

kočičí oči

 

 

 


15 názorů

per_zay
před 2 měsíci
Dát tip

hmmm ... plameny svíček , druhý měsíc ... T


Lili.
před 3 měsíci
Dát tip

Druhý měsíc a lekníny, zaujala...

...ona ale každá v sobě nese něco okouzlujícího.


Příjemné a tak jemné.


Alenakar
před 3 měsíci
Dát tip

Rhode,

tak tos mě moc potěšil, protože Lionel je vlastně jediný fotbalista, kterého znám. Kupodivu jsem sledovala loni finále fotbalového mistrovství světa a moc jsem držela palce Argentíně proti Francii. V Argentíně totiž rostou ty nejkrásnější kaktusy.


Rhodesie
před 3 měsíci
Dát tip

Podle mého laického názoru píšeš jak vázaný verš tak i tuto formu zhruba tak dobře, jako Lionel Messi hraje fotbal...


Alenakar
před 3 měsíci
Dát tip

Rhode,

světlušky jsou jedním z nejčastějších japonských námětů. Ale Japonci píšou i  haiku o křesťanských kostelech. Třeba Santóka. V Japonsku zůstává stále poměrně dost křesťanů, i když jich nechal šogún Tokugawa tisíce ukřižovat.


Rhodesie
před 3 měsíci
Dát tip

Paráda!

Za mě hlavně trsající svetlušky a klanění v kostele...


Alenakar
před 3 měsíci
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Radovane, díky. Pěkně jsi přehodil výhybku do senrjú.


plamínky svíček

hoří mi v celém těle -

100 cl boroviček


Alenakar
před 3 měsíci
Dát tip

Kočko,

kleknout si svíčky nemohou, ale uklonit se mohou.


Kočkodan
před 3 měsíci
Dát tip

Mně se kromě zářících hmyzích zadečků obzvlášť líbily i pohyby ve svatostánku.


Alenakar
před 3 měsíci
Dát tip Jamardi

Jamardi,

znám fotografii od Miloslava Stibora, na které Japonka v kimonu krmí v Benátkách holuby. Je to černobílá fotka ze šedesátých lety a vyjadřuje střet dvou kultur.

A jinak - dík za námět pro haiku. Zpracovala jsem ho takto:

 

Zvláštní Karlův most!

Holuby tu v kimonu

krmí Japonka

 

 


Jamardi
před 3 měsíci
Dát tip

Člověk vždycky souzní s nějakou částí přírody. Já jsem tak byla vychována, u nás se tak mluvilo. A stalo se mi, že jsem fotila na Karlově mostě holuby a u šikmooké dívky z Asie to vyvolalo radostný údiv a hned mi šla z cesty. Z jaké země konkrétně pocházela, nedokážu odhadnout.


Alenakar
před 3 měsíci
Dát tip

Jamardi,

děkuji. To obojí, co se ti líbí, zpracovává takové ty klasické japonské náměty jako vzdálená bouře a světlušky. Na prvním místě je ale u Japonců vždycky měsíc. Ten hraje v haiku prim.


Jamardi
před 3 měsíci
Dát tip K3

Nejvíce se mi líbí Vzdálené hromy a Tanec světlušek.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru