Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Služba

28. 01. 2009
9
8
910
Autor
Marcela.K.

,,Zatím jsem v tom vězení stále ještě správcem, rytířem, ale kdo ví, co přinese zítřek...." J.B.

Vítr přirazil vrátka.

Zastavila se před nimi. Je to snad znamení?

Podívala se na display mobilního telefonu, který se ji rozsvítil v dlani.

 

Káča --- Mám to za jedna :-)

 

Úsměv se zastavil v půli cesty..

 

Palcem začala vymačkávat písmenka. Gratuluji! Dostaneš diplom za vzornou reprezentaci

nemocnice xy…a na tabuli cti a slávy budeš označena zlatým rámem! :-)

 

Ať má radost, pomyslela si a strčila mobil do kapsy.

 

Když zavrněl podruhé, už se neusmívala. Odpověď od Káči ji nepřekvapila.

Přála jí ten úspěch

 

 

 … odjížděla domů , hlavu zase plnou  pracovního dne, který měla za sebou.

Nejvíc ji dnes zaskočily letopočty narození dvou žen. První  byla jen o dva roky starší, než ona.

Rychlá ji přivezla hned v sedm hodin ráno. Roztočil se kolotoč vyšetření, aby ji vysadil na sále neurochirurgie krajské nemocnice.

Přemýšlela … je stejně stará jako moje sestra.

Příliš úzkostnou obavu přetrhly vibrace telefonu, který nosívá v kapse.

Chytila se té zprávy, jako když se tonoucí drží stébla.

Hlavně už nemyslet na tu ženu, kterou tou dobou rychlá za houkání sirény odvážela z nemocnice směrem ke krajskému městu.

 

S radostí pokračovala ve hře o které ví kdy začala, ale netuší kdy skončí.

Před obědem díky ní, zapomněla na to, že jí stačí třeba jen ty dva roky a může ležet ochrnutá na půlku těla na vyšetřovně, kde se nad ní budou sklánět lidi v bílých a bleděmodrých uniformách a v pauzách mezi zvracením se jí ptát  kdy, jak , proč , jak dlouho a kdy poprvé…a ona nebude znát slova, kterými odpovědět, protože její ústa nebudou schopná je zformovat.

 

Odpoledne už  nedokázala přestat pinkat  do vět, které díky moderní technice, rozsvěcely jiný mobil sto kilometrů vzdálený.

 

 

Po večeři si vzpomněla na tu ženu z ranního shonu.

Stála právě  u lůžka pacientky, která tentokrát  byla o dva roky mladší….

Vzala do ruky odsávačku, sterilní savku zavedla do otvoru v tracheostomické kanyle.

Dívala se na stále ještě krásnou ženu, která se snažila odkašlat hleny z průdušek.

Náhlý záchvěv  těla  obloukem vystřelil na její rukavice obsah žaludku nemocné.

Kupodivu se ani nelekla a okamžitě ženu stočila na bok. Odsávačkou pokračovala v práci, aby zabránila zvratkům dostat se  z vnějšku do kanyly.

 

Když omývala s pomocí kolegyně štíhlé, nemohoucí tělo , prolétla jí hlavou vtíravá myšlenka. Určitě ani tato žena nepočítala s tím, že skončí v tak zuboženém  stavu na nemocničním lůžku.

 

 

Blížil se konec služby.

 

Najednou ji přišlo vše tak nesmyslné. Display telefonu oslepl. Radost se přetavila do únavy . Někde v rohu šatny se v šeru krčil smutek.

 

Otevřely se před ní vstupní skleněné dveře , nadechla se studeného vzduchu ,  usmála se a vykročila do tmy.

  


8 názorů

StvN
31. 01. 2009
Dát tip
Souhlasíš mylenko se zařazením této povídky do Povídky měsíce?

moorgaan
31. 01. 2009
Dát tip
z tveho pera to zni presvedcive, protoze to mas zazite a jako k autorovi pristupuju k tvym dilum uz s timto postojem, protoze vim, ze umis popsat ne jen prostredi, ale i pocity... ..nastolujes zaroven otazky s jasnou odpovedi,osudy lidi ke ktrerym pristupujes ve sve profesi ne jen jako zdrvotni sestra, ale hlavne jako clovek s poslanim pomoci a ulehcit jim ty tezke chvile , kdy jsou na hrane zivota a smrti.. pokusim se tuto povidku nominovat do souteze povidka 1/09 .. urcite tam patri,jak zpracovanim, tak obsahem.../**

Robinia
29. 01. 2009
Dát tip
byla chvíle, od níž si příliš jasně uvědomuji, jak je člověk zranitelný a smrtelný... a jak je třeba si vážit každého okamžiku

68my
29. 01. 2009
Dát tip
uputalo, hlavne štýlom,ale od obsahu čakám viac..

Háber
29. 01. 2009
Dát tip
*

Lakrov
29. 01. 2009
Dát tip
Chce se mi to nazvat pohledem na život 'od bran smrti'. Je to pravdivý pohled -- nebo spíš jeden z pravdivých pohledů -- na život, protže kolik podob vlastně má něco tak neuchopitelného, jako je pravda? Promítání neštěstí jiných do vlastního štěstí. Které z těch dvou (šť./nešť.) zvítězí? Které dnes a které zítra? Naštěstí se to střídá. Tip. Ale poděkovat nemohu.

Diana
28. 01. 2009
Dát tip
Nevíme, co bude za hodinu, natož za dva roky... Hezké, neveselé. ***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru