Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Poslední noc

09. 12. 2007
11
42
4421
Autor
Marcela.K.
Otvírám dveře
ten pocit nepoznáte
dívat se na lůžko
kde srdce ještě bije
dech krátí se
občas vynechává
však člověk
člověk stále žije

Jen šedý stín
zastřel už všechno kolem
nač rozsvěcet
Světlo už jinde čeká
doprovod
teplá dlaň
co čeká na člověka?

Otvírám dveře
každou chvíli
celou noc hlídám
konec který tuším
do rána okna
opět probouzí se
snad cestu ukázat
jedné bolavé duši

Černá noc byla
poslední nocí spánku
odnesla sny
které se nesplní
noc která umírala
měla na kahánku
napsané křídou
Jsem nocí poslední...

42 názorů

Musaši
13. 08. 2018
Dát tip

Na tvou sbírku se určitě časem podívám,ted´ se ale napojuji na internet v tak hrozných podmínkách,že stihnu udělat jen ty nejzákladnější úkony.Napojoval jsem se v knihovně,ale ta je a bude zavřená,takže se napojuji "tak různě" ,což někdy vypadá docela hrůzně.


Marcela.K.
09. 08. 2018
Dát tip

Psaní může být terapíí. Já píšu od mládí, s přestávkamy, které si vynutil život -  křídla mi přistřihly děti, manžel kupodivu ne. Věděl, co si bere a u nás se přesně potvrdilo to, co se říká - protiklady se přitahují. Alespoň tak měly naše děti širší záběr.

Ve zkratce najdeš můj profesní život ve sbírce, která mi vyšla už před deseti lety - Anděl se dívá klíčovou dírkou. http://www.pismak.cz/index.php?data=readcoll&id=5636Tehdy jsem musela psát...dnes se už tomu "musela" usmívám...


Musaši
09. 08. 2018
Dát tip

Výhodou nás,kteří píšeme,je to,že poezie může někdy působit jako takový emoční ventil. Někdy se může člověk z ledasčeho tak nějak vypsat.  Mně se ale taky někdy stává,že mě básně zatahují do problémů hlouběji a hlouběji. Je těžké se tomu ubránit. Poslední dobou se mi ale stává,že ty negativistické básně začínám korigovat,pořád je přepisuji,aby nebyly tak temné a ono to snad funguje jako jakási sebevýchova.


Marcela.K.
09. 08. 2018
Dát tip

Byla jsem...dnes už jsem "správně zdevastovaná" v ID doma ...tu práci jsem milovala, ale kupodivu se mi po ni nestýská. Asi díky době, která otrávila vztahy mezi lidmi...těch profesních básní a textů tu mám hodně, abych se mohla vracet. Zapisovala jsem si své pocity s přidanou "boží" hodnotou ;-)


Musaši
09. 08. 2018
Dát tip

Jsi jako zdravotní sestra smrti mnohem blíž než já a když napíšeš takovouto báseň ty,je to autentické a čtenář tomu věří. Já bych se takovéto básně neodvážil psát. Zato o temném lese , který si v sobě nosí každý z nás a ve kterém mnozí zabloudí,toho vím opravdu dost. 

Tip za báseň.


Marcela.K.
11. 04. 2009
Dát tip
9

Marcela.K.
25. 01. 2008
Dát tip
*

Marcela.K.
10. 12. 2007
Dát tip
Printe, děkuji...a pošlu ti tu zprávu, kterou jsem nemohla poslat Jezuitovi...abys věděl ...

Print
10. 12. 2007
Dát tip
Z mého pohledu píšeš stále lépe. Nedokážu tě jen tak obejít!*

nostalgik
10. 12. 2007
Dát tip
...bolavá duše opouští bolavé tělo... ta tuše se uzdraví, tělo už ne....

Janina6
10. 12. 2007
Dát tip
......ty víš. ***

Robinia
10. 12. 2007
Dát tip
*

Jezuita
10. 12. 2007
Dát tip
Pro normální lidi, kteří nemají potřebu škrábat se se v Písmáku, budou ty básně zajímavý.

Marcela.K.
10. 12. 2007
Dát tip
Mám pocit, že často ty básně, které já považuji za slabší se víc líbí...naštěstí mám editora, kterému věřím a je to skvělý znalec nejen češtiny... tak to nechám na něm...jen mám obavy, že celý náklad budu muset rozdat :-)))

Marcela.K.
10. 12. 2007
Dát tip
No vidíš, tebe zklamala a můj editor ji vybral do tisku...a teď babo, nebo dědku , raď :-)

kapitan
09. 12. 2007
Dát tip
Jde jaksi bokem...

Marcela.K.
09. 12. 2007
Dát tip
Co a zas?

a zas...

Marcela.K.
09. 12. 2007
Dát tip
Bude se to jmenovat Koment :-))

Marcela.K.
09. 12. 2007
Dát tip
Dám ti to sem jako nový dílo, ty si to přečteš a já to hned smažu :-))) to jsem chytrá co :-))

Jezuita
09. 12. 2007
Dát tip
jedině, že by sis to někdy vytesala klínovým písmem, nebo olůvkem poznačila.

Marcela.K.
09. 12. 2007
Dát tip
Ale to už zapomenu, co jsem ti chtěla napsat :-)))

Jezuita
09. 12. 2007
Dát tip
No, jedině to zkusit příští týden znovu.Psal jsem teď adminům, ale nevím, jak brzy se podaří závadu odstranit.Je to z doby, kdy Se Písmák roztrhnul na Lyrykův a tento, tehdy jsem se zrušil, vymazal.Nick + vše kromě tvorby a schránky zůstalo.

Marcela.K.
09. 12. 2007
Dát tip
To to mám tak dlouho držet v myši ?! Co když chcípne :-)))

Jezuita
09. 12. 2007
Dát tip
Pokusím se napsat adminům.Doufám, že budou tak pohotoví jako při vytváření kritik.

Marcela.K.
09. 12. 2007
Dát tip
NO to ti fakt nefunguje, právě jsem to zjistila, což mě mrzí...takže ti to nemám jak poslat...ven to dávat nechci... mám to v myši, sprav si schránku :-)))

Jezuita
09. 12. 2007
Dát tip
Tak to nevím, asi mi nefunguje schránka.

Marcela.K.
09. 12. 2007
Dát tip
Něco ti prozradím...když jsem začínala... no raději vzkazem :-)

Jezuita
09. 12. 2007
Dát tip
Realita je čekání ve službě, dojetí je výrazový prostředek nepříliš ceněný.Děláš z reality romanci. Ale musím uznat, že takovýto náměty se zpracovávají blbě, to jo.Vono to asi musí uzrát, alr jak, když to máš pod nosem skoro každej den.

Marcela.K.
09. 12. 2007
Dát tip
To není dojemný...to je realita...bohužel, tak to vnímám, když o noční službě čekám na smrt...

Jezuita
09. 12. 2007
Dát tip
Moc dojemný, všeho s mírou.

Marcela.K.
09. 12. 2007
Dát tip
Jani, děkuji...

vesuvanka
09. 12. 2007
Dát tip
Marcelko, je moc krásná a smutná. Někdy to přijde ale zcela nečekaně, že právě tato noc někoho blízkého byla poslední... posílám TIP a zdravím Tě


reinka
09. 12. 2007
Dát tip
jsem taky porodní bába :o))))))))))))))

reinka
09. 12. 2007
Dát tip
vím, že ne...a já držím babičky a dědečky za ruku každý den a líbám je do skrání a snažím se, aby ten porod nebyl tak těžký :o))))))))

Marcela.K.
09. 12. 2007
Dát tip
:-) ale to já pochopila, reinko, jak to myslíš... To jen, že můj dětský sen byl, že budu pracovat na porodnici...je to jistě veselejší práce, než na "druhém" konci, ale tady zase mám pocit, že mě potřebují nějak víc...ale nemysli si, kolikrát si říkám, proč jsem si vybrala právě toto...není to lehká "práce".

reinka
09. 12. 2007
Dát tip
mylenko, teď jsem to myslela obrazně...když jsi s někým v jeho poslední chvíli tady...a on se narodí na druhém břehu, tak jsi vlastně jeho porodní bába...tak to vnímám

Marcela.K.
09. 12. 2007
Dát tip
reinko, tou jsem chtěla být, jenže...to bych musela přes gympl a v té době... to by bylo dlouhé psaní, soudružka ředitelka by mě tam nevzala...tak jsem musela rovnou na zdravotku...a pak, byla to divná doba...a moc - kdyby...a když se podívám na svoji profesi...vlastně bych ani nic jiného dělat nechtěla. Medicinu dělala má sestra,to jsem poznala zblízka, o je to za řeholi...a navíc, neměly jsme to jednoduché...bez táty.

reinka
09. 12. 2007
Dát tip
a ty jsi porodni bába....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru