Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Svět světských

07. 06. 2024
13
15
235
Autor
Gora

 

Slunce vysoko -

na louce se roztáčí

prázdný kolotoč

 

 

 

Zní Michal David -

labutě odnášejí

vnučku a vnuka

 

 

 

Vyhlíží lidi

u vstupní brány na pouť -

Budeme balit!“

 

 


15 názorů

Gora
před 4 měsíci
Dát tip

Radovane, dík!


zní Michal David -

manželka se zasnila

vzpomínkou na Strahov


Gora
před 5 měsíci
Dát tip Zeanddrich E.

Díky, KK, za náhled, vždy máš dobré postřehy... a všem, Karle, to je ale pouť a na ni se chodí/sjíždějí spíše věřící. Z.E. - taky mám pocit, že kolotočům odzvonilo...Rhode, vesuvanko, díky! Za našeho mládí to bylo lákadlo č. 1:-)-. Jarmilo, musí platit nejen elektřinu, ale i nájem za zábor místa... 


Rhodesie
před 5 měsíci
Dát tip Gora

Skvělý kousky.

 

Díky rozrůstající se rodině o neposedná prťata začnu tento asvět asi zase navštěvovat...


K3
před 5 měsíci
Dát tip Gora

Na poutích je plno.


vesuvanka
před 5 měsíci
Dát tip Gora

Irenko, pěkné a výstižné :-))), Tip. Kolotočům a labutím jsem nedokázala odolat ani ve dvaceti letech.


Zeanddrich E.
před 5 měsíci
Dát tip Gora

.... .

Zrovna minulý týden asi jsem opět - pouze z okénka tramvaje - viděl rozdělané kolotoče v parku (u Horova náměstí, pokud se nepletu); - a jako obvykle - *pusto a prázdno, co se týče lidí...! (jen několik lidí - pravděpodobně ovšem zaměstnanců - sedělo pod nějakým přístřeškem, či co... )

*(kdyby tohle - v době mimo školu - někdo uviděl cca ještě tak před třiceti lety u nás na JM vsi, myslel by si, že děcka do rána asi vymřela... )


Gora
před 5 měsíci
Dát tip Zeanddrich E.

Díky... éra kolotočářů asi končí, bylo krásně, 1. máje a ani noha, jen my s vnoučaty... a ten M. David jako symbol úpadku, minulosti, která se nevrátí.

Divé labutě mi taky kdysi učarovaly, law, a taky už nevím, kde přesně...


Karpatský knihomoľ
před 5 měsíci
Dát tip , Gora

najviac sa mi páči druhé, ani slovo o kolotoči a celé je o ňom, pôsobivé, spúšťa vo mne reťaz spomienok a emócií


před 5 měsíci
Dát tip K3, Gora

tip za labutě :) připomnělo mi to nějakou pohádku - třeba to ani pohádka nebyla, jen sen na pozadí, o divých labutích :) David je takový pouťový metal


Jamardi
před 5 měsíci
Dát tip Gora

Už moc nejezdí do menších míst kvůli drahým energiím, nebo jestli to bude letos lepší? Jen jsem to slyšela, nesleduji to.

Pro naši generaci byly kolotoče velká událost, těšili jsme se!


K3
před 5 měsíci
Dát tip Gora, Amper

Nostalgii blízkého konce oživuje Michal, kterého jsem ale vždycky nesnášel:). Kdybych si měl vybrat, tak asi první.


Umbratica
před 5 měsíci
Dát tip Gora, Benetka, Radovan Jiří Voříšek

Michal David... To je krásně sentimentální.

Nedávno jsem synovcovi ukazovala na netu Davidovu písničku Poupata a on z ní byl naprosto unesený.

 

Krásný úděl máte dnes:

kráčet k zítřku, žít a kvést,

krásný úděl před očima růst

vzhůru k výškám každou chvíli kus

 

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru