Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Únik

Výběr: Wopi
29. 11. 2000
21
0
8620
Autor
Carodej

Fantazie a Neskutečno s.r.o.

V bílém dešti suchých kapek v ševelení vlasů Múzy hledám důvod pro svůj zmatek utíkám před deziluzí. Okenice vzdušných zámků, tlučou do zdí v nočním větru, sny spletené do copánků, třináctka na chronometru. V černém ohni chladím víru, rozpálenou z plochy střešní, melodie bez klavíru, na talíři - pecky z trešní...
johanne
11. 03. 2004
Dát tip
ty obrazy... krásný, moc *:) a dík i za tu diskuzi pod básní, v něčem mi to přece jen pomohlo :), nemyslím si, že by to kohokoli nutilo dívat se na dílko tvýma očima... prostě si z toho vybere, poskládá si svůj obrázek :)) takže tipík

kramny
14. 02. 2004
Dát tip
Myslim si, ze poslouchas Plihala. Nebo se pletu??? Odpovez pokud uznas za vhodne. Jinak se mi to libi moc, ale nechapu proc se snazis vysvetlovat smysl te basne. jak si sam rekl - jsou to stripky, strepy a kazdy si je slepi jak sam uzna za vhodne. Pokud nas budes nutit chapat Tvoji basen TVYMA ocima, zbudou nam jen oci pro plac, protoze my jsme tam videli neco jineho. teda sorry, budu mluvit za sebe. Ja tam videl neco jineho... Bye

kramny
14. 02. 2004
Dát tip
Jo promiň, zapomněl jsem Ti dát TIP - už tam letí bez křidel.

Meggie
09. 08. 2002
Dát tip
Nevím proč, ale cítím v tom léto, letní noc.plnou příslibů i strachu. Našla jsem to??? Nebo jsem zas vedle?

Wopi
28. 05. 2002
Dát tip
nádherně plyne a otevírá mnoho možností k výkladu (nápovědu odmítám číst, chci v tom slyšet to, co mě napadlo) *****

tanganika
21. 05. 2002
Dát tip
ach ano! uniky su u mna caste! t*

clovrdik
26. 11. 2001
Dát tip
:-)) pěkný, svojí rýmovanostý to má takovej odlehčenej nádech. ta plocha střešní - pecky z třešní, to je skvělá hříčka, TIP :-)

Kašika
08. 05. 2001
Dát tip
Posílám Ti TIP za tuhle "tRešničku"... Je to pěkný.

Anonym
25. 02. 2001
Dát tip
Pořádná píčovina...

Carodej
25. 02. 2001
Dát tip
:-)))))))))))))))))

Ženatej
09. 12. 2000
Dát tip
!*

olivierek
03. 12. 2000
Dát tip
Je to moc hezké. Mám rád takové krásné pocitové věci.

Gimi
01. 12. 2000
Dát tip
Mno,myslím,že člověk nemusí pocity vysvětlovat.Hlavně když jsou v podobě,kterou píšeš.Mi se to moc líbí.A tak jak to říká bix Tvé vysvětlivky,Tvé myšlenky jsou krásné.Díky za ně. t.

JiKo
30. 11. 2000
Dát tip
Hmm tak přiznám, že bez vysvětlení bych byl mimo. Jsem jako Merle, báseň musí pro mě mít obsah. Ano líbí se mi i takovéhle .. nazval bych to kresby - prostě to vykreslí v mé duši pocit, ale rychle mizí nevím jak ho uchopit. UFO tytyty!!!!

Helen
30. 11. 2000
Dát tip
Tííííííííííííííííííp!!!!!!!!!

Merle
30. 11. 2000
Dát tip
čároděj: tak v tom je problém... to já vlastně dělám, jen většina věcí, na který to ve mě narazí (když) je pro mě nezajímavá... Takže k ocenění týhle poezie asi nedospěju nikdy.

Vio
30. 11. 2000
Dát tip
Čaroději, tak to jo... TIPík. Přišel jsem až po té vysvětlovací anabázi... škoda, ale je to moje chyba. Merle: Až se naučíš vnímat abstraktní obrazy a vkládat do toho své myšlenky a obrazy, tak se nebudeš snažit nic chápat ;-) Sakra, no jo, ale jak se dává TIPík, když to píšu v "Písmákovi domů"? :-((( Oldóóóó, HELP!!! P.S. Tak já Ti ho dám ručně ;-)

Vio
30. 11. 2000
Dát tip
Ještě ruční TIPík... zatracené automaty ;-)))

zámek
30. 11. 2000
Dát tip
JIKO: - ) .. zkus ho ne uchopit, ale uchopovat .. (jen tak : - )

Astalavista
30. 11. 2000
Dát tip
I když mi to ze začátku taky trochu uniklo, líbí se mi to samo o sobě, přestože mi nebylo dáno číst mezi řádky. Jinak Tobě neunikne TIP.

Bix
30. 11. 2000
Dát tip
Som odzbrojená Tvojimi obrazmi, Carodej, viac nedokazem vyslovit...este viac som sa vsak nasla v Tvojich nadherne obraznych vysvetlivkách...

rire
29. 11. 2000
Dát tip
Líbí. Mám dojem že mi tam něco uniká a že je tam mnohem víc než vidím. Vrátím se později - ale zaujalo. Moc zaujalo. ŤAP*

Adelan
29. 11. 2000
Dát tip
Mě taky zaujalo, je to takové krásně tajemné...

Ber
29. 11. 2000
Dát tip
taky..moc

Albireo
29. 11. 2000
Dát tip
Čte se to moc hezky, skoro samo - ale zase ta Múza je okroužkovaná a ještě s malým "m".

Merle
29. 11. 2000
Dát tip
forma je dotažená k dokonalosti, ale v hledání významů jsem moc neuspěl... každopádně na tip to dá

Vyjan
29. 11. 2000
Dát tip
Formálně výborné, přímo klasicistní kousek. Snad obsahově trošku chudokrevné.

Vojtek
29. 11. 2000
Dát tip
viz. Albireo,Merle,Vyjan... jako by každá sloka byla o něčem jiném.. ale líbí *

Print
29. 11. 2000
Dát tip
*!

Carodej
29. 11. 2000
Dát tip
Díky všem. Múzu opravím. Psal jsem to včera hluboko v noci. Zkusím se vyjádřit k vašim slovům - Nejlépe to asi vystihl rire - je tam mnohem víc, než vidíte a já si nekladu za cíl, abyste to všechno pochopili. Já sám nemohu přesně říci, co doslova který obraz znamená - a už jsem to teď řekl - jsou to obrazy, chvilkové prolínání představ v mé mysli, je tam kus mé povahy snílka, je tam občasná obava před něčím, je tam vzpomínka na Kočku na rozpálené střeše, je tam vzpomínka na Karla Kryla (pár třešní na talíři). Je to mozaika toho, co se mi dnes v noci honilo hlavou a okolo hlavy jako závoj snové víly. Sám prolog vysvětluje. Kdybych já ztratil svou schopnost fantazie a svou možnost utíkat se do toho světa, ztratil bych asi svůj život. Díky všem. Merlíku, nehledej přesné významy, vezmi si jen první pocit, který ti každý z těch veršů dá a tak to bude správně. Všichni máme své obavy, své vzdušné zámky, sny. Třináctka na hodinkách - ta hodina, která nikde není a přeci někde, chvíle, kdy se čas zastavil, chceme vstoupit za Zrcadlo. Sami sobě často odporujeme, chceme a nevíme jak, vidíme věci, které jiní nevidí, slyšíme hudbu, i když nikdo nehraje...... už mi trošku rozumíte? Už si trošku rozumíte? Už si trošku rozumíme?

Merle
29. 11. 2000
Dát tip
Č: Já jsem rozuměl jak jsi to psal (myslel), ale podobný (obrazný - pocitový) způsob čtení básní je pro mě zatím neuchopitelnej...

Vojtek
29. 11. 2000
Dát tip
už si rozumíme....

Carodej
29. 11. 2000
Dát tip
Merle, zkus si představit duši jako nádobu plnou kvantem obrazů, zvuků, ševelů, odrazů a záblesků, střípků myšlenek a snů. Pak vezmi žejdlík slz čisté panny, a tu nádobu jedním pohybem propláchni. To co na první vlnu, přelitou přes okraj té nádoby dopadne na papír, je chvilková esence, průřez, výběr, náhodná mozaika. A tak to musíš i vnímat...... Vzít si ta lesklá sklíčka vyplavená na břeh a hledat odrazy ve vlastním nitru. Co z toho, že si tam přiřadíš něco svého a ne mého. Vytvoří to v tobě nějaký pocit. Tvůj vlastní, na základě tvých zážitků, snů a emocí. A to bude dobře. Tak to bude správně. Nemusíš se snažit pochopit mne - jen na základě mých zrcadélek hledej v sobě.

Albireo
29. 11. 2000
Dát tip
Čaroději, ta poslední věta "Nemusíš se snažit pochopit mne - jen na základě mých zrcadélek hledej v sobě" říká, myslím, všechno.

Ber
29. 11. 2000
Dát tip
já chápu ...dost dobře ....vidím to taky tak

JDqH
29. 11. 2000
Dát tip
Jak to ten chlap dělá, že mu to tak jde? On je asi ten, no, talent... Líbí.... *!

Dani
29. 11. 2000
Dát tip
hmmmmm zajimave a velmi pekne:o)))

zámek
29. 11. 2000
Dát tip
.. kdosi mě nádherně zaklel .. (díky i za všechny připomínky!) .. TIP !!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru