Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD - Gracias Panama

25. 02. 2024
9
12
138
Autor
supizmus

Cestování je život

   Moje druhá cesta, a zatím poslední, cesta za hranice Evropy, byla v lednu 2019 na Světové dny mládeže do Panamy. A hned záhy se cestovní zážitek začal měnit v postupné ochutnávání Ráje. Byli jsme přijati velmi vřele, s otevřenými srdci místního obyvatelstva. Naše přátelství s domácími Panamci i s poutníky z dalších zemí se den za dnem prohlubovalo na pozadí každodenního duchovního i odpočinkového programu. To vše jazykové bariéře navzdory.

   To Nebe člověk zakoušel hned v několika rovinách. Jednak nikdo neřešil ničí minulost, chyby, slabosti - zažívali jsme v očích ostatních radost z naší přítomnosti. Podobně jsme se my radovali z nich. Spolu s lidmi ze všech kontinentů, všech možných světových jazyků, kultur a ras jsme chválili Boha (to bylo tomu Nebi až moc podobné) a bylo nám společně dobře.

   Tak takhle to, dobrý Bože, jednou bude vypadat u Tebe v Nebi (s výjimkou právě té jazykové bariéry, všudypřítomné policie a dlouhých front na jídlo)?

   Srdce Panamců i ostatních poutníků mi tak pootevřelo dveře od Božího Království. A tak už tuším, že spíš motto dnešních textů: "Cestování je život", platí, že život je pouť. A není až tak důležité, jak dlouhá ta pouť je, ale hlavně, aby se neminula cílem. Tím je Nebeské Království, jehož demoverzi jsem před pěti lety na pomezí Severní a Jižní Ameriky zakusil.

Highlighty ze závěrečné vigilie. V čase 1:02 mě tam, coby křepčícího s o. Jendou (já su ten černý, on ten bílý), můžete vidět. Mimochodem, ty přechody z cesty unavených poutníků, do tance radosti a následně do ticha modlitby jsou famózní. Na místě z nich šla až husina.


12 názorů

supizmus
před 2 měsíci
Dát tip Zeanddrich E.

Díky všem za přečtení i reakce. Film Spotlight jsem bohužel neviděl.

Janino, připadalo-li Ti to jako reklama, pak viz, že zaplacením "Supiumus premium" k článku dostaneš i fotografie! :-)


Alegna
před 2 měsíci
Dát tip Benetka, K3, supizmus

Souhlasím s Jamardi, život je vlastně cesta, pouť a tvoje cesta vedla i přes Panamu. Mám ráda na tvých textech  jakýsi klid a pokoj, který z nich vyzařuje a taky, že se ke své víře přiznáváš, ale nevnucuješ. Jsem si věřící jinak, než ty, po svém, moc o tom s nikým nemluvím, ale tvoje řádky mě oslovují ....


K3
před 2 měsíci
Dát tip supizmus

supi, viděl jsi film Spotlight, natočený podle skutečnosti? Od té doby co jsem ho viděl bojuju sám se sebou.


K3
před 2 měsíci
Dát tip

Muselo to být úchvatné. 


Gora
před 2 měsíci
Dát tip supizmus, Alegna

Poznala jsem tě v oné minutě, to jsi byl ještě v mnišském... 

Díky za příspěvek, muselo to tam být ohromné.


Janina6
před 2 měsíci
Dát tip

Tak to mi přišlo jako reklama, od začátku až do konce. A reklam já se děsím.


Kočkodan
před 2 měsíci
Dát tip supizmus, Benetka

I mě při čtení vlastně lehce ožužlávala ( bohudíky ne přímo hryzala) závist. (smajlík mírně středoamerického typu)


supizmus
před 2 měsíci
Dát tip

Aru: já nebojuju proti nim, ale s nima po boku :-)


Jamardi
před 2 měsíci
Dát tip supizmus, Alegna

Lepší je se takto setkávat než nesetkávat. Pokud bereš cestování jako životní pouť, pak cestuje každý.


Aru
před 2 měsíci
Dát tip

proti bohu, ani Františkovi vyhrát vskutku nejde


Nami 99
před 2 měsíci
Dát tip supizmus

Hezké a zajímavé.


Benetka
před 2 měsíci
Dát tip supizmus, Gora, Alegna

Ano: Život je pouť!

Hezky jsi to napsal! A... Nemá se to ale tak trochu Ti tento cestovatelský zážitek závidím... ;)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru