Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jarní blábolení

11. 03. 2024
6
12
101
Autor
Aru

!Čtení jen na vlastní nebezpečí, v případě jaderného útoku držte text od sebe směrem k výbuchu!

"Proboha zakažte to jaro!" Vyhrkl ze sebe Mirek a skočil střemhlav pod tramvaj šinoucí se k zastávce 1km v hodince.

"No chlape," vykřikl na Mirka řidič došinoucí se tramvaje, "to už jste dneska desátej, letos to jaro začalo vážně z vostra."

"Pane..." Hodil ležící Mirek psí oči k tramvajákovi.

"Nó?"

"Mohl byste mě prosím přejet."

"To rozhodně nemoh'. Nejsem tu od přejíždění, ale od převážení."

Ovšem Mirek si už zoufat nemusel, neboť člověk si zařídil svět k obrazu svému a shledal, že je dobrý.

Na Mirka najednou vyskočili neznámo odkud se vzavší pánové s kazajkou do které Mirka sevřeli a odvezli ho dopryč, neznámo kam, aby neobtěžoval slušné lidi, kteří spěchali za smyslem světa, totiž prací.

 

Od tohoto incidentu uběhlo pouhých 3 000 let, lidé zcela vymizeli (ačkoli byli zprvu považování za způsobilé být inteligentní) a nebyl důvod se dělat s jarem. Glób obsadili veleobří brouci, dříve chrobáci, kteří žili k hovnu, nyní pro svou velikost a nedostatek hoven adekvátní velikosti valily před sebou celé skály.

Toho rána, kdy zima skočila do plného léta se potkali u jedné dosud nepřevalené skály dva čerstvě se probudivší brouci a žádostivě pohlédli na onu skálu. Pro lepší orientaci brouk jedna dostal jméno, Brouk jedna a brouk dva, jméno Brouk dva. Samozřejmě že se nejmenovali brouk jedna a dva, ale třeba Tonda a Jenda, ale to by bylo silně matoucí.

 

Brouk jedna: "Hm?"

Brouk dva: "Hm!?"

Brouk jedna: "Hm?!"

Brouk dva: "Hm!"

Brouk jedna: "Hm!!"

 

Po tomto dialogu se na sebe brouk jedna a dva vrhli a svět v nastalém zmatku vybouchl.

Po miliony let v kosmu létali bezduše kousky prachu, než vyvinuli inteligentní prachovou civilizaci ve které se jednotlivé prachové částice začali k sobě po 0,0000000000000001 mm za rok shlukovat.

Po miliardách let prosperující prachové civilizace se postupně scucli planety a hvězdy. Hvězdy rozhodly že budou svítit a že jsou určeny k obíhání, planety trpce přijali svůj osud obíhatelů a občas se rebelsky posrážely k nelibosti hvězd. Mezitím se z hvězd stávaly černé díry (alespoň není znám nikdo, kdo by uvnitř svítil) a všechno šlo do hajzlu, jenom na jedné planetě, pro snažší orientaci ji říkejme třeba XB-92873736464747/Uc26262q2 se narodil život. Nejdříve ten neinteligentní a poté přišel se zpožděním i ten inteligentní (a jistí brouci valící si před sebou svou kuličku).

Když bylo konečně hotovo a ve světě zavládla práce, přišlo jaro a Mirek tak akorát dorazil na zastávku tramvaje a protože byl inteligentní, věděl že má zpoždění...


12 názorů

Aru
před měsícem
Dát tip

Lili,

určitě je jiný, i když zdánlivě identický svět, ale to jsem na tomto prostoru neřešil, kdybych to psal jako opakování více cyklů, nakonec bych tam dal "zábavné" chyby, čímž by se to celý rozbilo a Mirek by se z toho asi nakonec zbláznil definitivně.

nevím jestli pro přežití, v podstatě je to terapie z jednoho příliš jarně se tvářícího dne :))


Lili.
před měsícem
Dát tip Aru

Přijde mi to krátké, protože mě tohle dílo baví. Ano. Baví. Číst, dychat, prožít... nelituji přečtení:-}


Lili.
před měsícem
Dát tip Aru

Je...a být to někdy postačí... ale je i svět světem, v němž by mohl žít jako doposud, není už jiný?

Takže tvé dílo je dílem  Pro přežití?

 


Aru
před měsícem
Dát tip Lili.

Lili, není to katasrofa, ale nekonečně zacyklený příběh, Mirek na konci je ten samý, jako na začátku, respektive svůj vlastní identický klon :))

díky


Aru
před měsícem
Dát tip

díky moc Rhode, to je velká pocta :)


Lili.
před měsícem
Dát tip Aru

Toto je finální velký třesk... ale vtipná derniéra, na to že jde o katastrofu @--}-------


Rhodesie
před měsícem
Dát tip Aru

Tak tohle mě bavilo! Vzpomenu si na to vždycky, když pojedu tramvají. Což je skoro každý den...


lastgasp
před 2 měsíci
Dát tip

Již brz po spadu listí a přezrálých plodů jsem doufal, že opět uvidím zelenat se větvičky břízy stříbrné před naším domem. Poštěstilo se a šel jsem na tramvaj. To je úžasný moment. Jaro.


Aru
před 2 měsíci
Dát tip

ahoj Jani, díky moc :)


Janina6
před 2 měsíci
Dát tip Aru

Ach bože... bavila jsem se, a nakonec ZASE TO JARO!!! Jdu hledat rychlejedoucí  tramvaj.


Aru
před 2 měsíci
Dát tip

Kočkodane, vždyť je v prologu varování :D

možná jsem na Dušína malinkou chvíli myslel :))


Kočkodan
před 2 měsíci
Dát tip trojort

Proč já vůl to otevřel a četl... když jsem tvoje dílko viděl v avízech, měl jsem, kruci! dělat mrtvýho brouka. ;-)

(Jenom fakt doufám, že to opravdu nemá nic ani trochu společného s mým oblíbeným Mirkem Dušínem.)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru