Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Konec

09. 10. 2003
4
9
5136
Autor
Milly

Tuto báseň jsem napsala 8.12.2000, když se na mě vykašlal můj nejlepší kamarád, do kterýho jsem byla zamilovaná a byla jsem na něm závislá. Naštěstí ty pocity za čas přešly a já jsem za tuto zkušenost ráda.

Když přítel řekne: "Končím s Tebou, marné vše je!",

nevíš náhle,co se děje.

Něco v Tobě roztřese se,

najednou jsi jak v prudké horečce.

Slzy pálí, slova mrazí...

Na kolena Tě to srazí.

Chceš hned umřít,

jak to bolí.

Lépe dostat tvrdou holí.

Prudká rána cíl zasáhla

přímo do srdce-

černá jáma otevře se ,

stačí krok a konec je.

Nepoddej se bolu tomu,

čas zhojí nejhlubší ránu.

Bolest jednou ustane,

jizva v duši zůstane.


9 názorů

Makoves
27. 08. 2010
Dát tip
Velké téma, malé báseň. Chci říct, že něco takového jako je zrada si zaslouží popsat barvitěji.

Cid
16. 04. 2010
Dát tip
Moc dobře vím o čem mluvíš. To prázdno je strašlivé, svět je jiný. Neříkám, že horší. Čas se měří ne podle letopočtu, ale podle roků strávených spolu. Před a po Milované. Jseš si jistá vázanými verši?

Zbornik
22. 10. 2009
Dát tip
To víš, tyhle nenadálé situace zaklepou s každým...to chce čas...

Milly
31. 05. 2009
Dát tip
Kam? :-)

bluebird
31. 05. 2009
Dát tip
Dostala mě:)

:))) To je naprosto strašlivé :)

Milly
13. 02. 2008
Dát tip
Vau.... Po 7. letech od svého stvoření došla docenění...... :-)))) Děkuju. .-) A vidíš, ten název jsem si do souvislosti nedala. :-D

neroušek
13. 02. 2008
Dát tip
Mě to přijde dobré a ten pocit tam je.A první báseň má skvělý název:Konec!

Milly
16. 09. 2006
Dát tip
hranatej úsměv... :-)

Notreal
15. 09. 2006
Dát tip
to je smajlik na anglicke klavesnici :-))))

Milly
09. 09. 2006
Dát tip
:o) a co je to :]??

Milly
09. 09. 2006
Dát tip
:o) a co je to :]??

Notreal
09. 09. 2006
Dát tip
vsak ja vim :]

Milly
09. 09. 2006
Dát tip
Díky za kritiku .-), víš, tohle je psaný opravdu ze srdece- jak mě to napadlo- nijak rozumově konstruovaný...

Notreal
09. 09. 2006
Dát tip
technicky sice spatne, ale v takovych situacich to ani jinak nejde a povazoval bych to za vyraz neuprimnosti autora nesedi mi konec, zni na me prilis optimisticky - vyhled nadeje a hledani pouceni - ale tohleto uz je ciste subjektivni, protoze Ty to nejspis vnimas jinak tot zkracena verze.2 kritiky tohoto dilka {predchozi verze zrusil Pismak}

Milly
01. 07. 2006
Dát tip
Co bys ode mě nečekala? :o) A kdybys přečetla prolog...- napsáno v roce 2000..... Ani moc nezůstala- teď náhodou doučuje aj sousedku, co bydlí v patře nad náma..... :-)) A je mi to už spíš pro srandu Zůstala spíš po tom, který přišel po něm.....

Lakrov
06. 06. 2006
Dát tip
> jak to bolí. > Lépe dostat... Tohle (vysloveno nahlas) zní poněkud drasticky. Ale 9/2003 není dnes, a pak: Od Tebe lze čekat (skoro) všechno. Zůstala?

MAJKL65
01. 06. 2006
Dát tip
Takových ještě bude. I přítelů, i básní. Courage mon ami...

Kovi
20. 09. 2005
Dát tip
já radši cestu egoismu a naslédného odpoutání se od něj...

Milly
20. 09. 2005
Dát tip
odpoutání přijde časem, u mě nemá cenu moc na to spěchat, protože neumim ovládat srdce rozumem, tak čekám až to přejde samo- jen příjemný zážitky tomu napomáhaj. :-)

Kovi
20. 09. 2005
Dát tip
hale na rozum ser - vždycky jsem tedy byla jeho zastáncem ba i loutkou, ale prožiješ opravdu nejlepší chvíle svýho života, když se na něj vysereš... to jsou rady co? :-)

Milly
20. 09. 2005
Dát tip
přijde mi hlavní asi rovnováha mezi rozumem a srdcem- aby spolu byli srozuměný a nelpět, někdy dát přednost rozumu a někdy srdci- pro pestrý život.. :-)

Kovi
20. 09. 2005
Dát tip
pro pestrý život raději snad vůbec nemyslet, páč všecko, co jsem kdy udělala, jsem si za každých okolností dokázala vyvrátit rozumem - a je to hale úplně na hovno - dělat věci bez rozmyslu je mnohem krásnější, pokud se ti tedy nepovede o nich později pochybovat...

Bezinka
21. 09. 2004
Dát tip
... je vidět, že prožíváš vše intenzivně.... a to se mi líbí

Milly
21. 09. 2004
Dát tip
Bezinko, tohle bylo opravdu HODNĚ intenzivní- někdy by chtěl člověk ty pocity i vrátit- tu jejich SÍLU, jen...... je to životu nebezpečný..

Bezinka
21. 09. 2004
Dát tip
...ale ono to nebezpečí stojí vždy za to.... i když je to můj názor, někteří raději volí "černobílý svět"....

Milly
21. 09. 2004
Dát tip
ale jo, Bezinko, když pošleš kritiku, nemusíš už dávar avízo- to je jak 2 avíza.. stojí, neříkám, že bych měnila minulost, ale přece jenom jsem celkem ráda naživu.

Velmi hezka myslenka....upravila bych tu 3 vetu od konce, pripada mi jako skrabanec na skle, jestli mi rozumis? Jinak se mi to libilo.....

Milly
12. 12. 2003
Dát tip
Dík, j_i_r_i_k_u, já to myslela v reakci na to, že to někomu připadá jako vynucené verše, ale já mám tak nějak v paměti, že právě tohlwe mě napadalo a nemusela jsem se k ničemu nutit... Na druhou stranu...mé dílo, co se tu líbí nejvíc...jsem taky prostě napsala a pak přehodila jen pár slov...

Seregil
12. 12. 2003
Dát tip
Vše bylo víceméně řečeno.... pro začátek dobrý pokus... sám jsem nezačínal lépe...:-)))

j_i_r_i_k
11. 12. 2003
Dát tip
"psala jsem to prostě tak, jak jsem to cítila" - jo, to je přesně ta chyba, víš? Tím nechci říct, že báseň by měla být bez citu, spíš jde o to, že ten cit by se měl věnovat i struktuře, formě... Vyjádřit, to, co cítíš, tak, aby forma nevlála daleko za obsahem, to je úkol básníka...

Milly
12. 11. 2003
Dát tip
A ještě být do něj zamilovaná-to taky ne...Díky :-)

geper
30. 10. 2003
Dát tip
Právě ty nejbolestivější zkušenosti jsou těmi nejcenějíšími pro to další, pro to krásnější. A když už padneš na kolena a horečka odezní ptej se PROČ!

KayTee
30. 10. 2003
Dát tip
Je to dost ostřílené téma

Milly
21. 10. 2003
Dát tip
Díky za kritiku, milý Marigolde-upřímnosti si vždy cením-potěší mě projevení každého názoru-od kohokoliv a zvláště od Tebe-Básníka s velkým "B".Co spolu můžeme probrat? Nevím, ale ať jde o cokoliv, říkám:ráda. :-)))

Minstrel
16. 10. 2003
Dát tip
Milly: myslím, že to je tak trchu...upřímně hodně nedotažené..ne dějově, ale technicky..na mnoha místech se dá hodně přidat a vypilovat to..jinak jako prožitek to není nic krásného, ale jak jistě víš sama nejlíp vše se zacelí... Nedám tip neboť není za co..těším se na tvá lepší dílka..jestli budeš chtít můžeme to někdy spolu probrat:-))) S pozdravem minstrel Marigold

Nektere verse mi pripadaji vynucene.A tim ztraci svou cenu a krasu.

Milly
10. 10. 2003
Dát tip
Vždyť já vim, že závislost není dobrá-a to, že se na mě vykašlal, mě dokonale probralo.Špatná forma?Nevim, já to psala před 3 rokama a psala jsem to prostě tak, jak jsem to cítila.Jinak samozřejmě děkuju za kritiky, ale stejně nevím, co konkrétně se vám na tom nelíbí.

3/5 báseň formou moc neoslovila, ale jinak moc dobře vím o čem je...vše je to pravda...

Witch
09. 10. 2003
Dát tip
závislost rozhodně neni dobrej stav

katugiro
09. 10. 2003
Dát tip
trochu bych doplnil Navždyho - formou je to zkrátka hrozné ale třeba by to bylo bez zbytečného rýmování lepší... :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru