Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ONA JE KRÁSNÁ

31. 08. 2005
15
0
3089

            Ona je opravdu tak krásná! Ale nesmím to nikde říkat nahlas, protože by to lidé třeba nepochopili. Její krása je pro mne vzácnější než krása filmových hvězd. Její krása je jiná, osobitá. Možná vám by ani pěkná nepřipadala, jenomže já ji miluji. Není možné ji nemilovat, když už máme za sebou tolik společných zážitků a prožitých let. Pravda je, že už mě taky mnohokrát zradila. Nikdy to však neučinila vědomě. Spíš to byla vždycky moje vina. Jestliže jí chtěl kdokoli ublížit, vždycky jsem se ji snažila bránit ze všech sil. Někteří muži ji dokonce milovali víc než já. Žárlivost naštěstí není hlavním rysem mé povahy. Mnohem víc mi vždycky dokázalo ublížit, když byla někomu nesympatická nebo ji dokonce neměl rád. Jí jsou naštěstí moje starosti zcela lhostejné. Jen by mě zajímalo co na sebe bude říkat, až jednou zestárne. Bude jí to líto nebo zůstane i tentokrát netečná a nechá komentář na mně? Odpověď mi dá až čas. Jedno vím však zcela jistě už nyní. Budu ji milovat a láskyplně opatrovat po celý svůj život. Nikdy se za ni nebudu stydět, ani se pokoušet o to, aby se stala někým jiným. Nikomu na ní přece nemůže záležet víc než mně. Konec konců mám jen jednu. Tvář není kus oděvu, který můžu vyhodit a nahradit novým.


Horavin
20. 05. 2006
Dát tip
Pravdivý pohled na vlastní identitu, kterou tvář reprezentuje, i kdybychom ji měli přijmout jenom jako masku. Tvář máme jenom jednu. Třebaže jsme si ji nevybrali, zvykáme si na ni a učíme ji aby si i ona zvykala na naši duši. *

flisa
22. 10. 2005
Dát tip
fajn nápad a super zpracovnání s překvapivým a hlavně nečekaným závěrem

úvaha ne a pointa jaksi předvídatelná od samýho začátku

Lyrae
12. 10. 2005
Dát tip
je to skvělé a veliké plus je, že vlastníš často opomíjenou dávku sebevědomí, to se musí ocenit. tip

Skřivan
03. 10. 2005
Dát tip
...já tedy nevím, co je tip mimo, jen doufám, že něco hezkého...

Skřivan
13. 09. 2005
Dát tip
...a přitom vlastní tvář nikdy nespatříme, jen její odraz v zrcadle a v očích druhých...

kiksy
10. 09. 2005
Dát tip
tiež som tak ako Redhot čakala že tu bude mamka alebo dcéra, koniec ma prekvapil ináč ja som tiež spokojná so svojou a nemenila by som ju hrobgar: dik za avi

hrobgar
09. 09. 2005
Dát tip
pekné ;-)) v niečom sme si podobný... tip

Danny
07. 09. 2005
Dát tip
dobrý nápad. tip

Kytiii
05. 09. 2005
Dát tip
je to dobrý nápad... jako úvahu si vzít odosobnění od vlastní tváře... jen mi k té kategorii chybí nějaký návrh řešení... spíš je to jen takové zamyšlení... ač pěkně pojaté.

vesuvanka
01. 09. 2005
Dát tip
zajímavý nápad.... sama jsem nad svou tváří takto nikdy neuvažovala, ani jsem nechtěla vypadat jako někdo jiný a nelíčila jsem se...Tvář jsem brala a beru i dnes jako součást sama sebe.... TIP

Markel
01. 09. 2005
Dát tip
Snad jednou taky dojdu do toho stadia, že budu mít ráda svůj obličej. Stále na mne civí ze zrcadla jakási cizí tvář, nějak se s ní nemohu zkamarádit, ale zamyslím se vážně nad tím. Úvaha moc pěkně napsaná, vůbec ne narcistická ani povrchní, právě naopak. A myslím, že vím, co jsi tím chtěla říci. - T

pacajda
31. 08. 2005
Dát tip
Zajímavý nápad: vlastně dost lidí se se svou tváří neidentiikuje, jinak by si přeci nemalovali na tu svou jinou (a ještě podle módního diktátu). Ještě jsem se však nestkala s tak striktiním oddělením: opravdu to tak vnímáš, nebo je to jen literární fikce?

Vnímám to přesně tak, jak jsem napsala, proto jsem také jako kategorii vybrala úvahu. Vlastně to byla moje osobní reakce na to, že lidé by chtěli většinou vypadat jako někdo jiný a já často nechápu proč, když jejich vlastní tvář odráží jejich osobnost a nezřídka jejich vlastní tvář je krásná - i když třeba ne přesně podle současných módních měřítek.

stewewonder
31. 08. 2005
Dát tip
To zni trosku narcisticky :o) btw. mozna ze se ldi neidentifikuji se svymi tvaremi proto ze na svete ubylo zrcadel a pribilo televizi :o)

Sigourney
31. 08. 2005
Dát tip
Výborný nápad T

REDH0T
31. 08. 2005
Dát tip
...souhlas se stewe wonder. Od začátku jsem přemýšlel nad pointou. Myslel jsem na maminku nebo dceru, čekal jsem překvapení. A asi jsem hledal něco hlubšího...

Myslím, že když člověk začne vnímat svoji tvář takovou jaká je a nebude se zbytečně zaobírat do nekonečna jejími chybami, tak dosáhne jistého vnitřního klidu a může se věnovat mnohem podstatnějším věcem.

REDH0T
31. 08. 2005
Dát tip
...doufám, že to neřekla Barbie :o)

Janajka
31. 08. 2005
Dát tip
Nesouhlasím s názorem, že je tato úvaha málo hluboká..nebo dokonce snad narcistická...myslím, že je zde hezky vyjádřena myšlenka smíření se sebou samým, tzn.kdy člověk dospějě do stadia, kdy se má rád takový, jaký je.... pak teprve může mít doopravdy rád ostatní (viz názor, že by měl text větší hloubku, pokud by byl o mamince, dceři...)

kramny
31. 08. 2005
Dát tip
mám rád dobré nápady a tohle k nim patří.

Crying
31. 08. 2005
Dát tip
Poprvé za dlouhou dobu čtu úvahu. Musím říct, že se mi docela líbí, je to zajímavá myšlenka, a kupodivu i pravdivá. Ono se dá hodně věcí obelstít, oblečení dát si hezký, aby se člověk mohl cítí "lépe", ale pokud se sámse sebou nesmíří, přesně takové věci mu jsou k ničemu..ale je to složitý, to ti tedy povím. tipuji. Cry*

Nicollette
31. 08. 2005
Dát tip
úvaha je těžká kategorie

K_Anče
31. 08. 2005
Dát tip
Pointa mi byla jasná od začátku...i když čekala jsem, že se budeš mít ráda celá...

Bezinka
31. 08. 2005
Dát tip
...nápad dobrý, úvaha má také svoje plusy.... a neschovávat svůj názor jen proto že vím, že nebude kladně přijat.... to je odvaha... a to se mi líbí.... pro povzbuzení...tip

no, bylo mi hned jasné, že jde o tenhle typ povídání. Jen jsem byla zvědavá, která část Tvého těla bude v pointě :o))

Bechtin01
31. 08. 2005
Dát tip
nevím připadá mi to takové mdlé, a co duše , tu nesmíš zradit jinak vše se do Tvé tváře a pohledů očí zaryje .a teď se zeptáš " A co ti co se s ošklivou tváří narodili?"prostě minulé životy a tak dál, je to dokola věčné téma, ale myslím ,že úvaha je povrchní důležitá je duše nitro člověka .tu plastická chirurgie nedokáže předělat.S tou se musí poprat každej sám a o tom bych přemýšlel a psal třeba i úvahy.Měj se Plocová.

Fehu
31. 08. 2005
Dát tip
3 z 5

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru