Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

čísla

Výběr: Print
14. 11. 2008
13
21
3541
predávali tam gin s tonicom

jožo fajčil
on fajčil
pred ksichtom si mávali cigaretami 
chľastali pivo

oči ho boleli od ostrého svetla
rozprával o tom že nevládze
že tiene sú príliš dlhé na to aby z nich vystúpil
a hlava plná sračiek

::::::::::::::::::::::::::::

jožo nevravel nič

ani to aby na to sral
ani to že je to pičovina
chlemtal pivo
a pozoroval jeho pohyby
boli pomalšie ako inokedy
slová prevaľoval na jazyku
pery napnuté do úsmevu

myslel na minulosť
na šestky aj štrnástky

na rada čo sa chcel zabiť
a o ktorom vravel
že je to jeho kamoš

a dnes keby to spravil
povedal by
to je smutné

tak ako keď chcípne cudzí človek
tak ako keď mu silvia vravela
o smrti svojho syna
keď mu vravela
o tom ako išiel so svojou frajerkou
v sobotu na výlet
leto jasno
a potom ten kamión
a on
a tá jediná sekunda ktorú mal na zmenu
nereagoval

bolo mu trápne keď o tom rozprávala

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

jožo pripaľoval ďalšiu

ľudia vonku chodili okolo ľudí chodiacich vonku
navzájom pozorovali
ako sa pozorujú majú psychózy
smejú sa súložia
a robia poéziu a iné pičoviny

a on vedel že je príliš starý
na to aby na to myslel
na to aby si demonštratívne prerezával zápästia

a nakoniec je toľko dôvodov
pre ktoré by mal žiť

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

jeho frajerka zatiaľ doma kreslila
purpurových pavúkov mali veľké žlté hryzadlá
a čierne nohy
vystupovali z papiera
a hrýzli ho do prsta do očí
prehryzávali mu šľachy svaly
kožu obopnutú okolo tela
strach strach strach

ich krvou si potrel pery

chcel spoznať jej bolesť
cítiť jej tvar jej chuť

chcel ju prehltnúť

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

jožo a on sedeli v podniku
v akcii bol gin s tonicom

oni dopíjali pivo

21 názorů

Marcela.K.
18. 01. 2009
Dát tip
No jistě...pak už je na autorovi, jaké čtenáře si bude "podmazávat" a čím :-) ...třeba si někdy kliknu :-)

mylanka...ja o tom viem...ale mozno rovnaku argumentaciu uplatnuju ti co ako vravis "slintají a tipují každou "prdel" jen proto, že tam je, protože to je přece ten pravý život..."... ...taky pohlad povazujem za rovnako zuzeny... ...klikat na dalsie moje texty samozrejme nemusis...chcel som nimi len podlozit moju argumentaciu...

Marcela.K.
18. 01. 2009
Dát tip
Jenomže pro mě tak vulgarismus funguje... pokud ho v textu objevím tolikrát, jako třeba v tomto u Tebe, nechce se mi klikat na další Tvé texty... mohu Ti ještě prozradit, že to tak nemvnímám sama.

mylenka...to je ale problem tych autorov nie moj... ...ja osobne nemam rad ked niektori autori strhaju basen len kvoli vulgarizmom...to je totiz uplne ten isty pristup... ...ja som nikdy netvrdil ze pises len take texty...cize takato tvoja obhajoba mi pride zbytocna...

Marcela.K.
18. 01. 2009
Dát tip
Ach jo :-( Prostě jsi přišel ke mně a strhal mi tam básničku o které si myslím, že není až tak "růžová" jak jsi mi ji tam "natřel"... šla jsem se tedy podívat jak píšeš Ty... přečetla jsem si "nejnovější" báseň, kterou tu máš a napsala ti k ní svůj názor, samozřejmě ovlivněný Tvojí kritikou u mne. Ani já nepíšu jen "sladké" texty, ale vulgarismy bys u mě hledal velice těžko... nemám je ráda a k životu je nepotřebuju...ono je něco jiného je vyslovit a něco jiného napsat. Protiví se mi tu to, jak někteří z autorů slintají a tipují každou "prdel" jen proto, že tam je, protože to je přece ten pravý život... já Ti řeknu opět NE. Život je pro mě o něčem jiném.

mylenka...ja ti len vysvetlujem ze to je diskutabilne..aj ked nevravim ze vylucene...pretoze sa stale tocis okolo jedneho mojho textu...ale texty sladke a zalaskovane mam aj ja...uz som ti pisal ake...ale napr. aj motorova... ...navyse moja tvorba nemusi mat vobec ziadny suvis s pohladom na tvoje basne...

Marcela.K.
18. 01. 2009
Dát tip
:-)) ale jistě...ta hloubka tam je, ale umazal jsi ji a proto Ti říkám ne... proto Ti radím, ať se mnou neztrácíš čas, proto se Ti moje texty budou zdát sladké a mně už nebaví stále dokola omýlat co a proč a jak píšu.

...hold obavam sa ze s tym ti nepomozem...tie vulgarizmy tam su...a stojim si za nimi... ....ak text sa z hlbokeho na nehlboky zmeni len vdaka pouzitiu vulgarizmov...tak mi to pride trochu smiesne...ale budiz...

Marcela.K.
18. 01. 2009
Dát tip
Ne, nesnížila... toto je můj názor...mohla bych si zvolit nějaký alternick a "rozebrat" Ti to tu. Jenže proč? prostě nemám tento typ psaní ráda. Nevadí mi drsnost, ale přečti si to sám(a) po sobě. Kolikrát jsi použil vulgarismus. Dokonce, kdyby tam ty vulgarismy nebyly, mělo by to svoji hloubku...takhle mi to ale víc připomíná použitý list toaletního papíru.

mylenka...nie je to poezie...to je fakt...mrzi ma ze si sa na toto znizila...

Marcela.K.
18. 01. 2009
Dát tip
Ona to totiž poezie není. Po přečtení tohoto opravdu nestojím o Tvé "rozbory" mých básní. Doufám, že to dokážeš respektovat, aniž bych musela využívat blokace. Pokud potřebuješ k sebevyjádření akorát hromadu vulgaarismů a díváš se na svět takto, nezajímají mě tvé pocity u četby mých textů. Šetři časem.

romale
18. 11. 2008
Dát tip
!

..krasa..taka akurat presne to mojho sucasneho stavu *

je tam niekolko zaujimavych (pre mna) momentov... napriklad strofa zacinajuca sa ľudia vonku chodili okolo ľudí chodiacich vonku... ale trochu vela "zbytocnosti" ... nuz ale nesnazil si sa o poeziu, teda ako text to u mna preslo :)

obluda
14. 11. 2008
Dát tip
nech to je co chce, ma to nieco do seba

HenryP
14. 11. 2008
Dát tip
nuz, ved hovorim, ze si v krize:-)

...nesnazil som sa o poeziu...

HenryP
14. 11. 2008
Dát tip
nuz, ja mam pocit, ze co sa tyka poezie si tak trochu v krize, ale ta proza a proza v poezii stoji za to, hoci trochu pochramana tym, ze ju strkas do poezie

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru