Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

STŘÍPKY - BABIČČINA PŮDA

21. 10. 2007
19
34
2497
Autor
Marcela.K.
 
Vzala jsem za kliku. Byla zvláštní, kovová úzká, ale ohlazená, ze zámku trčel veliký železný klíč, který se v našich dětských hrách dokázal proměnit na lorňon.
Překročila jsem trám, seskočila ze schůdku a zavrátila hlavu. Nadechla jsem se a nerozuměla tomu, proč mají u bábinky na půdě seno…
Okno bylo vysoko a já  z něho viděla jen modré nebe.
Nad hlavou se mi, na šňůře na prádlo, houpaly dřevěné kolíčky. V létě tu prádlo neviselo skoro nikdy. Jen když jsme se večer vrátili z koupaliště, hodili jsme přes šňůry navlhlé osušky.
 
Potichu jsem našlapovala. U zdi stála veliká, dubová truhla, ale víko bylo moc těžké. Sedla jsem si na ni a rozhlížela se. Jsem princezna, začarovaná…
Pod okénkem si pavouk roztáhl svoji pavučinu a trámy pod střechou byly tak vysoko, že jsem byla jako ve věži. Zakletá….
 
Svezla jsem se s truhly na zem, narovnala zástěrku s malými, oranžovými slůňaty a pomalu se přibližovala k pootevřené skříni. Křídlo dveří zaskřípalo… uskočila jsem , ale ze skříně vykukoval jen starý, tmavý kabát…najednou se mi o nohy otřela Micka. Bydlela tady v seně. Možná je taky začarovaná princezna. ,,Micko,“ sehnula jsem se k ní, ale ona vystřelila jako šíp zpátky do sena…
,,Už nemá tlusté břicho,“ volala jsem na bábinku, když jsem utíkala dolů po schodech…
,,Micka už nemá veliký břicho a bydlí na půdě v seně!“
 
Bábinka stála u řeky. Lekla se, když jsem na ni zavolala. Vytřeštěně koukám do vody.
,,Babičko, ale koťátka neumí plavat, “rozbrečela jsem se.
,,Nikdo je nechce…“ řekla a otřela si ruce o zástěru. Pojď jdeme domů. Jedno tam Micka má.
 
Tak moc bych chtěla otevřít ty starý dveře na kouzelnou babiččinu půdu, nadechnout se voňavého sena , pohladit Micku a zašeptat: ,,Odpusť , princezno…“

34 názorů

:-)))))....*/*****


agáta5
16. 10. 2018
Dát tip

jj, musím počítat, protože jsem sama, ale kdybych měla chlapa, žila bych podobně jako ty :)  nebaví mě nákupní centra, je to hroznýýý, když musím nakupovat, brrr, vždycky se na to dva dny připravuju a pomalu odmarodím, jsem z toho vždycky děsně utahaná :)  nejsi divná!


Marcela.K.
16. 10. 2018
Dát tip

Maminka musela počítat každou korunu....pro mě mají věci hodnotu,  počítání jsem svěřila manželovi. Jsem divná, nebaví mě nakupování, nebaví mě hlídat peníze. 

Dcera je ekonomka, pracuje jako finanční specialistka v jedné počítačové firmě....takže 


agáta5
16. 10. 2018
Dát tip

jj, taky jsem vetešnice...


Marcela.K.
16. 10. 2018
Dát tip

:-))) to znám, mně se toho bude ještě tolik hodit, že to pak bude na dvě vlečky, až to budou likvidovat. To přešiju, to rozpářu a přepletu, to néééé nevyhazuj to!  Mám vyhazovací dceru :-) Po kom ta holka vlastně je?...!


agáta5
16. 10. 2018
Dát tip

zrovna předevčírem jsem vyklízela zase po čase skříně a narazila na takovou dlouhou sukni s volánkama, kterou vážně vůbec nenosím... myslíš, že jsem ji vyhodila?  nee, oblíkla, chvíli se točila před zrcadlem a znovu úhledně složila do skříně... se bude ještě hodit :)))


Marcela.K.
16. 10. 2018
Dát tip

Tak jo, křivá a kulhající :-))) Zkusím to zase, jestli to funguje, tak budu.


agáta5
16. 10. 2018
Dát tip

já jsem teď křivá od zad.. bolej jako čert, ale furt princezna :)))


Marcela.K.
16. 10. 2018
Dát tip

Můžou princezny kulhat? pak bych možná... :-)


agáta5
16. 10. 2018
Dát tip

já furt jsem :)


Marcela.K.
16. 10. 2018
Dát tip

Jo ...to jsem byla pořád. Najdeš to ve STŘÍPCÍCH :-)  Myslím, že holčičky to tak mívají... alespoň mé tři vnučky se v tomto určitě pobabily :-)


agáta5
16. 10. 2018
Dát tip

hodně se mi líbí to o té princezně... jsem princezna... zakletá...


Marcela.K.
16. 10. 2018
Dát tip

...jo, to mi píšou pod tyto texty často...že je to vrací do jejich dětství :-)


agáta5
16. 10. 2018
Dát tip

líbí se mi tenhle styl psaní.. jen naťuknutí a čtenář jde dál a dál po svých :) 


Marcela.K.
16. 10. 2018
Dát tip

.


Marcela.K.
19. 08. 2014
Dát tip

To sice nebyl záměr, ale mám radost, když se najde čtenář, který "musí" :-)

Dík.


Petr333
18. 08. 2014
Dát tip

Ten styl je mi blízký...miniaturní střípky vzpomínek.Co k tomu dodat Tvé psaní je osobité a jedinečné...ani bych nechtěl nějak zasahovat..naopak vtáhneš do vzpomínek čtenáře a ten musí chtě nechtě po večerech číst a číst...


8hanka
23. 01. 2012
Dát tip
kazdej zbytocnej smrti zvieratka mi je luto...aj za mojho detstva sa maciatka topili, nastastie, nevidela som to na vlastne oci,len pocula dospelych a velmi ma to bolelo...na nasom dvore nasli jedlo a pohladenie mnohe zatulane ci vyhodene macicky, s bielym spicom Belkom sa kazda jedna skamaratila...lezali spolu na koberceku, prepletene labky, hlavicky, rozne farby kozustekov...krasny priklad pre ludi... *****

pupin
07. 11. 2008
Dát tip
dajé se skládat jako mozaika - každý musí podle svého klíče jestli budu mít čas - nakouknu. myslím,že je jedno, jestli bude zachován časový sled...

Marcela.K.
07. 11. 2008
Dát tip
Střípky mám srovnané ve sbírce... tam jsou trošku seřazené...dají-li se útržky vzpomínek řadit :-)

pupin
07. 11. 2008
Dát tip
Určitě Ti už odpustila...

Diana
30. 03. 2008
Dát tip
Já měla princeznu Lízinku, byla jako pejsek, všude za mnou chodila, přiběhla na zavolání, nosila mi ulovené myšky ke snídani. Lízinku zasřelili pro její krásný kožíšek - ještě teď je mi do breku. Moc krásně, vzpomínkově napsáno. T***

Marcela.K.
01. 12. 2007
Dát tip
Dík :-) vařím, odpoledne ti přidám další střípek :-)...k téhle si přečti ŘEKA... je to básnička(myslím 5.6.) patří k ní :-).

Lakrov
01. 12. 2007
Dát tip
Princezno... Jako by nebylo dost toho, že venku prší, tak se mi ještě chce bulit. Ale tak`s to asi chtěla. Trochu mi v tomhle textu chybí nějaký neobvyklý slovní obrat, ale Tobě by tam zas třeba nepasoval. TiP.

sakra, ty ale umíš člověka rozbrečet, princezno ...*

Hesiona
23. 10. 2007
Dát tip
Z toho jsi musela mít trauma nadosmrti...*

to teda n(o)e :o)

Marcela.K.
22. 10. 2007
Dát tip
...a ty jsi taťka Noe :-))

u nás bydlí kocour Venda a koťata Patka a Mates, všichni sdílejí boudu s malamutem Jimem...dokonce i jídelní misky...

avox
21. 10. 2007
Dát tip
nechci kočku, stačí sousedovy, nemohla bych utopit kotě... měla jsem pesinku a už nechci nic, moje Aťka byla jen jedna ;-( */

zvedavec
21. 10. 2007
Dát tip
:( a tip

Marcela.K.
21. 10. 2007
Dát tip
:-) no jo, když ... *

ruprecht
21. 10. 2007
Dát tip
taky máme doma Micku... a má v kotelně dvě...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru