Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak pejsek s kočičkou psali báseň

10. 03. 2004
24
1
15508
Autor
Noe1

Bylo nebylo, jednoho dne se pejsek s kočičkou rozhodli, že napíší tu nejlepší báseň na Písmákovi. A protože tu už vše spíš bylo než nebylo, rozhodli se, že vsadí na léty ověřené věty, slova, slabiky a písmena. Začali přinášet k počítači své oblíbené básničky, kočička si přes pejskův houževnatý odpor prosadila i úryvek od milovaného obtloustlého a oplešatělého trubadůra, pejsek zase naostalgicky zatlačil slzu, když vzpoměl na budovatelskou poezii Pavla Bojara. A pak už jen z připravených přísad psali a psali a psali ... až z toho vznklo tohle recyklaj-dó. PS: Nejsem si jistý, možná i ten jejich nápad recyklovat básně je poněkud recyklovaný.

U stánků na levnou krásu,

na břehu řeky Svratky,

mezi hroby dva se červi potkali.

Never more! Never more!

 

Viděl jsem nejlepší hlavy své generace zničené šílenstvím

na naší bílý posteli,

ve vlasech popel kusy hlíny

a bacily tetanu s vůní kouře a arniky.

 

Sto roků v šachtě žil, mlčel jsem

a tráva vstávala zrána na hradbách.

Nuž dej sem zlaté číše, páže,

anebo život můj náhle zkrať.

Až dokonám, ať déle netruchlíš

Lalu lalu lalu lalu la!

 

Dělník je smrtelný, práce je živá.

Má nohy v kosatcích, spí, usmívá se sladce.

V serpentýnách hadího těla

kuře bloudí mezi poli, pípá, pípá, nožky bolí

Je to tak snadné najít cestu k nám...

 

A hrdý buď  žes vytrval.

Hynku, Viléme, Jarmilo.


1 názor

Marcela.K.
19. 03. 2008
Dát tip
Myslím, že toho tam dali víc, mnohem víc, protože ,když si to zazpíval ten černej pes, nemoh už skákat přes oves a mezi poli poblinkal zatoulané kuřátko... a bylo to 29.2.2008 :-))

megahit
16. 10. 2006
Dát tip
:o))))jojo pejska s kočičkou by zabásli za autorský práva :o))) neee, je to fakt vtipný :o)

Edhelien
31. 10. 2005
Dát tip
To je absolutně dokonalý. Část bych poznala, ale všechno ani omylem...Tip.

Fairiella
16. 08. 2005
Dát tip
Moc moc líbí :-) típnu si.

boriii
27. 04. 2005
Dát tip
víš myslel jsem že když mě kritizuješ...tak že alespoň píšeš....ale už pvní sloka mi dala zabrat...

Noe1
27. 04. 2005
Dát tip
Nekritizuju jen tebe. Koukal jsem, že jsem napsal přes 7000 reakcí :-))))))))))) Ale jestli máš dojem, že nechceš slyšet moje názory, už pod tvá díla nepáchnu. Slibuju. Řekni si :-) Jinak dík, žes mne upozornil na tohle dílko. Už dlouho si říkám, že bych měl v první strofě přehodit řádky.

boriii
27. 04. 2005
Dát tip
mně nevadí kritika....ale nemám rád když si z toho někdo dělá prdel rozumnou kritiku rád příjmu...jsem si vědom chyb....takže klidně kritizuj dál...ale přemýšlej u toho.....jo a klidně mi můžeš poradit kam by jsi to zařadil ty mě nic jiného než volný verš nenapadlo...i když to není...ale lepší kategorii jsem nenašel....

drami
05. 02. 2005
Dát tip
Navzdory básník zpívá ... někdo se směje, někdo zívá a já se směju .... JAKO DIVÁ :-))))))

avi

Montrealer
12. 12. 2004
Dát tip
Dostal jsem nápad (blbej, samozřejmě), protože já ho realizovat nedokážu, nejsem tudlencten básňik. hranos-taj-dó klub přátel šelem kunovitých

Milly
02. 12. 2004
Dát tip
Už musím jít, ale tohle Ti příště zkritizuju!!!!! :-))))))))

Noe1
01. 12. 2004
Dát tip
Montrealer: díky za probrouzdání mé tvorby a postřehy a jiné připomínky. Cítím potřebu šířit slávu tai-dó (či taj-dó, obě alternativy jsou možné. Tož se koukni: manifest najdeš tady Informace o horské větvi či variantě tai-dó (al-taj-dó ) najdeš tady: Chrouste, koukni, tady jsou nějaké podnětné náměty pro taidisty ;-)

Montrealer
01. 12. 2004
Dát tip
Vidím, že budu muset taidó-istická díla probrouzdat mnohem důkladněji. Jenže nejsem žádnej tenhleten... básník. Zůstanu tedy jen čtenářem, možná občas něco ukradnu. Teď už se totiž dá krást vědecky. Jedno slovenské duo (Oškerda+Maxima_Gali) publikovali dnes Teóriu kradnutia v Blbůstkách. Taidó to sice zrovna není, ale já tomu tipa dal. Mám to samozřejmě in Ptakowiny.doc

Montrealer
01. 12. 2004
Dát tip
Noe1 > al-taj-dó jako horská větev taj-dó... já to pochopil teprve pozdě večer... al-taj je přece pohoří v SSSR (býlo-ně býlo)... místní hráči se slovíčky jsou opravdu na úrovni !

Montrealer
29. 11. 2004
Dát tip
Ještě jednou k Recyklaj-dó. Nápad je to úžasnej a proto jsem si dílo okopíroval do svýho Ptakowiny.doc Eště ke koncovce či příponě -dó... dumal jsem nad tim (marně), ptal se známých s VŠ vďelánim (marně) a tak jsem nakonec použil vyhledavač Morfeo. Sice se mi hlavní esperantská stránka odmítla načíst, ale výte, vi tajdisté, o čem vůbec mluvíte ? Tajdo (psáno krátce) je esperantsky PŘÍLIV (na moři) nebo obecně příval... je to zatím s jistotou na 90%. Já původně myslel, že je to japonsky. Takže otázka pro skalní tajdisty: výte, vy showmani, o je to "bušidó" ? Tohle totiž náhodou japonsky je ! Dodržujte normy "bušidó" a lidé si vás budou vážit (v Japonsku). Jenže tohle nejni dneska žádnej problém... každej slušnej vyhledavač vám to na internetu najde... tajdo (či taido) bylo horší... a tajdó (psáno dlouze) se viskituje jen na Pýsmákovy... přejděte radši na bušidó, vy tajdisté !

Montrealer
27. 11. 2004
Dát tip
chicht chicht chicht chicht chicht chicht chicht chicht chicht (chechtáním volám SOS, což jste jistě pochopili) *t*

Montrealer
27. 11. 2004
Dát tip
SOS se bohužel viditelně nezobrazilo, protože ten prevýt komprimuje mezery. To bych to musel napsat v HTML, an což jsem línej a moc to neumím.

Líííbííííííííí

Petr_Pan
10. 10. 2004
Dát tip
Nesmím Tě číst - nesmím - jinak mě úplně zblbneš a já se pustim taky do taidó, opustím své zásady a propadnu této neřesti - ááááá a á. Přiznám se, že mě dostáváš a TIPy musím dávat jen dozlatova upřímné a jen s velkým sebezapřením nevýběruji - ach

Heulwen
21. 08. 2004
Dát tip
Tak už ses vrátil z plavby,Noe? Nejni zač. Václav Hrabě... už jsem to určitě četla,ale nevytváří to u mě už žádné další asociace... Máš někde celou tu básničku?

Noe1
21. 08. 2004
Dát tip
Vrátil :-))))) Plavba byla sqvělá. Tu básničku ti najdu a pošlu :-) stojí zato

Heulwen
21. 08. 2004
Dát tip
Díks, joo,já taky zrovna zakončila jednu fajnovou plavbu... :-)

Noe1
30. 07. 2004
Dát tip
Heulwen: já ti za všechny návštěvy a tipy poděkuju tady, ju? Musím jít balit :-) Udělala si mi velikou radost (i tím, že jsi mezi hady :-))) ). A víš, kterej řádek z téhle skládanky mám nejraději já? ... a bacily tetanu s vůní kouře a arniky. Znáš?

Noe1
30. 07. 2004
Dát tip
Jéje, objevil jsem zapomenutého hada ve svém vlastním dílku, tedy pardon, v dílku pejska s kočičkou ... trapné opomenutí :-)

Heulwen
29. 07. 2004
Dát tip
Tyy jo,Noe,Ty máš samé fajnovější nápady! Taky mě potěšilo zabudování mojí oblíbené básničky z dětství Žitné pole,žitné pole.... ta je tak roztomilá! Jsem zvědavá,kdy na razím na Tvé dílo,kterému nebudu nucena dát tip :-)

wow.. to je naprostej úlet, ale je to maximálně dobrý a skvělej nápad a vůbec.. prostě *t* :-)))

sk8ergirl
12. 07. 2004
Dát tip
:-)...takovej docela zajímavej nápad, zaujalo...sice sem pozanala jen něco, ale nevadí :-)...t

Delight
03. 06. 2004
Dát tip
Pěkně vypečený počteníčko!! Mňamm! :))*

Noe1
27. 05. 2004
Dát tip
:)))) ... dyť v prologu je návod, ale pokud stojíš o další podrobnosti, musím se zeptat pejska s kočičkou, jestli můžu prozradit to jejich how-know

Noe1
27. 05. 2004
Dát tip
to asi prozradit můžu ... oni 72,72% z nich znali zpaměti ... ostatní si našli na netu :))))

Noe1
27. 05. 2004
Dát tip
taky na to sou dva :))))

Seregil
25. 05. 2004
Dát tip
Fajn znovu číst...***

Rowenna
17. 03. 2004
Dát tip
:-) výborně.

Noe1
13. 03. 2004
Dát tip
Mardou: mám vyřídit, že kočíčka děkuje za klubík. Pejsek zase děkuje za tipík a ptá se, jestli nevíš o nějakém klubu pro něj :))))

Noe1
13. 03. 2004
Dát tip
Díky. Podívám se, ale spíš si založím vlastní hadí klub. Budou v něm pohadky, hadanky a jiná podobná, hady obsahující a hady opěvující díla :))) Jezdit mi na hadovi - to by se mi teda vůbec nelíbilo :-(((((.

Lea
13. 03. 2004
Dát tip
Skvělý! :-) Husí kůži mi některé pasáže dokazaly nahnat...zvlaste ve vlasech kusy hliny popel...brrr

supizmus
12. 03. 2004
Dát tip
hezký

kassiope
11. 03. 2004
Dát tip
Je to hodně dobrý a originální, líbilo :o) t*

horák
11. 03. 2004
Dát tip
určitě to není moc originální, ale je fajn, že občas někoho napadne jen si tak vyhrát a nebrat to tak vážně *

Noe1
10. 03. 2004
Dát tip
Cannisha: Tobě já věřím ... ale někdy se i pejsek s kočičkou zblázní. Zvlášť jsou-li dlouho na lodi a chybí jim jiné kočičky a pejskové :)))))) Chroust: dobrá otázka. Proč ne?

Noe1
10. 03. 2004
Dát tip
:))))

Noe1
10. 03. 2004
Dát tip
Oni mi tam vaří mnohem horší věci než dorty :)))))

Dero
10. 03. 2004
Dát tip
Never more ... :o))

Elyn
10. 03. 2004
Dát tip
no jo, hoden je dělník své mzdy..:))

Seregil
10. 03. 2004
Dát tip
Dobrej nápad.... Tohle otipuji... fakticky semito líbí... ač "vykradeno"... suprový.. avi

Noe1
10. 03. 2004
Dát tip
Pejsek s kočičkou mne pověřili, abych vyhlásil prémii pro toho, kdo první správně identifikuje všechny "ingredience", které do svého díla použili. Cenou bude dort ... který prý vlastními packami ukuchtí. A Cannishe mám vyřídit, že i punč v něm bude. Tož to vyřizuju :)))))

katugiro
10. 03. 2004
Dát tip
mně se to strašně moc líbí až do úúúsměvu :) *

Elyn
10. 03. 2004
Dát tip
myslíš autory nebo i název díla?

Noe1
10. 03. 2004
Dát tip
Elyn: já se zeptám pejska s kočičkou :))))

Noe1
10. 03. 2004
Dát tip
Tak pejsek říkal že i díla, kočička zas říkala že stačí autoři. Nakonec se dohodli, že stačí autoři ... ale prý, kdyby tam náhodou některý autor byl víckrát, že musí být uvedený ve správnmém počtu, u každého řádku by prý mělo být jasné od koho je. Ty zvířata si dnes ale navymýšlejí, viď :)))))

Seregil
10. 03. 2004
Dát tip
Od prvního řádku... Nevím všechny... Jan Nedvěd, A.E.Poe, Daniel Landa, J.Bezruč, Morgenstein (?), K.H. Mácha... ty mezitim nevim..

ulita
10. 03. 2004
Dát tip
dobrý :) akorát že se chytám tak u poloviny :) odkud je prosím první řádek druhé sloky?

Noe1
10. 03. 2004
Dát tip
Vyřídím pejskovi s kočičkou. A nediv se, že je to těžký, říkali, že jejich perfektní dort si musí výherce zasloužit :))))))

Simona
10. 03. 2004
Dát tip
Pěkbné, ale pobavil mě ten prolog;o))*t

MeTB
10. 03. 2004
Dát tip
Noe1, Noe1, člověče, já si Tě musím dát do oblíbených... Máš totiž hrozně zajímavý smysl pro humor. (-: Yokodakimashta! Tom

Gerzon
10. 03. 2004
Dát tip
T* Mezi hroby dva se červi potkali na břehu řeky Svratky, (Nezval) u stánků na levnou krásu. Never more! Never more! (Poe) Viděl jsem nejlepší hlavy své generace zničené šílenstvím (Ginsberg) na naší bílý posteli, (asi Gellner) ve vlasech popel kusy hlíny (Skácel) a bacily tetanu s vůní kouře a arniky. (Hrabě Václav) Sto roků v šachtě žil, mlčel jsem (Bezruč) a tráva vstávala zrána na hradbách. (Biebl) Nuž dej sem zlaté číše, páže, (Neruda) anebo život můj náhle zkrať. (Ebren) Až dokonám, ať déle netruchlíš (Shakespeare) Lalu lalu lalu lalu la! (Morgenstern) Dělník je smrtelný, práce je živá. (Wolker) Má nohy v kosatcích, spí, usmívá se sladce. (Rimbaud) V serpentýnách hadího těla (Noe1) kuře bloudí mezi poli, pípá, pípá, nožky bolí (Hrubín) Je to tak snadné najít cestu k nám... (Skácel) A hrdý buď žes vytrval. (Neumann) Hynku, Viléme, Jarmilo (Mácha) Mimochodem, tady jsem použil podobnou myšlenku, je to koláž z prvních vět různých knih různých autorů. Pěkné počteníčko.

Gerzon
10. 03. 2004
Dát tip
Ještě 1. a 3. řádek, zapomněl jsem: Mezi hroby dva se červi potkali (Neruda, Hřbitovní kvítí) u stánků na levnou krásu. (z jedné z písniček bří Nedvědů)

Noe1
10. 03. 2004
Dát tip
MeTB: Díky, je mi obrovskou ctí :)))) Gerzon: tý bláho, smekám před tebou a hluboce se klaním. Ještě první řádku a kočička s pejskem začínají kuchtit dort. Úžasné znalosti. Dal bych ti tu tip, kdybych mohl. Ale co, můžu. Máš můj t* :)))))

Noe1
10. 03. 2004
Dát tip
Tak, jo. Dort je tvůj :)))))). Gratuluju :)))))))))))))

Gerzon
10. 03. 2004
Dát tip
Noe1: Děkuji, pane, není to tak horké. Tu tvou věc jsem musel dohledat na Písmáku, nevěděl jsem, komu patří a 5krát mi pomohla moje lepší 1/2. Co nevím, doplní, tak to u nás chodí, co jsme spolu.

studanka
10. 03. 2004
Dát tip
:-)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru