Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

U staré borovice

17. 01. 2006
4
0
3231
Autor
Lin_Sien_2

Dlaněmi objímám kmen borovice

té nejstarší z širého okolí

V proudění tichem vedeme rozhovor:

Tady máš někde srdce... cítím jak pulsuje! ...

 

A tvé?...  


Nicollette
19. 01. 2006
Dát tip
odkud? a odkud je že se maj stromy objímat?? :-))) stromů se můžeš dotýkat když si samy neberou energii, jinak se u nich medituje tak že nastavíš dlaně ale nesaháš ....

Lin_Sien_2
19. 01. 2006
Dát tip
Stylizovaná, méně upřímná... škoda slov k tomu.

Lin_Sien_2
19. 01. 2006
Dát tip
Nemyslím si... pohled mnichů a "číňanky v domácnosti nebo na cestách" :-) není zrovna totožný. O stavbě jejich básní ani nemluvě. Že by nějakou "atmosférou Východu" :-)

Lin_Sien_2
19. 01. 2006
Dát tip
Nikde nebylo že se "mají" objímat, ale prostě "objímám". Meditace se stromy nezávisí na vzdálenosti, ale na záměru a způsobu, jak se dotknout. Pokud je řeč o borovicích, tak je tvá řeč o "zlé energii" naprosto mimo. Ony jsou stromy celkem dobrá zrcadla nás samých. Tobě už borovice někdy vzaly energii? :-)

Skafararix
19. 01. 2006
Dát tip
veru skoda....

Diotima
19. 01. 2006
Dát tip
prostotou a moudrostí, mírností ... nakonec i atmosférou, to ano .... člověk by neměl stromy moc vyčerpávat, brát jim moc energie ... jen se dotýkat ... energii může čerpat ze slunce, větru, vody ... :-)

Lin_Sien_2
19. 01. 2006
Dát tip
To, že při doteku přiložením dlaní nebo i necháním dlaním kousek od kmene stromu se děje "čerpání" energie ze stromu je typicky západní pohled. "Přišel jsem se energ.nabít". Není to nutně tak. Pokud jdu s takovým záměrem, přišel jsem vlastně loupit a ne naslouchat. Záměr je všechno. Pokud jsem přišel hledat porozumění, propojení, zracený soulad, dějí se jiné věci. Ale to asi nemá cenu tady rozebírat.

Diotima
19. 01. 2006
Dát tip
máš pravdu ... jsou to také bytosti ... máš to dále domyšleno, dík! ... měli jsme takovou starou švestku na zahradě, prastarou ... chodila jsem k ní ... obdivovala pokroucený kmen s otvorem uprostřed a její stálou plodnost a vytrvalost .. jakési propojení mezi námi existovalo ...

Lin_Sien_2
18. 01. 2006
Dát tip
Nu, Zboro, důsledně vzato máš pravdu. Ale myslím, že je to tady chytání za slovíčka - obejmutí pažemi by bylo přesnější, ale zase jde myslím spíš o dotyk přiložením dlaní na obvod stromu. Spousta lidí ráda objímá stromy a vnímá to především jako dotek kůry a dlaní a ne předně pažemi. :-)

Lin_Sien_2
18. 01. 2006
Dát tip
O zimě nebyla řeč, Nicollette. Zlá energie stromů?... To má být odkud?

Lin_Sien_2
18. 01. 2006
Dát tip
Každý dle svého vkusu. Někdo sází na "originalní" metafory, druhý objevuje v obyčejnosti (že obyčejnost neexistuje) :-) Díky za názor.

Lin_Sien_2
18. 01. 2006
Dát tip
Moc tvé poznámce nerozumím, Diotimo. Jakože ti přijde, že tyto mé pokusy mají něco společného s básněmi korejských mnichů?

Skafararix
18. 01. 2006
Dát tip
celkom fajn...no mas lepsie...tato sa mi vidi dost stylizovana a trosku mozno ja menej uprimna...

Zbora
18. 01. 2006
Dát tip
Ona to byla jen taková rádobyvtipná připomínka, taky to občas aplikuju :o)

Diotima
18. 01. 2006
Dát tip
Ano, podobá se jim ... /Prázdné hory plné větru a deště, DharmaGaia 2002/

Zbora
17. 01. 2006
Dát tip
To žiješ nejspíš někde hodně vysoko, když se dá nejstarší borovice v okolí obejmout pouze dlaněmi :o)) Text se mi průměrně líbí.

Nicollette
17. 01. 2006
Dát tip
stromy by se neměly objímat v zimě obzvlášť to si asi cejtila tu zlou energii co dávaj a ne srdce :-)))) ale romantický no

Diotima
17. 01. 2006
Dát tip
stromy jsou báječné, borovice zvlášť ... asi vůbec neznají nádherné básně korejských mnichů, viď? Pavle :-)

romale
17. 01. 2006
Dát tip
Není to špatné...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru