Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jarní blábolení

11. 03. 2024
6
12
104
Autor
Aru

!Čtení jen na vlastní nebezpečí, v případě jaderného útoku držte text od sebe směrem k výbuchu!

"Proboha zakažte to jaro!" Vyhrkl ze sebe Mirek a skočil střemhlav pod tramvaj šinoucí se k zastávce 1km v hodince.

"No chlape," vykřikl na Mirka řidič došinoucí se tramvaje, "to už jste dneska desátej, letos to jaro začalo vážně z vostra."

"Pane..." Hodil ležící Mirek psí oči k tramvajákovi.

"Nó?"

"Mohl byste mě prosím přejet."

"To rozhodně nemoh'. Nejsem tu od přejíždění, ale od převážení."

Ovšem Mirek si už zoufat nemusel, neboť člověk si zařídil svět k obrazu svému a shledal, že je dobrý.

Na Mirka najednou vyskočili neznámo odkud se vzavší pánové s kazajkou do které Mirka sevřeli a odvezli ho dopryč, neznámo kam, aby neobtěžoval slušné lidi, kteří spěchali za smyslem světa, totiž prací.

 

Od tohoto incidentu uběhlo pouhých 3 000 let, lidé zcela vymizeli (ačkoli byli zprvu považování za způsobilé být inteligentní) a nebyl důvod se dělat s jarem. Glób obsadili veleobří brouci, dříve chrobáci, kteří žili k hovnu, nyní pro svou velikost a nedostatek hoven adekvátní velikosti valily před sebou celé skály.

Toho rána, kdy zima skočila do plného léta se potkali u jedné dosud nepřevalené skály dva čerstvě se probudivší brouci a žádostivě pohlédli na onu skálu. Pro lepší orientaci brouk jedna dostal jméno, Brouk jedna a brouk dva, jméno Brouk dva. Samozřejmě že se nejmenovali brouk jedna a dva, ale třeba Tonda a Jenda, ale to by bylo silně matoucí.

 

Brouk jedna: "Hm?"

Brouk dva: "Hm!?"

Brouk jedna: "Hm?!"

Brouk dva: "Hm!"

Brouk jedna: "Hm!!"

 

Po tomto dialogu se na sebe brouk jedna a dva vrhli a svět v nastalém zmatku vybouchl.

Po miliony let v kosmu létali bezduše kousky prachu, než vyvinuli inteligentní prachovou civilizaci ve které se jednotlivé prachové částice začali k sobě po 0,0000000000000001 mm za rok shlukovat.

Po miliardách let prosperující prachové civilizace se postupně scucli planety a hvězdy. Hvězdy rozhodly že budou svítit a že jsou určeny k obíhání, planety trpce přijali svůj osud obíhatelů a občas se rebelsky posrážely k nelibosti hvězd. Mezitím se z hvězd stávaly černé díry (alespoň není znám nikdo, kdo by uvnitř svítil) a všechno šlo do hajzlu, jenom na jedné planetě, pro snažší orientaci ji říkejme třeba XB-92873736464747/Uc26262q2 se narodil život. Nejdříve ten neinteligentní a poté přišel se zpožděním i ten inteligentní (a jistí brouci valící si před sebou svou kuličku).

Když bylo konečně hotovo a ve světě zavládla práce, přišlo jaro a Mirek tak akorát dorazil na zastávku tramvaje a protože byl inteligentní, věděl že má zpoždění...


12 názorů

Aru
před 2 měsíci
Dát tip

Lili,

určitě je jiný, i když zdánlivě identický svět, ale to jsem na tomto prostoru neřešil, kdybych to psal jako opakování více cyklů, nakonec bych tam dal "zábavné" chyby, čímž by se to celý rozbilo a Mirek by se z toho asi nakonec zbláznil definitivně.

nevím jestli pro přežití, v podstatě je to terapie z jednoho příliš jarně se tvářícího dne :))


Lili.
před 2 měsíci
Dát tip Aru

Přijde mi to krátké, protože mě tohle dílo baví. Ano. Baví. Číst, dychat, prožít... nelituji přečtení:-}


Lili.
před 2 měsíci
Dát tip Aru

Je...a být to někdy postačí... ale je i svět světem, v němž by mohl žít jako doposud, není už jiný?

Takže tvé dílo je dílem  Pro přežití?

 


Aru
před 2 měsíci
Dát tip Lili.

Lili, není to katasrofa, ale nekonečně zacyklený příběh, Mirek na konci je ten samý, jako na začátku, respektive svůj vlastní identický klon :))

díky


Aru
před 2 měsíci
Dát tip

díky moc Rhode, to je velká pocta :)


Lili.
před 2 měsíci
Dát tip Aru

Toto je finální velký třesk... ale vtipná derniéra, na to že jde o katastrofu @--}-------


Rhodesie
před 2 měsíci
Dát tip Aru

Tak tohle mě bavilo! Vzpomenu si na to vždycky, když pojedu tramvají. Což je skoro každý den...


lastgasp
před 2 měsíci
Dát tip

Již brz po spadu listí a přezrálých plodů jsem doufal, že opět uvidím zelenat se větvičky břízy stříbrné před naším domem. Poštěstilo se a šel jsem na tramvaj. To je úžasný moment. Jaro.


Aru
před 2 měsíci
Dát tip

ahoj Jani, díky moc :)


Janina6
před 2 měsíci
Dát tip Aru

Ach bože... bavila jsem se, a nakonec ZASE TO JARO!!! Jdu hledat rychlejedoucí  tramvaj.


Aru
před 2 měsíci
Dát tip

Kočkodane, vždyť je v prologu varování :D

možná jsem na Dušína malinkou chvíli myslel :))


Kočkodan
před 2 měsíci
Dát tip trojort

Proč já vůl to otevřel a četl... když jsem tvoje dílko viděl v avízech, měl jsem, kruci! dělat mrtvýho brouka. ;-)

(Jenom fakt doufám, že to opravdu nemá nic ani trochu společného s mým oblíbeným Mirkem Dušínem.)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru