Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Držíme vám prostředník!

06. 04. 2009
38
64
4266
Autor
Vaud

„Pane doktore, nemohl byste moderovat náš lékařský seminář?“, volala mi jeden den paní z agentury. Dál už jsem moc neposlouchal. Zachvátila mě vlna radosti a pýchy. Konečně se někdo po letech rozpomněl, jak rád přednáším a vyrábím veselé prezentace. Je pravda, že moje fóry španělské kolegy spíš děsily a tady ve Švýcarsku mou vtipnou historku o GPS nikdo ze zúčastněných nepochopil. Potřeboval jsem získat zpátky své prezentační renomé. Tok mých myšlenek přerušila poslední věta volající: „My si představujeme, že vystoupíte jako takový prostředník!“ 

                                                                                                                                                                                                                

Tak to tedy ne! Hned jsem se lekl. Ač mám rád česká slova, radši bych v tomto případě byl mediátor, moderátor či animátor. Cokoliv, jenom ne prostředník. K tomu ostatně směřovala větší část mého předškolního i školního vzdělání. Důsledně se snažit nebýt ve většině životních situací jako prostředník.  Sleduji dění na české politické scéně a vím, že slovo „prostředník“ není v dnešní době právě lichotka. Přitom symbol vztyčeného prostředníku nepochází z našich končin, ale doputoval k nám se záplavou anglikanismů. Stovky slov a jeden symbol. To umožňuje panu ex-premiérovi dvojí výklad vztyčeného prstu. Topolánkův prostředník prý znamená „jsi jednička“ a pan ex-premiér tak (možná trochu ambivalentně) chválil některé členy vlády a parlamentu.

                                                                                                                                                             

         Zřejmě záleží, jestli pan premiér ukáže prostředník ve větě anglické nebo české. Třeba je rozdíl, jestli je to levou nebo pravou rukou, nebo když ukazuje, že  oba má. Většina takto oznámkovaných se necítila být nijak zvlášť polichocena. Možná, kdyby se v našich končinách prosadila více italská gesta, tak by premiér chválil své podřízené o trochu méně a ukazoval by  jim v podobných okamžicích spíše italskou dvojku. Prostředník by zůstal prostředníkem a jednička jedničkou. Najednou je u nás opět nevýhodou být jednička...

                                                                                                                                           

                                 Existuje víc jedniček? Jednička palcem může znamenat, že je vše v pořádku. Pro potápěče je to však signál, že se má vynořit. Je tedy lepší jednička ukazovákem? Tím se přeci  hrozí! A zase jsme zpátky u dvojího výkladu jedniček. A co prsteníček? Samostatně se vztyčí jen velmi neochotně. Dotyčný by si měl pochvaly prsteníčkem obzvlášť vážit. Pak už zbývá pouze malíček. Vzhledem k velikosti ostatních prstů by šlo o pochvalu velmi malou. Rozhodně menší než prostředníkem.  

                                                                                                                                                                                                                                                         

 Třeba máme kromě obyčejné jedničky ještě jedničku politickou. Tou by se mohla hodnotit kupříkladu ekonomika, politika nebo výkonu našich fotbalistů. Všechno zvládáme na jedničku! Také Topolánkův prostředník pan Dalík zůstává věren tomuto konceptu a chová se občas jako správný prostředník. Na jedničku s hvězdičkou. Jen jsem teď zvědav, jak si povede poslední bašta naší národní hrdosti – mám samozřejmě na mysli hokej. Při jednom z předchozích šampionátů tam zlomili Jaromíru Jágrovi malíček. Snad se soupeřům tentokrát nepovede zlomit náš nově se tvořící národní symbol -  hrdě vztyčený český prostředník.  

 

 

 

 


64 názorů

:)))))))))))))))))))))))..no a jak to dopadlo zas nevím..:)))

Vaud
30. 07. 2009
Dát tip
Hele teď budu, ale ve Stockholmu (1/2010) jeden celý den a možná trochu v Bostonu na Harvardu :-)) (9/2009) - z ČR si mě pomalu nikdo nepamatuje :-) pyšnej jsem až na půdu coby prostředník :-))

avox
30. 07. 2009
Dát tip
Fajn!... a konec mlžení - moderoval jsi nebo ne? :-)) */

Vaud
03. 06. 2009
Dát tip
:-))) díky

mildass
02. 06. 2009
Dát tip
joooooooooooo::.OK

Vaud
14. 05. 2009
Dát tip
hej - díkes :-))

Kate 18
14. 05. 2009
Dát tip
Fejeton jak ulitý! Bezva.

Vaud
07. 05. 2009
Dát tip
synacku - diky za navstevu!!

synáček
07. 05. 2009
Dát tip
* :o)

Vaud
26. 04. 2009
Dát tip
Potěšení na mé straně!!

Vaud
24. 04. 2009
Dát tip
až budeš stopovat jako chobotnice, tak Ti kór nikdo nezastaví :-) ale už jsem dlouho žádného stopaře nezahlídl

NePoe_ta
24. 04. 2009
Dát tip
Ach ty vysazený specialisto na centrální sval křehotinek, ať již bez, či s diskuzí, seš těžko překonatelná jednička na talíŕi "knedlo, vepřo, zelo ..." velmistra povrchnosti, ... hmmm, bez kalu.

Vaud
24. 04. 2009
Dát tip
Markel diky :-)) jjj - tady taky sviti a lechta

Markel
20. 04. 2009
Dát tip
:-)))opět tvoje pěkné perličky, líbilo - T

Vaud
20. 04. 2009
Dát tip
ja listky taky nemam, ale predpokladam, ze bude tradicne poloprazdno

Vaud
20. 04. 2009
Dát tip
uz jsem nasel vlajku a planuju, ze se otocim v Zurichu!

Vaud
20. 04. 2009
Dát tip
ja mam velky monitor doma i v praci, tak me nejak sirka dila nerusila :-)) je krize, tak se nedari ani sportovcum :-)) vsichni musime trpet svorne - to by bylo, kdyby se nekomu nahodou darilo dobre :-))

Augustus
18. 04. 2009
Dát tip
Zase jsem si s nemalým potěšením přečetl něco od Tebe. Tentokrát to sice nebylo tak třeskutě vtipné za to však pravdivé a o to zábavnější hra se slovy i významy. Nemohu nedat TIP!

Vaud
17. 04. 2009
Dát tip
spis sprostrednikovatel :-)) rajo - jedinicky se moc povedly :-))

Háber
17. 04. 2009
Dát tip
hmm, prostredník - a nemôže byť sprostredkovateľ:)?*

raja
15. 04. 2009
Dát tip
jedničky:)

Vaud
14. 04. 2009
Dát tip
ano - drzime vam pesti! (blizko u zubu) :-))

guy
14. 04. 2009
Dát tip
a sem tam možná někdo přejde i k nesymbolickému využití - na jedničky vpravo nebo vlevo nahoře, případně i dole, dle politické orientace :-)

Vaud
14. 04. 2009
Dát tip
mozna si budeme brzy ukazovat jednicku zatatou pesti :-))

guy
14. 04. 2009
Dát tip
fajn :-)* a příjemně se mi při tom vybavilo ještě pár dalších symbolických zasádrovaných vztyčeností ..

Santi€
08. 04. 2009
Dát tip
:D

Vaud
08. 04. 2009
Dát tip
SantiE :-)) chvilku jsem si rikal, ze asi netusis co je delfin zac, kdyz pises sbohem a diky za ryby u delfinu a teprve ted mi doslo, ze jsi vlastne holka sectela :-)) a to jsem do prace vyrazil bez rucniku :-)

pěkné počte níčko :o)

Vaud
07. 04. 2009
Dát tip
smer urcuje velky vztyceny prostrednik :-)


Nebo tím chce říct: "Milí voliči! Tak dlouho si budete utahovat opasky, že když vám tento prst strčím do řiti, tak musí vonět!"

Vaud
07. 04. 2009
Dát tip
jednou jsem byl na rannim chirurgickem seminari zrovna, kdyz na Klinice byl operovan slavny umelec a pan docent zacal hlaseni timto gestem a pak do uzasleho salu rikal: Tento prostrednik, kolegove, jsem mel jeste dnes rano v rektu naseho narodniho umelce... Kolega Langer, je taky lekar, tak mozna naznacuje neco podobneho :-))

On tím jistě nic konkrétního nemyslí. Jen nám ukazuje, kde všichni zkončíme. Ve světlé budoucnosti!

Vaud
07. 04. 2009
Dát tip
Ha, Ivan! Urcite to taky myslel uprimne :-))


jejdavilda
06. 04. 2009
Dát tip
tomu dala, tomu dala

Vaud
06. 04. 2009
Dát tip
Lauro - mě vždycky nabízejí jenom, abych byl sám prostředníkem a já tam pak stojím jako prostředník

Santi€
06. 04. 2009
Dát tip
sbohem a díky za ryby

Vaud
06. 04. 2009
Dát tip
Zdroj Valencie
přátelé - díky moc všem za návštěvu a komentáře!!

Jo, tohle je na vztyčený palec :)

Santi€
06. 04. 2009
Dát tip
čekala jsem, jak to dopadne s tou přednáškou...:(

Janina6
06. 04. 2009
Dát tip
:-) Skvělé!

Maeslo
06. 04. 2009
Dát tip
Jako pravidelný čtenář ti tady nemůžu napsat jen "super" páč by to nebylo ono :) Takže musím přidat, čím jsi mě naprosto dostal: "Dal uz jsem moc neposlouchal. Zachvatila me vlna radosti a pychy."

Anetah
06. 04. 2009
Dát tip
parádní, aktuální, spojitosti nalezené tam, kde je snad ani nalézt nelze! :-) *

Diana
06. 04. 2009
Dát tip
Kam na ty nápady chodíš? :-)))*********

sidonia
06. 04. 2009
Dát tip
úsměvné:)

Norsko 1
06. 04. 2009
Dát tip
seš skkvělej. Dva odstavce, víc nevydržín ***

StvN
06. 04. 2009
Dát tip
:)

podezdívka
06. 04. 2009
Dát tip
:-))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru