Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

STŘÍPKY - TEPLÁ DLAŇ

03. 12. 2007
15
31
2877
Autor
Marcela.K.

TEPLÁ DLAŇ

Vůbec nic nevím

 jenom poskakující krůčky si pamatuju

asi jsem měla kabátek a přezůvky

ty co se obouvaly na bačkůrky

a hopsala jsem vedle pánských kalhot s manžetou

veliká...teplá dlaň mi ohřívala ručku

já se smála

v očích jiskřičky 

to jediný

tak si pamatuju tatínka té malé holčičky kterou jsem byla já

 

Život nemůže být jen pomlčkou mezi dvěma daty. Patří do něj každý okamžik tvého života." (B. Ferrero)

~

ZNÁM TO JEN Z VYPRÁVĚNÍ...

Ne, nedám ji z ruky! Nechte mi ji!
Maminka mě drží v náručí. Kdo jí to šeptal, kdo jí radil?

Ve fakultní nemocnici poznala, jaké je, když jsou zdravotní sestry studené, hloupé a nevnímavé.
,,Tak ta to nepřežije"...slova, která si mohla sestřička na příjmu snad odpustit.
Byly mi dva roky. Zápal plic s hnisavým výpotkem, ve kterém jsem se mohla utopit, stačilo položit mě v autě na sedačku.
Maminka mě nechtěla dát z náruče. Držela mě celých 50 kilometrů v objetí, cítila, že kdyby mě položila, udusím se.

Ne nepamatuju si nic...ani bolest... ani strach.
Když mě vytáhli hrobníkovi z lopaty, byla jsem prý nejrozmazlenější dítě na oddělení. Mrkací panenka.
Pro žákyňky na praxi  - živá panenka na hraní.
Bloďatá ofina, mašle do vlasů a ohromný, čokoládový oči...,,Kočka mlňavá, snědla ptáčka stlnada." 
Tu říkanku si pamatuju, asi to je jediný, co mi z pobytu v Hradecké nemocnici zbylo. A srůsty na poplicnici.

Vím proč. Dnes už vím, proč mě tu tehdy ještě nechal.
Věděl, že to už by bylo moc na jednu 34 letou ženu. Přijít o dítě a za dva roky na to o manžela.
Tak jsem se vrátila odněkud, kam jednou dojde každý...neklepala jsem, brána už byla otevřená.

Ještě mě stihl naučit říkat r. Tatínek.
Vedl mě ze školky a říkal:,,Marcelko, chceš umět říkat r?"
Do pusy mi strkal kolečka salámu - to si pamatuju. V papíru zabalený salám...jak jsme s tatínkem mlsávali.
,Ano, chcííí!" křičela jsem.
,,Tak řekni prdel!"
A já, bez problémů vyslovila r.
Přišli jsme domů a tatínek říká: ,,Maminko, představ si, Marcelka už umí říkat er!"
,,Ano?" diví se maminka :,,...opravdu to umíš?!"
,,Prdel!!!" vykřikla jsem to kouzelné slůvko a moje o dva roky starší sestřička začala skákat, smát se a volat :,,Prdel, prdel, prdel!!!"
Marcelka pak dostala bonbón, za to, že už umí říkat er. A starší sestřička? Vynadáno! Jestli bude říkat sprostá slova, dostane prý na zadek!

Ne nepamatuju si toho muže.
Nevím, jak chutná pocit stulit se tátovi do klína...
a přesto mi dal tolik lásky. Tak nějak to tuším...vklouzl si do mne.
Ti co ho znali říkají, že měl moji povahu, nevím, nedokážu to posoudit.
Jeho podobu však vtiskl Kdosi do mého prvorozeného syna.
 Když se dívám na svoji maminku, jak se zalíbením sleduje svého, dnes již dospělého, vnuka,
myslím, že si vduchu šeptá - Oldo...i když on se jmenuje  Jan.



31 názorů

Marcela.K.
24. 01. 2012
Dát tip
Byly mi dva - z té doby je ta fotka s medvědem :-)

8hanka
24. 01. 2012
Dát tip
dojemne, krehke...priam vidim to male dievcatko s obrovskymi ocami a s malou dlanou vo velke dlani... *****

Marcela.K.
02. 01. 2012
Dát tip
To bylo jen vysvětlení těch teplých dlaní...proč se mi o nich zdává :-) děkuji za návštěvu.

Marcela.K.
02. 01. 2012
Dát tip
.

Marcela.K.
19. 12. 2011
Dát tip
.

Rani
29. 03. 2009
Dát tip
:D

Lakrov
19. 01. 2009
Dát tip
Stejně 'nebezpečně živá' a ke konce teskně něžná, jako při minulá návštěvě. Už to bude skoro rok... Nejde ďat znova, koukám, ten Tip.

Marcela.K.
16. 01. 2009
Dát tip
tohle přece :-)

Marcela.K.
30. 03. 2008
Dát tip
tady to máš...

Lakrov
08. 03. 2008
Dát tip
Je to hezké. Trochu dojemné a hřeje to. Střípky vzpomínek, napadá mě a uvědumuji si, že slovo střípky je asi i v názvu. Pár (téměř) jednovětných příběhů, a život je... před námi :-) Tip.

Janina6
06. 12. 2007
Dát tip
Šmarja, holky... tak bulím dvojmo :-) nejdřív mě rozbulela Marcela a teď ještě Lauřisko :-) vlastně :-(( sakryš! Ale ten tip není za to bulení, je za to, že píšeš nádherně. A když Janina čte prózu, je to na výběr!! (Bohužel nemám ocásek, jak tu někteří říkají, tak výběr dát nemůžu :-))*******************************************************************************************************

Marcela.K.
04. 12. 2007
Dát tip
Já to ale napsala už asi před 4 měsíci...dnes naopak nějak nejsem :-)

Oldjerry
04. 12. 2007
Dát tip
mylenko - ty jsi dneska ve formě. Skoro jsem začal dulit... T

nostalgik
04. 12. 2007
Dát tip
...nechápu matky, které svému dítěti zatají otce, ale to je jen osobní názor, potvrzený tímto krásným, smutným příběhem...

nostalgik
04. 12. 2007
Dát tip
..nechápu matky, které svému dítěti zatají otce... ale to je jen osobní názor, potvrzený tímto krásným a smutným příběhem...

avox
04. 12. 2007
Dát tip
prima! ani jich nemuselo být až tolik :-)))

Marcela.K.
04. 12. 2007
Dát tip
Nezlob :-)) tak už to víc nejde :-)))

avox
04. 12. 2007
Dát tip
no, lepší, ještě 4-5 můžeš :-))

Marcela.K.
04. 12. 2007
Dát tip
A teď? avox :-)

Marcela.K.
04. 12. 2007
Dát tip
Nebul :-)) není proč...je to už přes 40 let...byly mi čtyři, když táta umřel...to už je opravdu jen pohádkový princ :-) ... snad mi to v pátek výjde a dorazím :-) úsměv :-)

a Moosová bulí ... ***

Marcela.K.
04. 12. 2007
Dát tip
Jsem to spravila, nevím, proč se to tak roztáhlo ...teď už to snad bude dobré, avox :-) No představ si, kdybych ti říkala Hománku , nebo huphechte :-)) Romane, seš děsnej , víš to :-) Stano i Ó dík...jsem ráda, že mě čtou kluci se srdcem na správné, místě. Jirko, něco jsme si domluvili, byla bych ráda, kdyby to tak bylo.

avox
04. 12. 2007
Dát tip
Marcelko, je to dojímavé čtení, dojemné a krásné, jenže se špatně čte, když se nevejde na monitor... možná to je jen problém nastavení mého monitoru */

Háber
04. 12. 2007
Dát tip
zimomriavkovo priezračno pôsobivé *

ruprecht
04. 12. 2007
Dát tip
už jenom pro to "er"... :-) *

reinka
03. 12. 2007
Dát tip
mylenko...moc krásné :o))))))

Ó
03. 12. 2007
Dát tip
...tak krásně bych to napsat neuměl...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru