Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O ženách, mužích a těch třetích

12. 02. 2024
1
0
37

Už od samého začátku žily na zemi tři druhy, nejenom dva, jak nám tvrdí oficiální dějepis, tři, ženy, muži, a ti třetí, kteří vypadali, a i žili odlišně, podle odlišných principů, nesvázaní nutností ukazovat sílu, kterými zbytek světa, na toxické síle, nejefektivnějším nástroji k ovládání druhých založený, pohrdal. A když přišla válka, ženy svrhly systém nadvlády mužů, který je po staletí ovládal, a nechaly se zotročit systémem který ovládal je, který převzaly možná nevědomky, jako součást zděděné kultury, a možná jako nezbytný princip, bez kterého si nedokázaly představit běh světa, nadvládu toxické síly, která si je, jako předtím muže, podmanila a udělala z nich své otroky, která je donutila žít s tyrany, která je donutila být silné a nedokázat přiznat že potřebují pomoc, která jim zabránila dávat najevo city svým partnerům, tvářit se že jsou silné a že je nepotřebují, a v duchu se trápit nevyslovenými obavami, jestli to zítra nevezmou vážně, která je donutila reagovat na problémy ukazováním síly nebo pomstou, kterou si pak musely nechat pro sebe a nikdo se o ní nikdy nedozvěděl, která je donutila nenechat si nic líbit a se svými nejbližšími o všechno bojovat, a tak si nejlíp rozumět s manipulátory, pro které je tohle chování přirozené, která je zotročila a donutila je k mnoha věcem, směšným a tragickým, jako všechno, co udělali muži. Ale jak praví staré proroctví, i věčná nadvláda toxické síly jednou skončí, a i ženy jí svrhnou do moře, a ta už nebude mít komu vládnout, a klesne ke dnu, což je to nejhorší, co se síle může stát, a utopí se.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru