Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

5.5.2024

05. 05. 2024
7
6
82
Autor
Benetka

https://www.youtube.com/watch?v=DIjdHBHaB5c&ab_channel=PavelDobe%C5%A1-Topic

 

Po noci plné zmatených snů se probudil ve tři ráno po pěti hodinách spánku.

Jeden ze snů byl o tom že nevidím. Chodím s páskou přes oči a pravou rukou se držím za levé rameno dívky která mě provází. Jsi aspoň trochu hezká? Ptám se jí. Jakoby na tom záleželo. Jsem odpovídá ona. STŘIH. Najednou je vše obráceně. Já jsem ten co vidí a doprovázím krásnou nevidomou holku. Nelhala. Jedeme někam vlakem a já jí popisuji krajinu která se míhá za okny. Projíždíme po vysokánském mostě překlenujícím velké  údolí. Zajímavé je že i když sedím v tom vlaku zároveň se na něj dívám z pod mostu jak nade mnou přejíždí. Vystupujeme na velkém nádraží plném lidí a navzájem se ztratíme...

Procitám a otvírám okno pokoje dokořán noci a vesmíru. Poslední dobou před spaním nestahuju rolety. Po tornádu z obce zmizela většina betonových sloupů a s nimi i ty otravné výbojky pouličního osvětlení. Způsobovaly to že v pokoji bylo v noci jako ve dne. No a to nové LED osvětlení je úplně o něčem jiném! Ležím na posteli a koukám na hvězdy. Dříve prostě nemyslitelné. A poslouchám zvuky co mi proudí k slechům. S děsným kraválem přeletí tri skáče. Z leva od náspu duní koleje vlaku. Nespíš nákladního. Z prava hluk motorů aut svištících od někud nikam i o půl čtvrté ráno. Jinak neštěká žádný pes a ani kočky se nemrouskaj. Na opeřence je ještě brzo. Přesto však... Jeden živočišný druh... Sakra! To přece není možné!? Žáby!!! Nocí se nese jejich vytrvalé skřehotání! Široko daleko není jedna jediná vodní plocha! Ba ani strouha či kaluž!!! Záhada hlavolamu prostě. Ježek v peci. Je přesně 4:00 a ozve se první pták. Zavírám okno a zkouším ještě zabrat. Ale venku už je jasné že přijde svítání...

No nic! Vstávat a cvičit! :) Je tady pátá a já jdu vařit čajík...

 


6 názorů

Benetka
před týdnem
Dát tip Aru

Děkuji Vám všem za zastavení se četbu a komentáře! 

Pro K3: Co se zdá je sen. Ovšem problém se sny je ten že se až neskutečně lehce ztrácejí z paměti. Jinak já asi neumím psát jinak než lehce a s chutí! :D

ARU: Dumal jsem nad tím a jediná možnost je že se ten žabí zpěv nese nocí až od Hrušeckého rybníka. Mrknu ještě na mapu ale myslim že to vzdušnou čarou asi kilometr... ;)


K3
před týdnem
Dát tip Benetka, Gora

Asi si tohle psal lehce a s chutí, je to znát, nebo se mi to zdá?


Aru
před týdnem
Dát tip Benetka, Gora

dosti zajímavé mysteriózno :)


dadadik
před 2 týdny
Dát tip Benetka

Hezký


Alegna
před 2 týdny
Dát tip Benetka

zajímavý sen, ale ještě zajímavější noční pozorování ....


Kočkodan
před 2 týdny
Dát tip Benetka

Snová střídavá nevidomost, to se asi moc často nevidí. Já vidím jen ve snech, ve dne si o tom můžu tak akorát jen nechat zdát.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru