Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Recenze MP3 přehrávačů 2: Španěl zasahuje

10. 02. 2024
0
0
51
Autor
Danny

Ve své předchozí recenzi jsem se pozastavoval nad špatnou citlivostí tlačítek MP3 přehrávače Orava: časem mě štvala až natolik, že jsem zvažoval koupi jiného přehrávače. Nakonec jsem zjistil, že v mém oblíbeném e-shopu přibyl 16GB přehrávač firmy Energy Sistem (opravdu měkké "i") - po jeho koupi jsem zjistil, že přehrávač je ze Španělska - sice podle fotky to, co vypadalo jako normální tlačítka byla opět pouze citlivá plocha, ale nyní byla citlivá normálně: nedělá mi problém pseudotlačítka mačkat, doteky nejsou ignorovány či naopak navíc vymýšleny. Co se týče software, přijde mi hodně podobný jako ten v přehrávači Orava: opět playlist, opět jde písničky mazat, opět lze filtrovat dle tagů: softwary jsou podobné až tak, že vzniká dojem, že někdo od někoho opisoval (nevím, kdo od koho a nehodlám to odhadovat), nebo prostě obě firmy použily nějaký stejný open source firmware kit a na jeho základě postavily svoje GUI a integraci a podobně. V podstatě mi zbývá jen vypíchnout, čím se po stránce softwaru Energy Sistems od Oravy liší: (1) chybí funkce "skočit na jinou skladbu téhož interpreta či téhož alba" (2) při přehrávání nejsou vidět tagy ale pouze jméno souboru (3) navíc jsou tu hodiny, což je užitečné (4) navíc je tu šetřič obrazovky, ale ten z neznámého důvodu ruší při poslechu rádia, takže jsem ho vypnul (5) rádio si pamatuje poslední zvolenou stanici, což je šikovné, protože stejně poslouchám jen jednu a nechci se k ní znovu doklikávat. Po stránce hardwaru kromě normálněji fungujících tlačítek je vylepšení ještě v tom, že tlačítka pro hlasitost jsou logičtěji na boku, kde se dají lépe nahmatat a používat a nejsou tu tlačítka, které se někdy používají pro hlasitost a jindy pro pohyb, což bylo pro Oravu matoucí. Celkem nyní nemám důvod Energy Sistem měnit a jsem konečně znovu spokojený.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru