Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Diskuze klubu: filosofie

10. 11. 2002
0
0
3342
Autor
Twardowski

Diskuse


CheGuevara
13. 07. 2005
Dát tip
Mili humaniste (jak se patrne nazivate), mohl bych vas poprosit o par poznamek k temto bodum vaseho programu. Abych si byl schopnej predstavit jak to konkretne myslite... Jde o: "snaha o zlepšení světa pomocí filozofie" a "optimusmus x realismus" Predem dekuji.

Fou_
15. 01. 2005
Dát tip
divous: bohužel..

divous
14. 01. 2005
Dát tip
Zdravím Přicházím s prosbou. A sice nutně potřebuji tyto knihy (R. Descartes – meditace o první filosofii a D. Hume – zkoumání o lidském rozumu). Pokud je někdo máte v elektronické podobě, budu rád, když mi dáte vědět. Hume může být i v originále. Předem děkuji za ochotu. Štěpán Kovřík

Feanor
21. 09. 2004
Dát tip
stavitel: řekl bych, že nic

Co se tady k sakru děje !?

Fou_
10. 04. 2004
Dát tip
Rozpusťte vstupní bránu!!!

Twardowski
01. 02. 2004
Dát tip
Fou: Ani jeden z nich není.

Fou_
01. 02. 2004
Dát tip
Jsou víc než ty nebo já. Ač nejsou

Feanor
01. 02. 2004
Dát tip
Nechci přerušovat nit vašich učených sporů, ale také by mě zajímala odpověď na jeden filosofický problém, mohu-li se otázat?

Fou_
30. 01. 2004
Dát tip
Jsou jen tři filosofové: Sókrates Montaitgne Wittgenstein

Twardowski
23. 01. 2004
Dát tip
Snazil sem se tam prihlasit, ale na mail mi nikdo neodpovedel. Uz je to dlouuuho, co jsem jim poprve napsal.

Filozofie nebo diplomacie? :-) Mrkni na stránky www.novyhumanismus.cz Rád bych věděl tvůj názor o myšlenkách Humanistů.

No díky za alespoň částečnou odpověď, ale upřímně, čekal jsem odpověď celou. Jak je to s tím postojem k humanismu?

Twardowski
17. 01. 2004
Dát tip
Jsme mu plně nakloněni, ale zastáváme k němu krajně kritický postoj.

Twardowski
16. 01. 2004
Dát tip
Jsme něco jako vstupní brána, která sice vše ropouští, ale vždy se zeptá.

Mám dotaz, jak si představujete snahu o zlepšení světa pomocí filosofie (jak je, mimo jiné, charakterizován tento klub). A jaký je váš postoj či vztah k humanismu?

Twardowski
31. 12. 2003
Dát tip
Krestane meli vzdycky vetsi smysl pro humor nez zidi.

Tak jsem se mrknul na ten ChristNet a je to, jak ostatně název napovídá, křesťanská pakárna. Jejich hlavní starostí je v současné době somrování peněz na provoz jejich naprosto zbytečného webu.

BorisCvek
22. 06. 2003
Dát tip
O filozofii jsou mnohem leoší diskuse na ChristNetu... nechcete přejít tam? Založil bych tam nové téma, Vy byste dali své reakce a uvidíte, kolik lidí by se přidalo! tam o filozofii funguje řada velmi aktivních diskusí už více než rok v kuse :-).

Darkman
13. 06. 2003
Dát tip
a co filosofie filosofie? proč řešit vyřešené nevyřešitelno?

BorisCvek
12. 06. 2003
Dát tip
Twardovski: Mohl by jsi vedet, ze nase filozofie vypovida spise o nas samych, nez o tomto svete. Poznej sebe, aby jsi mohl predpokladat, co si budes myslet. Boris: Jo, to říkal Fichte.... a to byl tedy "filozof". :-) Víš, ono: co je "poznat sám sebe"? Budeš to dělat mysticky (nábožensky) nebo psychologicko-antropologicky (věda) nebo filozofickou spekulací (třeba aristotelsky, platónsky) nebo esejisticky (Montaigne)? Ty věci nejsou tak jednoduché.... před Tebou už žila pěkná řádka lidí a ti nebyli žádní hotentoti :-). Problémy ve filozofii jsou vždy zákeřné svou mnohovrstevnatostí a rozmanitou optikou, kterou je lze nahlížet.

BorisCvek
11. 06. 2003
Dát tip
Mno.... :-). Já si stále myslím, že filozofie je především určitý typ VĚDY, intelektuální úsilí. Tedy tak bych viděl definici slova "filozofie". Pak se samozřejmě mluví o "filozofiích" východních, o filozofii jako stylu života nebo jako know how (filozofie fotbalu, filozofie veřejné dopravy...). Ale s tím, v čem by měl každý začít sám u sebe, já bych spojoval náboženství a etiku, nikoli filozofii :-).

Twardowski
11. 06. 2003
Dát tip
Chyba. To je spatne. Mohl by jsi vedet, ze nase filozofie vypovida spise o nas samych, nez o tomto svete. Poznej sebe, aby jsi mohl predpokladat, co si budes myslet.

Twardowski
10. 06. 2003
Dát tip
Filozofii bychom nemeli zacinat od nuli, ale u sebe.

Darkman
07. 06. 2003
Dát tip
PÁNOVÉ....DOST....Je sice faktem to že k filosofii patří její vznik a veškeré dění okolo ní v minulosti, ale my tu přece nejsme jenom od toho aby jsme dalším pokolením ukázaly že jsme schopni něco uchovat, ale i to že k tomu něčemu Velkému jsme schopni i něco přidat...Takže místo debat o tom co kdo kde a s kým by jste spíše svoje mozkové závity věcmi důležitějšími zatěžovat měli.....Když budete pořád dokola opakovat co kdo řekl tak zamrznete na bodu nula.... A o tom filosofie není. Já třeba nemám takové vzdělání co se týká dějin jako vy, avšak pochybuji o tom, že např. Sokrata také strašně tížilo co kdo napsal... Asi ne co? Někdo začít vždy musel... Tak proč to nejsme my a teď???

BorisCvek
07. 06. 2003
Dát tip
Darkman: tak začni.... budeš celý život objevovat už nalzené... žádný z velkých filozofů včetně Sókrata nebo Thaleta nevycházeli z nuly, ale všichni výborně znali názory a učení svých geniálních předků. Ale nikdo Ti nebrání začít od nuly. Já se do něčeho tak šíleného pouštět nebudu :-).

JosefTupý
04. 06. 2003
Dát tip
jo, Poppera si chci taky přečíst. ď.

BorisCvek
04. 06. 2003
Dát tip
No to bys měl :-). A zprávu jsi nedostal? Jinak o filozofii klidně můžeme pokecat buď tu nebo na ChN nebo prostě kdekoli, kde půjde o DISKUSI s racionálními argumenty a přemýšlením :-)

JosefTupý
04. 06. 2003
Dát tip
můžem jistě, ale nemám moc rád diskusi na tato témata po internetu.

BorisCvek
04. 06. 2003
Dát tip
OK... jak chceš :-). No klidně můžeme i v hospodě.... ačkoli do Prahy je to z Olomouce zruky a do Olomouce z Prahy jakbysmet :-)))

BorisCvek
04. 06. 2003
Dát tip
Ještě snad tolik: Vy oba pojímáte filozofii příliš monoliticky.... Twardovskému splývá s pafilozofickým marxismem... a Petrovi bůhví s čím :-). Filozofie empirismu a liberalismu měla obrovský vliv při utváření moderní demokracie (např. Ústava USA nebo politický vývoj ve Francii po r. 1789 až dodnes), moderní vědy i etiky.... proto si myslím, že není možné říci, že filozofií se svět nezmění. Změní se tou filozofií, která si přestála hrát na královničku a dala důraz na konkrétní činnost a pragmatismus... Kontinentální filozofie je proto velmi málo užitečná. :-)

BorisCvek
03. 06. 2003
Dát tip
Twardovski: doporučuji přečíst si K. R. Popper: Otevřená společnost a její nepřátelé (asi nejfundovanější kniha o Platónově a Marxově společenské teorii na světě...). Asi budeš potom mluvit úplně jinak :-/.

JosefTupý
06. 03. 2003
Dát tip
no, pokud vím, tak marxismus světu moc nepomohl (byť skutečném marxismu se, jak známo, nedá v případě SSSR mluvit), aplikace filozofie na reálný svět a jeho fungování se ukazuje jako nesmyslná, kontraproduktivní. podobně Platónova koncepce ideálního státu, která je rovněž totalitní. filosofie pouze pomáhá se ve světě se orientovat a uchopovat skutečnosti, ne? filosofie napomáhá odpovídat na nejzákladnější otázky skrze něž svět uchopujeme, tak bych to viděl...

Twardowski
06. 03. 2003
Dát tip
JT: já nesouhlasím. Marxismus světu hodně pomohl, protože ukázal, že záchrana světa není (zjednodušeně) v uchopení moci dělnickou třídou a kolektivním vlastnictvím strojů. Dále velmi zajímavě rozvíjí teorii o konzumu (štěstí člověka není v konzumu, ale v přátelství a lásce) a konzumní ekonomie (rozdělení vzácných materiálů lidem podle kritérie bohatství). Musíme se na to dívat tak, že v SSSR nikdy nebylo to, co zamýšlel Marx a Engle, ale vyloženě despotický stalinismus od revoluce až po pád SSSR. Já osobně jsem zastánce marxismu obzvlášť v podání E. Fromma (jeho knihy určitě znáš: Mít nebo být?, Anatomie lidské destruktivity, Strach ze svobody). U Platóna platí totéž. Podle mě by bylo hrozně naivní myslet si, že by někdo tak geniální (a politicky zkušený) jako Platon napsal něco tak utopického (jak se to zdá být ve světě dnešních ekonomicko-sociálních dogmat - jako že člověk je od přírody líný, že touží po majetku, že štěstí je ve vlastnictví a moci, atd...) jako je Ústava.

Twardowski
04. 03. 2003
Dát tip
Yenda: mě napadlo: "krásá má své požadavky"-

Twardowski
04. 03. 2003
Dát tip
JT: Zatím většina zlepšení světa byla jen a jen díky filozofie (samozřejmě záleží, co si pod tím představíme, filozofie nejsou jen suché diskuse převlečených teologů do civilních šatů)

Yenda
02. 03. 2003
Dát tip
Nevím, jestli to sem patří... Pán se na mne zlobí: Vážený pane ! Dostal jsem se přes moji dceru na stránku ****. Ona tam uveřejňuje básně a prozu. Ukázala mě několik vašich fotografií. No to je tedy dílo, vystavovat mezi mládeží ty vaše prasečiny.Je škoda, že nejde vaše fotky vymazat, protože narušují podle mě mravní výchovu mládeže. Protože fotím pro časopisy profesně musím vás upozornit na to ,že vaše foto jsou odstrašujícím příkladem. Proč lezete s prominutím do aktů, které neumíte fotit ?Co pseudoakt,to plno chyb. Hrůza. A názvy co dáváte? Jste chorý ? Foťte si hlouposti jako osstatní lidé a nepleťte se do práce profíkům. A hlavně se za něho nevydávejte. Nedovedu pochopit co vás vede k focení aktu,ve vašem případě nahatých žen. Protože o aktu nelze mluvit ve vašem případě o aktu je přinejmenším odvážné. Špatné porno...to by bylo příhodnější. Vyfoťte si nějakou stodolu,na ní detaily dřeva,uložení špalů,okolí a s tím si pohrajte.Akt a portrét jsou nejsložitější. Začněte od začátku, ne od konce.v úctě Radim Koneček, Praha Mám své fotky vymazat? Klidně to udělám. Narušování mravní výchovy mláděže - to byl jeden z bodů, proč jsem v internetové době zavalené pornografií začal fotit sám... takto... Díky za případnou "diskusi". Yenda.

JosefTupý
25. 01. 2003
Dát tip
chacha! snaha o zlepšení světa pomocí filozofie!!! to je něco, co už myslím všichni vzdali, páč to někdy nadělá větší paseku než nad tím nefilozofovat:o)) nebo ne? přesvěčte mne! jak si svoji tezi, Twardowski, vykládáš? to by mne zajímalo...;o))

Darkman
18. 01. 2003
Dát tip
Tak koukám dlouho už kolem sebe a zjištuju že některý lidi jsou tu jenom proto aby udělaly jednu věc která pomůže k rozvoji jinýho člověka a potom už jsou skoro zbytečný, protože zbytek svýho života jenom promrhaj debilníma kecama a trapnym chováním....Divný, divný.

Twardowski
18. 01. 2003
Dát tip
Taky si myslím, ale neviděl bych to tak černě, protože každý někdy říkáme debilní kecy, každý se někdy zachová trapně a každý občas napíše blbosti.

Twardowski
23. 11. 2002
Dát tip
Takze mame diskusi. Muzeme vest uvahy na tema kýč atd.. Lepsi by bylo -> pokud chcete nad necim uvazovat, vest dlouhe diskuze, obohatit se o myslenky kolegu (a zaroven samozrejme obohatit o myslekny je), ... Normalne vytvorte dilo, zaradte ho treba do uvah a pridejte ho do kategorie diskuse v klubu..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru