Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jabloň IV.

27. 11. 2002
9
0
1613
Autor
Twardowski

(7)

 

 Po velké lásce se srdce musí nejdříve uklidnit a znovu najít ztracený rytmus poklidných duší.

 

 Mozek musí přestat lyrizovat běžné úkony života, které bez ni stejně ztrácí smysl.

 

 A hlavně: oči se musí bedlivě dívat všude okolo a uši pozorně naslouchat šelestu citů, protože ona může být ukryta kdekoliv.

 

(8)

 

 Až v polích potkáte docela mladou dívku s tváří tak jemnou, že z mozku zmizí i poslední záchvěvy zloby a tón smutku, možná pochopíte, proč básníci píší básně.

 

 Až ucítíte lehký letní vzduch po dešti, který nadzvedává drobné chomáčky sena, doposud ležící na zelené trávě, a uslyšíte šepot skromně malého vodopádu, možná pochopíte, proč léto vyhání milence z měst.

 

 Až spatříte drobné děťátko, pro které je vším světem matčino objetí a oblohou matky zářivé oči, možná pochopíte, co je to láska.


(9)

 

 Chtěl bych o tebe začít novou hru, protože doposud mi v rukávu zbylo pár vysokých karet a už umím lépe zacházet s rozdanými trumfy.

 

 Jsem bezohlednějším hráčem a už se neslituji nad pláči soupeřů; proto bych chtěl o tebe začít novou hru.

 

(10)

 

 Nechť znovu rozkvete láska v tomtéž létě, jež ještě ucítíme na svých rtech. Nechť se znovu zrodí má radost i jen na krátký čas, budu si ji pamatovat věčně.

 Kéž by mi znovu, ještě v tomtéž létě, někdo otevřel oči v širý svět, abych viděl, co zavřeným očím zůstává ukryto.
studanka
04. 01. 2004
Dát tip
krása...

Seregil
04. 01. 2004
Dát tip
Nepíši o lásce... nebo spíš ne tak často... možná to neumím.. Ale taková poezie má své zvláštní kouzlo... toto na mě moc nepůsobí...

BorisCvek
19. 06. 2003
Dát tip
Zdá se mi to moc naivní.... ale talent formulovat myšlenky nepochybně máš!

Zinovjev
07. 12. 2002
Dát tip
Tak to jsi asi "neobyčejný"

Siriik
07. 12. 2002
Dát tip
Moc pěkná, léto, láska, obrazy, všechno. Těším se na Jabloň V, jestli bude. ***

Twardowski
06. 12. 2002
Dát tip
Zinovjev: máš pravdu... obyčejně :-)

Zinovjev
05. 12. 2002
Dát tip
Když se mluví o miniaturách, má se obyčejně na mysli formální

Radost
02. 12. 2002
Dát tip
Tward: opravdu záleží? řekl bych, že žádná Láska není, jen milující... a vůbec :-)

Zinovjev
29. 11. 2002
Dát tip
Tomu ty říkáš miniatura?Co je na tom miniaturního?

Twardowski
29. 11. 2002
Dát tip
Zinovjev: třeba šíře světa, o které je mluveno...

..tak ... *

Radost
27. 11. 2002
Dát tip
...souhlasím...*...hledám v šelestění citů kolik třeba je pozornosti?

nin
27. 11. 2002
Dát tip
matčino objetí, ne obětí

Jeanne
27. 11. 2002
Dát tip
líbí *

Twardowski
27. 11. 2002
Dát tip
Radost: záleží co hledáš.. (já vím že myslíš lásku nebo přátelství, ale jde o to, od koho... :-)

Pescan
27. 11. 2002
Dát tip
(8)*

Čolito
27. 11. 2002
Dát tip
to jsou jak paragramy, avšak velmi pravdivé a opravdu moc dobré!!!

miklunka
26. 11. 2002
Dát tip
takovy uklidnujici cteni...ted zrovna moc prijemny...:o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru