Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Obrazy zdánvlivé svobody

23. 10. 2004
3
0
5371
Autor
Aaria

Do tvých očí já se dívat nebudu. Jsou vlčí.“

 

Možná jsem běžela zbytečně rychle, ale nemohla jsem se nabažit vlčích tlapek dotýkajících se země, hřbetu, který se prohýbal při odrazu od studené trávy. Jsem svobodná a je to krása. Mám čich vlka, oči vlka, pohyb vlka, volnost vlka, ale jsem drak. Duhový drak.

            Pravdou je, že častokrát říkávám: „Ježí se mi šupiny.“ Začínám mlhavě tušit, že jsem se jen do těla vlka schovala.

            Možná před světem, možná před jinými draky, ačkoli vím, že před nimi je vcelku zbytečné se schovávat, protože oni si mě najdou stejně rychle, jako já je.

Před mnoha lety, nevím ani kdy to přesně bylo, jsem v těle vlka přišla o přítele. Netuším přesné zákonitosti, jako například proč jsem se hned neproměnila v draka, proč on se po své smrti neproměnil v draka… Jako vlčice jsem ho zahrabala za kruté zimy, kdesi v lesích do země a slíbila, že počkám, až přijde. Až se setkáme.

Čas běžel a my jsme se setkávali a rozcházeli, možná navzájem nepoznáni.

            Cítím, že je tady někde… nebo tam… asi proto mám vlčí podobu, aby mne poznal, aby si oživil ten den, kdy umíral… Mám vlčí podobu, protože se bojím, že se mineme.

            A vím, že můj strach je zbytečný, protože podoba je to poslední na čem záleží.

 

Vlčí oči lžou a jsou divoký. Ty divoká jsi, máš rentgenovej pohled a takový lidi já nesnáším, mám z nich husí kůži.

(„Možná máš jen strach, že by mohli tušit víc, než ty sám si připouštíš.“)

           


Aaria
10. 03. 2005
Dát tip
Díky za tvé připomínky, moc moc si jich cením:-)

Líbí se mi tvůj styl. Akorát si myslím, že právě takovýhle úryvek by mohl být více rozpracovaný, tím pádem delší ... a tak. Dále. *

Drusada
22. 11. 2004
Dát tip
dočasné střídání rolí,kabátů,identit (partnerů)...až si najdeme, co nám sedí. držím palce

clovrdik
02. 11. 2004
Dát tip
Aario, no přece já bych ti ho půjčil :-))))

Aaria
02. 11. 2004
Dát tip
Toho jsem se bála:-))))

clovrdik
02. 11. 2004
Dát tip
Aario, to je v pořádku, ostatně vím, že jsem naplněním nejděsivějších obav :-)))

To už tak bejvá, že se člověk má rád.

zvedavec
28. 10. 2004
Dát tip
veľmi ma to zaujalo... a páči sa mi to.

Aaria
28. 10. 2004
Dát tip
navzdory_čtenářům: Bohužel mám opačný pocit. Hodně kolem sebe vidím to, že se člověka rád nemá. Ať jde o jedince, či společnost. Swandrow: Tak buď.. co ti brání? Není nic hezčího, než být svá a klidně i praštěná.-))) Dokážeš všechno, co opravdu chceš.-) Zvedavec: Děkuji, jsem ráda, že jsi tu byl...

Aaria
28. 10. 2004
Dát tip
Swandrow: Ale no tak.-) A přitom je to tak jednoduchý:-))

Aaria
28. 10. 2004
Dát tip
Swandrow: .-))))Tak jo, ale peníze nechci. Kdy jdem na kafe?:-)))

Aaria
28. 10. 2004
Dát tip
Já su z Kerkonoš, z Pardubic, z Prahy, vyber si. Jsem krapet multikulturní a časem zavítám i do Óstrávy, bo se mi líbí jejich krátký zobáky (a taky můj kámoš):-))))))

Aaria
28. 10. 2004
Dát tip
Neboj, zařvu (z plna hrdla, z okna, stojíc u prázdné lednice):-)

Aaria
27. 10. 2004
Dát tip
Navzdory čtenářům: Já mám svůj pohled ráda.-)))) Andulka: když já mám děsně ráda poslední slovo, ale když se na to koukám zpětně, asi máš pravdu. SWANDROW: Já děsně nerada někam patřim a pak nejsem vlk na pořád:-)))) Ćlovrdík: Roucho beránčí? Já? A kdo by mi ho půjčil?:-))))) Fizi: Bojím se být dračicí. Hodně moc. A vlčí tělo mě netísní, ačkoli cítím, že je potřeba pomalu roztáhnout křídla a ..... A jsem praštěná.-) Sunmoon: Tak je to přeci se všema dílama. Nicméně myslím, že tvůj popis byl geniální. Jiným jazykem jsi podala to, co jsem měla na mysli... i když víme, že o podobu nejde. Poslední dobou je to náročnější:-) Větruše: Nikdy mi nikdo neříkal, že bych nebyla drakem... právě naopak...a já se asi snažím utéct. Vlastně jsem ani netušila, že jsoou draci a vlci populární...tak nevim...a z hub já ráda smaženici:-)))) All: Díky, že jste tu byli... Arai

Větruše
26. 10. 2004
Dát tip
další Žena,která běhá s vlky... někdo (nebo ty sama) ti řekl,že nejsi drak? ..draků i vlků je jak hub po dešti.....

clovrdik
25. 10. 2004
Dát tip
vlk v rouše beránčím .. a nebo naopak ? :-))

fizi
25. 10. 2004
Dát tip
vlci draci a jia zvirena no ze bych se zacla stydet za svuj puvod. proc jsi ve vlci kuzikdyz na podobe nezalezi neni to pokrytectvi. bud duhava dracice a on te pozna ne . proc se tisnit ve vlcim tele

Sunmoon
25. 10. 2004
Dát tip
Eh...jak tak koukám, každý tu tohle Tvé díle bere jinak. Asi i já. Mně nevadí, že máš poslední slovo, ani že je to opět vlk - to zvíře, za něž se teď vydává kde kdo (tady záleží na něčem jiném než na oněch zvířatech). Nepřipadá mi, že jsi vlk v rouše beránčím (nebo že by? :o)) ) ani mi to nepřipadá pokrytecké. Zcela naopak naprosto chápu Tvůj "úkryt" anebo naopak "zviditelnění se" ve vlčí podobě, je v tom určitá naděje na znovushledání...uvědomuju si, že když někdy uděláme chybu a jsme si ji vědomi, třeba jí litujeme...chceme zůstat ve stejném "stavu" jako když se to stalo. Chceme zůstat u toho posledního "kdy to ještě bylo v pořádku". Anebo je to jinak. Z prvního odstavce je zřejmé, že se tu někomu vlčí podoba více než líbí... Ari...pěkný, ale asi to má smysl pro Tebe a ještě někoho, my ostatní v tom třeba vidíme něco, co to není...

Roentgenovej pohled, to je děs.

Andulka
23. 10. 2004
Dát tip
tu vetu v zavorce bych vyhodila...uz je tam moc natlacena....navic nemusis mit vzdycky posledni slovo...:-))*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru