Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zmar jednoho mrtvýho štěněte

18. 02. 2024
0
3
125
Autor
neřečený

Agresivní ženská v obchodě.

Nadává, vyhrožuje,

uráží nejen zaměstnance,

a její vlasy

jsou hadí chrlící oheň,

a na duši jí dělá dobře,

když ti podpatkem stoupne na nohu.

A doma 

jí umřelo štěně

další z řady mrtvých štěňat na tomhle světě,

Zkurveným světě 

Z čehož obviňuje celý svět,

ale světu je u prdele

to jedno štěně.

Proč by to taky mělo zajímat svět?

Ale to je jí jedno,

protože jí umřelo štěně

a můžeme za to všichni,

Celý ten zkurvený svět.

 


3 názory

Luzz
před měsícem
Dát tip

je to hodně doslovný a upovídaný

dovedu si to ale představit jako součást nějaké povídky.

 


volamsa6
před měsícem
Dát tip

Autor vyhľadáva hlbšiu kritiku, tak sa o to pokúsim. Nie som literárny kritik a tento komentár reprezentuje iba môj osobný názor. 

Myslím, že ten hlavný dôvod prečo mi to nesadlo je, že je to jednoduché. Myslím jednoduchosť obrazov, chýbajúca hĺbka obrazov, žiaden jasný rytmus, jednoduchá správa. Samotná myšlienka je dobrá, priblížiť život takejto osobz môže byť zaujímavé a dokonca to môže byť podané jemne sarkasticky / uštipačne, to je na autorovi ako veľmi chce byť morálnym kompasom / pobaviť. 

Návrhy na zmenu (výber): "Agresivní ženská v obchodě." - tú vlastnosť môžeme ukázať na príklade, alebo nepriamo pomocou iných vlastností takejto osoby, alebo pomocou atmosféry v obchode. Je podstatné, že je to v obchode? Nie je to príliš "normálne"? "a na duši jí dělá dobře, když ti podpatkem stoupne na nohu." - to je presne ten príklad, toho táto báseň potrebuje viacej. "světě" sa opakuje. "jí umřelo štěně ... Ale to je jí jedno," - týmto by to mohlo končiť, ale chce to vyextrahovať ten argument, spraviť to ráznejšie, aby to bolo viacej funkčné a malo to žiadaný efekt, dokonca to nemusí byť ani štene a vyzdvihol by som viacej jej zamýšľanú slepotu. 


Myslím si, že ten zkurvený svět se zbytečně opakuje

a přimlouval bych se spíš za nespisivný výraz - zkurvenej


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru