Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

NEVĚSTINNÁ

10. 02. 2024
11
11
124
Autor
Lili.

Větrem roznesené lži
Skáčou po kvítcích
Běda, ruší motýly!
Z pozdního oběda
Páně
Zákony louky...

Žádný vlk
Netroufne si teď do lesa
I monstra z galerií
Tají vždycky dech
V tichém lání
Kníkají...

Vystoupila z kalu
Stínu smrčiny
Šaty utkané z žalu
Neznámé to končiny
Kapradím bosá
Oči planoucí
Jedovatá rosa
Vylitá za noci.


11 názorů

Lili.
před 3 měsíci
Dát tip

Pochopila jsem. Jen tady nedokážu být hubatá, přehnaně sebevědomá, namistrovaná, vztahovačná vůči kritice, urážlivá, vzteklá a neuctivá.

Je to fajn, číst co tu lidé vytváří a moje výchova mi říká: bacha, nevyskakuj si, hlavně uctivost, pokora, nevychloubat se, neurážet a nevztekat se, když někdo napíše: to je totální kravina, co jsi napsala.

Tak se tu snažím " fungovat ".

Upřímně.

:-)

 

 


Rhodesie
před 3 měsíci
Dát tip Gora, Lili.

Já tou kravinou, Lili, nyslel tu Tvou větu, že nemáš talent...   :)


Zeanddrich E.
před 3 měsíci
Dát tip Rhodesie

... .

(Mně to dává smysl i jako celek... . Prostě někdy se celek skládá ze zdánlivě nesouvisejících jednotlivostí.... :) )


Lili.
před 3 měsíci
Dát tip

Je to kravina:)

Tak děkuji, že byla přečtena... všem děkuji. Víc skrze tento vzkaz poslat nemohu, a chci. Chci se poklonit všem, kteří umi psát. 

 


Benetka
před 3 měsíci
Dát tip Gora

Rhod to napsal za mě. Neplácej se v sebehodnocení a piš! Na případné hodnocení je nás tu pří/hodných/padných čtenářů dost a dost!!! :D

Piš!!!

 

(Nebo Tě sní myš :)


Andreina
před 3 měsíci
Dát tip

Lili, já si myslím, že talent určitě máš. Jen mám někdy pocit, že spojuješ nesouvisející, ale to může být jen můj problém a ostatním to tak nepřipadá.


Rhodesie
před 3 měsíci
Dát tip a2a2a, Gora, Benetka

Mě Tvůj počin zaujal. I jeho záhadnost, což v básni není na škodu. Nemusí být plně pochopitelná na první dobrou, někdy je to naopak klad. Ať si každý domyslí.

Přechod do vázaného verše v poslední sloce je zajímavý a sedí mi tu.

 

A teď budu přísný!

Napsala jsi pěknou kravinu! Tím myslím to, že Ti schází talent... :)

 

Atmosféra Tvých děl je pro mě jedinečná. Máš v nich skvělý nápady, fajn je i zpracování...


Lili.
před 3 měsíci
Dát tip Benetka

...děkuji. Polednice je jinde, už jen přibližující se příměr je mnou brán s pokorou, ačkoli jde jen o předmět příměru užitý v kritice. Moc díky za slova, schází mi zkrátka talent. Přesto smolím dál další slova v tyto podivné celky, pomáhá mi to, mé duši.

@)--}--------


Andreina
před 3 měsíci
Dát tip Lili. , Zeanddrich E., Benetka

Hm, zvláštní. Jako verše hezké, ale jen ve slokách. Jako z celku jsem trochu zmatená.

 

Běda, ruší motýl (y?)!


a2a2a
před 3 měsíci
Dát tip Lili. , Benetka

Tak trochu si nevím rady, třeba proto, že už název svádí k dojmu, že text je neradostný, až takový erbenovsky polednicový. V první sloce bych vypustil ...Páně..., nadbytečný důraz, který je lépe a civilněji vyjádřen veršem ...zákony louky.

Ve druhé sloce ...knikají... je sice zajímavě emociálně zabarvené, ale působí, že je tam jen a jen pro onu zajímavost.

Třetí sloka je svedena do rýmu. Zdánlivě jako pěst na oko vzhledem k předešlým slokám s volným veršem, ale mi je to pojetí sympatické, protože rytmus vázaného verše celou báseň graduje, pro mne však volbou prostředků vyznívají trochu archaicky (proto ten příměr k Polednici).


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru