Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pohlavek

18. 01. 2008
12
22
2139
Autor
Marcela.K.

RADCE

,,Chci bráchu,“ řekl Honzík nekompromisně. ,,Holku vozit nebudu!“

Ondrášek vyvalil veliký, hnědý kukadla a řekl: ,,Já bych chtěl sestřičku…“

,,Bude to kluk! Že, jo, mami?!“

 

Táta mě odvážel do porodnice už podruhé. Hned po Vánocích si mě tam pár dnů nechali, ale pak primář, přišel a řekl mi: ,,Podívej, podle vyšetření ultrazvukem to ještě k porodu není. Pustíme tě domů a přijedeš za týden. Jo, jen prosím tě nejezdi, ve středu, to mám schůzi Občanského fóra.“

,,Mám pocit, že příště mi řeknete, že se to vstřebává,“ pokusila jsem se o vtip.

Takže jedu podruhé do stejné porodnice. Provokačka, bolesti, infuze, celý den trvá, než konečně přicházíš na svět. Padesát tři centimetrů, čtyři a půl kila, opravdu „nedonošeňátko!“

,,Co máš doma,“ ptá se primář, který mě učil na zdravotce.,,Dva kluky,“ odpovím.,,Tak máš holku!“

Nevěřím, nemohu uvěřit, že se mi splnilo tajné přání. Byla jsem připravená na opakování historie, tvoji dědečkové  pocházeli každý  ze tří sourozenců. V obou případech to byli tři kluci.

Tečou mi slzy, položili mi tě na břicho. Jsi celá ublemcaná. ,,Ta je špinavá,“ říkám, protože mě nic chytřejšího nenapadá.,,Tak ti ji umyjeme,“ směje se primář u mých nohou.

 

,,Mámo, to je na Nobelovu cenu!“ jsou první slova, které od táty slyším v telefonu. Směji se: ,,Miláčku, je nádherná a jmenuje se Radka, po tobě.“

 

Honzík velice rychle zapomněl na svoji výhružku. Vozil tě  tak dlouho, dokud tě neobhlídli všichni sousedé. ,,Maminko, paní Petráčková říkala, že je krásná,“ přiběhl a honem zase utíkal ven ke kočárku.

Ondrášek se usmíval. Splnila  jsem JEHO přání!

 

Zítra to bude osmnáct let. Tvých osmnáct let!

Byly to roky, které si bez tebe  nedovedu představit.

Porodila jsem sluníčko.

Prosvěcovala jsi naše dny. Kluky jsi naučila něžnosti. Tátu  sis zařadila mezi své hračky.

První pohlavek jsi ode mne dostala v sedmnácti letech a moc dobře víš, že ti ho dal můj strach o Tebe.

Myslím, že to byl první a poslední, který jsem Ti musela dát.

 

Od zítřka budeš plnoletá…ale až do mojí smrti budeš moje malá holčička.

 

 

 

 

22 názorů

Marcela.K.
19. 01. 2009
Dát tip
:-) dostala ho v obálce, jako každé z mých dětí...všichni dostali k osmnáctinám dopis od mámy. Radka ho začala číst nahlas při oslavě...zarazilo mě to...nečekala jsem takovou reakci... zprvu se všichni usmívali...pak pochopili, když přestala číst...dočetla si ho sama...patřil jí.

Lakrov
19. 01. 2009
Dát tip
Je hezké, žes to zařadila mezi 'Prózu na pokračování'. On je to vskutku zvláštní literární útvar: Něco jako otevřený dopis adresátovi, který by ho vlastně neměl číst. Samostatně stojící možná tenhle text působí jako mylý, pravdivý, ale k ničemu. Jelikož se však jedná o prózu na pokračování, není všem dnům konec -- i když zatím ani autor(ka) neví, jaký ten konec vlastně bude.

Marcela.K.
19. 01. 2009
Dát tip
*

Diana
16. 04. 2008
Dát tip
No..taky jsem brečela...******

Marcela.K.
25. 02. 2008
Dát tip
Tak to máš smůlu :-) já chci krásnou vnučku :-))

StvN
25. 02. 2008
Dát tip
Pěkná. Takže kozoroh. Já jsem taky za samých kluků a bojim se, že taky jako táta a bráchové nic jinýho než kluky neumim.

Marcela.K.
25. 02. 2008
Dát tip
tady je :-)

Marcela.K.
09. 02. 2008
Dát tip
Neděs se...dceři bylo opravdu 19.1. osmnáct :-)) ale ty jsi se mi sem zatoulala dnes a to mám narozky zase já :-))) Teda, Jarmilko :-))))

cože??????????????????? tvým? já myslela, že slavíš dceřiny!!!

Marcela.K.
09. 02. 2008
Dát tip
Jo :-) jen si pobreč...a trefila jsi to přesně k mým narozeninám :-))

pro slzy nevidím na písmenka, snad to nezmotám :))) ***

zvedavec
20. 01. 2008
Dát tip
gratulujem :), i keď trošičku oneskorene ;)

Háber
18. 01. 2008
Dát tip
nežná*

nostalgik
18. 01. 2008
Dát tip
Splněná přání jsou bohatstvím, za které není nikdy dost díků...**

Janina6
18. 01. 2008
Dát tip
Pěkně, ano, moc pěkně!

Marcela.K.
18. 01. 2008
Dát tip
Jsem tě pěkně dostala, koukám, Janinko :-)) To já přece už vím, že taky slavíte hned po Vánocích :-)

Janina6
18. 01. 2008
Dát tip
P.S. - teda jako syna :-)) A mám ho dýl než od úterka, v úterý měl narozeniny :-))

Janina6
18. 01. 2008
Dát tip
Jo jo... fňuk... já zas mám od úterka sedmnáctiletého mladého muže... a mluvíš mi z duše (ZASE!)*

Marcela.K.
18. 01. 2008
Dát tip
No, že mě za tohle budou chválit jen kluci, to mě nenapadlo :-) takže díky :-)

Oldjerry
18. 01. 2008
Dát tip
Tohle se mi zdá být tvou parketou, velmi se mi to líbí. *

moorgaan
18. 01. 2008
Dát tip
mám dvě dcery,a těch pohlavků bylo taky na jednu ruku ..četl jsem to jedním dechem,zamáčkl slzu a souhlasím,že to pořád budou děvčátka...moje,děvčátka!

:o) slunečná...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru