Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sirotek

26. 07. 2002
3
0
1144
Autor
Twardowski

 

V jednom Rakouském sirotčinci žil chlapec Frank Herbert, kterého někdo nechal před dveřmi ústavu.

 

Byl velmi chytrý, mnoho četl (nemusím připomínat, že měl nejraději knihu Oliver Twist) a protože sirotčinec spolupracoval s gymnáziem, měl stejného ředitele, dovolili mu školu studovat, aby se mohl uplatnit v životě.

 

Stal se výjimkou, nikdo ze svěřenců na své vzdělání tolik nedbal, a zakrátko byl moudřejší než většina vychovatelek. Nedával jim to najevo, ale oni to tušili a trestali ho ze své zloby. Zadávaly mu nesmyslné úkoly, aby dali najevo, že oni jsou lepší. Krom několika hodných vychovatelek ho neměl nikdo rád.

 

Po dokončení gymnázia opustil sirotčinec a jako dělník v nedaleké továrně dostal vlastní malý byt a žil ze skromného platu.

 

Po dvaceti letech nastoupil nový ředitel sirotčince a gymnázia, jmenoval se Frank Herber, vlastně Dr. Frank Herbert. Vychovatelky brzy poznaly svého svěřence, kterým tak opovrhovaly.

 

Herbert celý sirotčinec předělal, protože moc dobře věděl, jak se v něm žije. Umožnil lepší vzdělání všem sirotkům a pečlivěji vybíral vychovatelky. Od té doby z ústavu odcházeli lepší lidé.


Souhlas s Deltexem - a nazvala bych to "Po čem toužím".. Jen by mě zajímalo, co Tě k těmhle povídkám motivuje? Když jsem přečetla první (myslím že to bylo o tom Němci - ss-manovi), libilo se mi to díky té údernosti a myslela jsem, že je to úmyslně. Tenhle příběh spíš na mě působí trošku těžkopádně, jako by ses ze sebe honem snažil vyventilovat zážitky tvoje nebo tvých známých, a to dost zbrkle - vyhrála bych si spíš s postavami.

fidel1
18. 07. 2003
Dát tip
Pekný odkaz...

Deltex
02. 08. 2002
Dát tip
Ono... jak se to vezme ...pohádkoidní... vnitřek toho je při konfrotntaci s reálným životem velmi smutný... *! Píšeš dobře... úderně a uvnitř je něco víc.

Aki
26. 07. 2002
Dát tip
chybí tomu trocha šťávy, pane Twardowski... podle mě je to jen takový suchý konstatování faktů, chtělo by to do toho dát něco víc... ;o)

Twardowski
26. 07. 2002
Dát tip
Já nevím, má to být popis života a ten často bez šťávy je :-)

Twardowski
25. 07. 2002
Dát tip
Právě ta ironie mi připadá někdy zábavná, jinak mooc díky za kritiky.

JosefTupý
25. 07. 2002
Dát tip
no jo, ale když to čtu, tak zaváhám - už proto, že jsou to vážné příběhy. jinak jsou všechny příběhy spíše věcně popisovány, než vyprávěny... ale to byl nejspíš záměr:o)

;-) tvý postavy jsou velmi zajímavý:-)

Twardowski
25. 07. 2002
Dát tip
Konstantinidisová : No prave, na tom si zakládám :-)). Diky

to je taky správný, Twardowski! :-)

JosefTupý
24. 07. 2002
Dát tip
vzhledem ke konci mi to přijde trochu pohádkoidní:o) ale proč ne... zase k té ironii (nemusím připomínat, že měl rád knihu Oliver Twist), je to dvojznačné...

JosefTupý
24. 07. 2002
Dát tip
vzhledem ke konci mi to přijde trochu pohádkoidní:o) ale proč ne... zase k té ironii (nemusím připomínat, že měl rád knihu Oliver Twist), je to dvojznačné...

JosefTupý
24. 07. 2002
Dát tip
vzhledem ke konci mi to přijde trochu pohádkoidní:o) ale proč ne... zase k té ironii (nemusím připomínat, že měl rád knihu Oliver Twist), je to dvojznačné...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru