Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Když rozkvetou…

02. 04. 2024
3
4
69

Když rozkvetou…

 

Když rozkvetou tulipány a modřence

Tak v Tebe věřím můj Bože

Jsem dalek nevěřit kráse, naší kmotřence

Věřím i když kdekdo říká, cože

 

Krása láska a pravda

Mír v duších ne nepravda

Krása doušek lásky zavdá

Láska doušek krásy vydá

 

A přijde nový den

Ta prastará noc pro hvězdy

A přijde noc, den pro hvězdy

Být v tichu a vnímat jen

 

 

Napsáno na Velký pátek roku - 2024

 

  


4 názory

Radku, díky za kritiku, budu nad ní přemýšlet a do budoucn se budu snažit zlepšovat.

A taky díky za tip.


Toníku, silné poselství velkopáteční. Tip za to.

Druhá sloka je rýmovaná nešťastně. Tomu způsobu rýmování se říká tasemnice. Někdy se to dělá z recese, ale tohle nebude ten případ.

Aby byl rým kvalitní, nestačí jen zvuková podobnost. Je třeba, aby ta slova byla co nejvíce mluvnicky odlišná. Odlišná musí být i sématika (ale o tom třeba jindy). Třeba slova, která mají stejný slovní základ a liší se jen předložkou, jsou právě ta nevhodná (pravda / nepravda). Úplně nejlepší je, když jsou ta slova jiných slovních druhů. Nebo alespoň jiného vzoru (třeba u podstatných jmen). Na správný výběr slov do rýmu je jedna pomůcka: To, co napadne hned jako první, to většinou není vhodné. Protože nás napadá to nejbližší, nejznámější,1 000 x slyšené.

Nad pořádným rýmem se musí přemýšlet. Rým má být překvapující.


Antonín Bogar
před 3 týdny
Dát tip

Vesuvanko, díky.


vesuvanka
před 3 týdny
Dát tip

Moc pěkně napsané, Tip


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru