Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jablon II

17. 11. 2002
8
0
1158
Autor
Twardowski

 (2)

 

 O nic jsem se neprosil. Jen jsem tam tak stál s nepřítomným výrazem a v dálce hledal záblesky štěstí.

 Tvářil jsem se lhostejně, chtěl jsem, aby sis myslela, že tebou pohrdám, že jsi po mě ničím.

 Ve skutečnosti mě touha po tvém úsměvu doháněla k vnitřnímu pláči.

 Plakal jsem neslyšně, ale mužsky.

 

 Tehdá jsme se ještě neznali a já neřekl ani slovo. Něco bylo vidět v mých očích; nechápu co.

 Ptáci zpívali stejné písně; v dálce někdo předčítal ohrané básně básníků otročících lyrice.

 Ty jsi si rozpustila dlouhé černé vlasy, doposud svázané v cudný culík, a nahlas jsi se mě zeptala na jméno.

 Měla jsi více odvahy než já, který jsem dokázal být jen utichlý prosebníkem.

 

 Za rok od té doby se vše změnilo.

 Lidé žijí stejné životy, ale už je jinak chápu.

 Ptáci zpívají stejné písně, ale slyším v nich hořkost a marná utrpení.

 Hledím do dálky na téměř stejnou krajinu, ale už nehledám záblesk štěstí.

 Hledám tvou tvář a tvé černé vlasy, které se mi ztratily. V ptačím zpěvu se snažím zaslechnout tvé jméno; v lidských očích spatřit cestu, po které jsi se vydala.

 Od té doby se vše změnilo.

 

(3)

 

 Proč já hlupák četl ty verše, když už jsem byl smířen s prózou života?

 Rozdmýchaly ve mně touhu po dobrodružných rozletech, po plavbě na moři a po lásce indické princezny ze zašlých dob.

 

 Ještě před chvílí jsem znal pouze prostý jazyk složitých věd a byl spokojen s tím, že mohu klidně sedět na pohodlné židli.

 

 Já hlupák!

 Teď bych chtěl orlí křídla, písněmi opěvovat modř nebe a uslyšet hlas božského Apollona.

 Proč jen můj nepozorný zrak musel zabloudit na stránku s verši?


studanka
04. 01. 2004
Dát tip
líbí a moc...

Seregil
04. 01. 2004
Dát tip
Velmi pěkná..... forma i obsah... tak má vypadat poezie...

Siriik
20. 11. 2002
Dát tip
"Lidé žijí stejné životy, ale už je jinak chápu." Promiň, že takhle vytrhávám z kontextu, ale ta věta je dokonalá! Navíc mám stejnou zkušenost. *

Rowenna
19. 11. 2002
Dát tip
Zajímavé. Jen mi to trochu asociovalo píseň: Raději jsem neměla ten román, raději jsem neměla ho číst. :-))))))

Radost
18. 11. 2002
Dát tip
*! beze slov odcházím (jsem řekl...hehe, paradox)

Diana
17. 11. 2002
Dát tip
Moc hezké, poetické a působivé. Tip (Prosím jen si oprav ty hrubky - správně je: vlasy se ztratily, verše rozdmýchaly)

Zinovjev
17. 11. 2002
Dát tip
Do prkené ohrady - tomu ty říkáš miniatura. Vždyť je to román...

miklunka
16. 11. 2002
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru